י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
למען הסדר והביטחון

עיר התורה נערכת לחג: הרחוב הראשי ייסגר

במסגרת היערכותה של עיריית בני ברק לחג הפורים הקרב, הושם דגש על שמירת הסדר הציבורי בנושא השימוש בחומרי נפץ מסוכנים, וכן שמירה על הסדר והביטחון ברחובותיה הראשיים של העיר בעיצומו של החג • בישיבה המיוחדת הוענקו תעודת הצטיינות לפקחי האכיפה בעירייה על פעילותם המבורכת

עיר התורה נערכת לחג: הרחוב הראשי ייסגר
נפצים שנתפסו בפשיטה של המשטרה צילום: משטרת ישראל

במסגרת ישיבת היערכות בעיריית בני ברק בנושא מניעת מכירה ושימוש בחומרי נפץ מסוכנים וכן, הגברת הפיקוח בליל חג הפורים, הוענקה תעודת הצטיינות לפקחי האכיפה בעירייה על פעילותם המבורכת ושותפותם באתגרי וביעדי המשטרה לרווחת תושבי העיר.

את תעודת ההוקרה למר שלמה מלכא, מנהל אגף האכיפה והפיקוח של העירייה ולצוות פקחי אגף האכיפה, מחלקת שיטור העירוני ומחלקת פיקוח החניה, העניק סגן ניצב הוד לוי, קצין אג"מ במשטרת מרחב דן, שציין בדבריו, כי הפקחים העירוניים עמדו בהצלחה מרבית במגוון נרחב ביותר של יעדים בתחומי איכות החיים, שמירה על הסדר הציבורי ואבטחתם של התושבים.

הרב אברהם רובינשטיין, ראש העיר, שסיכם את ההערכות לקראת חג הפורים, הביע את תודתו והוקרתו, בשמם של למעלה מ-205,000 תושבים, לפקחים העושים עבודה נאמנה, מסורה ויעילה באכיפה החיונית לכלל הציבור, בטיפול באלפי פניות המתקבלות באמצעות המוקד העירוני "106" ובמתן פתרון לפניות תושבי העיר.

במסגרת תכניות ההערכות לקראת פורים, סוכם כי עיריית בני ברק ומשטרת מרחב דן יגבירו את הפיקוח בליל חג הפורים למניעת התקהלויות בלתי רצויות במקומות שונים בעיר, ולמנוע כניסת צעירים פרחחים מישובים שונים. לצורך זה יוצבו במקומות אלו מאות שוטרים, חלקם בלבוש אזרחי.

נפצים האסורים לשימוש שנתפסו אצל סוחר בבני ברק

כפי שדווח מוקדם יותר ב'בחדרי חרדים', כחלק ממאבק המשטרה בסכנת הנפצים והצעצועים המסוכנים, הגיעה משלחת של אנשי משטרה לבתי הרבנים הגאונים רבי יצחק זילברשטיין חבר מועצת גדולי התורה; רב איחוד הצלה בני ברק; רבי שמואל אליעזר שטרן, רב הצלה גוש דן; רבי יהודה סילמן, חבר ועדת הרבנים של איחוד הצלה ורבי סיני הלברשטאם.

הרבנים יצאו בקריאה נגד מכירה ושימוש בנפצים המסוכנים, בכדי להעלות את המודעות ולמגר את הסכנה. הגאון רבי יצחק זילברשטיין אמר כי "כל אלה שמחזיקים את הנפצים האלה, זה כמו אדם שמחזיק נשק או אקדח, ולא יודעים לאיפה הוא רוצה לירות", והוסיף "אבא שתפסו את בנו, הוא חייב מדאורייתא, לספר איפה קנו את זה - אם לא יגיד, ונשא עוונו".

בישיבה בעירייה הובהר, כי הפעילות שכללה שוטרים בשכר ועובדי האגפים לשירותי חירום ולפיקוח של העירייה, הייתה הצלחה במקומות בהם נכחו שוטרים ופקחים, ולכן יש צורך השנה להרחיב את הפעילות לאזורים נוספים. בישיבת ההערכות, שבראשותו של הרב אברהם רובינשטיין, ראש העיר השתתפו גם הרב שמואל ליטוב, מנכ"ל העירייה; הרב דוד פינקל, רמ"ט רה"ע; הרב מיכאל קקון, חבר הנהלת העירייה וראש האגף לתשתיות ולפיתוח ומנהלי אגפים מהעירייה ומרשות החניה העירונית.

תעודת הוקרה מוענקת לפקחי עיריית בני ברק, לידי מר שלמה מלכא, מנהל אגף אכיפה ופיקוח של העירייה

אברהם טננבוים, מזכיר העירייה ודוברה מסר, כי "מטרתה של הגברת הפיקוח והסיורים היא למנוע תופעות של צעירים רבים מחוץ לעיר המגיעים לבני ברק מחופשים בתחפושות, וכך מציקים לעוברי-אורח, או יוצרים "פקקי" תנועה המקשים על הנסיעה ברחובות שונים. בעבר הוברר למשטרה, לדוגמה, שהאוטובוסים הגיעו מערים אחרות, כאשר המגיעים הסבירו שהם באים לפסטיבל בעיר, אך לאחר שיחה הוברר שהמטרה האמיתית היו הפרות סדר וגרימת אנדרלמוסיה".

מלבד הגברת כוחות המשטרה במאות שוטרים באזורים שונים ונקיטת צעדים תקיפים נגד מפירי הסדר, בהתאם לחוק, ייסגר רחובה הראשי של העיר - רחוב רבי עקיבא, בליל חג הפורים, בהתאם לצורך, וזאת לאחר פגישת תיאום, בהנחיית הרב חנוך זיידמן, מנהל האגף לתשתיות ופיתוח של העירייה עם נציגי משטרת מרחב דן.

התחבורה הציבורית תופנה לצירים חלופיים והשוטרים יפקחו על הכוונת התנועה. שינויי תנועה יבוצעו, גם ביום עצמו, כדי לאפשר תנועה מהירה של האוטובוסים ליעדם, לנוכח עומס כלי-רכב ברחובות של המוני אנשים המבקשים לחלק משלוחי מנות לקרוביהם ולידידיהם. כל השינויים והמיקומים של התחבורה הציבורית יובאו בפרסומים לציבור.

פורים נפצים מסוכנים שיטור עירוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד