י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
השפל בסקרים נותן אותותיו

מאחוז החסימה: ליברמן יורה לעבר החרדים

בכנס שהתקיים הערב באוניברסיטת בר אילן, בנושא דת ומדינה, המשיך יו"ר 'ישראל ביתנו' שמצבו בסקרים בשפל, לתקוף את הציבור החרדי • "משרד הפנים חייב לעבור מהידיים של ש"ס לידי המפלגות הציוניות" | על הרבנות הראשית: "עברה תהליך קשה של השתלטות עוינת של החרדים"

מאחוז החסימה: ליברמן יורה לעבר החרדים
אביגדור ליברמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כשהסקרים מנבאים את היעלמותו מהמפה הפוליטית, אביגדור ליברמן בונה על קמפיין הסתה אנטי חרדי, שאולי יהיה זה שיחלץ אותו מן המיצר. בכל הסקרים שפורסמו בשבוע האחרון בכלי התקשורת השונים, מפלגת 'ישראל ביתנו' שהעומד בראשה, היה הראשון לפרק את הממשלה בכדי להוביל להקדמת הבחירות, אינו עובר את אחוז החסימה. מה עושים? תוקפים את החרדים.

בכנס שהתקיים הערב (ראשון) באוניברסיטת בר אילן, בנושא דת ומדינה, תקף יו"ר 'ישראל ביתנו' ח"כ אביגדור ליברמן במילים קשות, "הגענו למצב שבמאה ה-21, רק עולי חבר העמים, לא עולים משום מדינה אחרת, מתבקשים לעבור בדיקה גנטית- בדיקות די.אן.איי. זאת על מנת להוכיח יהדות, זה טירוף מוחלט. מבחינתי הרבנות הראשית עברה תהליך קשה של השתלטות עוינת של החרדים".

ליברמן המשיך ותקף את הרבנות: "היא הפסיקה להיות גוף ממלכתי. אפילו את הכשרות שלה אף אחד לא מקבל וכולם מבקשים בד"צ ובית יוסף. אף אחד לא מקבל את הכשרות של הגוף עצמו. יש השתלטות עוינת של חלקים חרדיים בחברה הישראלית על מוסדות שהיו פעם ממלכתיים. מזה נוצר הסיפור של הבדיקות הגנטיות. מבחינתי הרבנות הראשית חייבת להחליט: או שהיא גוף ממלכתי, או שהיא אינקוויזציה, אין שום השוואה אחרת. הדבר הזה הוא גזעני, משפיל ורומס את כבוד האדם".

"יש פה אפליה, אפליה מובנית. האפליה הזאת היא חלק מכל המערך החרדי, שכולל את משרד הפנים", טען ליברמן בלהט והוסיף להשתלח, "אני מסתכל על כל מה שקורה עם משרד הפנים, למשל בנושא של ילדים שעולים לארץ ומנסים להתאחד עם ההורים ונזרקים מעבר לגבול. או כל היחס כלפי התיירים, שמנסים לבקר פה בארץ וההשפלה שהם עוברים פה. כל המערך הזה חייב להתפרק".

לסיום אמר שר החוץ והביטחון לשעבר, "משרד הפנים, משרד הדתות, הרבנות - הכל בידיים של החרדים. משרד הפנים חייב לעבור מהידיים של ש"ס לידי המפלגות הציוניות. אני חושב שגם במקרה של משרד הדתות - אסור שהוא יהיה בידיים של החרדים. בטח ובטח השילוב הזה הוא קטלני. אבל קודם כל משרד הפנים. אנחנו מתכוונים להילחם עליו ולא להשאיר אותו יותר בידי החרדים".

אביגדור ליברמן משרד הפנים הרבנות הראשית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד