ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
חוששים מנתניהו

בכירים בלשכת אבו מאזן: "מעדיפים את גנץ כי הוא חסר ניסיון"

בכירים במוקטעה על התמודדותו של בני גנץ לראשות הממשלה: "אנחנו רוצים לנצל את העבודה שהוא טירון פוליטי" • בכירים במשרד החוץ במצרים ובירדן: "נתניהו עדיף בגלל התיאום הביטחוני והמאבק באיראן ובדאע"ש" • ובינתיים: הליכוד מביע סיפוק לנוכח הסקרים האחרונים

בכירים בלשכת אבו מאזן: "מעדיפים את גנץ כי הוא חסר ניסיון"
המועמד המוביל לרה"מ, בני גנץ צילום: תומר נויברג, פלאש 90

הבוקר (שני) כך מפרסמים לראשונה, הכתב הפוליטי של "ישראל היום"- יהודה שליזנגר והכתב לענייני ערבים-דניאל סיריוטי, את עמדתם של בכירים בהנהגה הפלשתינית בעניין הבחירות.

העמדה הרשמית של ההנהגה הפלשתינית בעניין הבחירות לכנסת ה-21 בישראל היא שברמאללה אין העדפה ברורה לגוש הימין או לגוש השמאל.

אלא שבכירים במוקטעה הודו אתמול בשיחה עם "ישראל היום" כי ההנהגה הפלשתינית מעדיפה את גנץ וכחול לבן על קדנציה נוספת של נתניהו.

הלך הרוח הכללי ברשות הפלשתינית הוא שהליכוד וכחול לבן הן היינו הן. עיניהם נשואות ובעיקר למצבן בסקרים של הרשימות הערביות.

ובכל זאת, בכיר בלשכת יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ברמאללה הודה: "ההנהגה הפלשתינית מעדיפה את גנץ ורשימת כחול לבן בראשות הממשלה".

בכיר נוסף בהנהגה הפלשתינית אישר גם הוא כי "בהערכת המצב שנערכה לאחרונה בלשכת אבו מאזן ברמאללה, בהשתתפות הראיס ובכירים נוספים בנהגת הרש"פ, המסקנה הייתה ברורה כי ברמאללה מעדיפים לראות את גנץ ולפיד עומדים בראש המפלגת השלטון הבאה בישראל, למרות שלא מדובר בראשי מרצ ושלום עכשיו".

בנוסף לכך: מפתיע היה לשמוע כי דווקא במצרים ובירדן לאו דווקא מעדיפים הפסד של נתניהו והימין. אף שגם בקהיר וגם בעמאן לא נוקטים עמדה רשמית, בכירים במשרד החוץ במצרים ובירדן הבהירו כי לנוכח שיתוף הפעולה הביטחוני ההדוק עם ישראל, והתיאום שהתפתח בין המדינות בעשור האחרון אל מול האיום האיראני ושינויים אזורים כמו דאע"ש ומלחמת האזרחים בסוריה - חל שיפור חסר תקדים ביחסי שלוש המדינות. זאת, לא רק במישור הביטחוני, אלא גם במישור האזרחי והבילטרלי.

ואצלנו, במפלגת הליכוד מביעים סיפוק מתוצאות הסקרים האחרונים, שלפיהם מאבדת הרשימה היריבה כחול לבן בראשות בני גנץ כמה מנדטים - חרף פרסום כתב החשדות נגד רה"מ נתניהו, האיחוד המתוקשר עם יש עתיד וצירופם של גבי אשכנזי ומשה יעלון.

אבו מאזן מוקטעה בני גנץ בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד