י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
בחירות והצהרות

נתניהו: "תיק החינוך יישאר בידנו" - גנץ עוקץ

לאחר שסמוטריץ' ופייגלין הביעו את שאיפתם לקבל את תיק החינוך לידיהם - הבוקר התייחס נתניהו לסוגיה: "אני רוצה לומר לכם שתיק החינוך יישאר בידינו – בידי הליכוד" • במקביל - גנץ תקף את רה"מ: "בגין היה מדיח את נתניהו מהליכוד, מאמין לתוכניות של סמוטריץ' יותר מלנתניהו"

נתניהו: "תיק החינוך יישאר בידנו" - גנץ עוקץ
גנץ ונתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בפתח ישיבת סיעת הליכוד הבוקר (שני) שהתקיימה במרכז למורשת בגין ולזכרו, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לסוגית תיק החינוך בממשלה הבאה, סוגייה שנמצאת בכותרות לא מעט, לאור העובדה שפוליטיקאים רבים לוטשים עיניים למשרד החינוך ואמר כי התיק יישאר בידי הליכוד.

במקביל, יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ תקף את ראש הממשלה על רקע יום הזיכרון לרה"מ המנוח ואמר: "בגין היה מדיח את נתניהו מהליכוד, מאמין לתוכניות של סמוטריץ' יותר מלנתניהו" (הדברים המלאים להלן).

במהלך ישיבת הממשלה המיוחדת אמר נתניהו: "במידה שהליכוד ירכיב את הממשלה הבאה, אני רוצה לומר לכם שתיק החינוך יישאר בידינו – בידי הליכוד. זה הדבר החשוב וזה הדבר שאנחנו נשאף לעשותו כדי להמשיך להנחיל ציונות ומציונות לכל ילדי וילדות ישראל".

נתניהו סייג: "לצורך זה, צריך להבטיח שהליכוד ירכיב את הממשלה הבאה ולצורך זה צריך ליכוד גדול – וזה המבחן הגדול: ליכוד אחד גדול מול כל השמאל. זאת הבחירה האמיתית, בין ממשלת שמאל בראשות לפיד וגנץ לבין ממשלת ימין של הליכוד בראשותי".

כזכור, בימים האחרונים הביעו ח"כ בצלאל סמוטריץ' ויו"ר 'זהות' משה פייגלין את שאיפתם לקבל לידיהם את תיק החינוך.

כמו כן, לאחרונה עלו שוב ושוב הטענות כי תיק החינוך הובטח למפלגת הבית היהודי במסגרת המשא ומתן שהתקיים לאיחוד מפלגות הימין. אלא שבחודש שעבר מפלגת הליכוד הכחישה כל הבטחה כזאת, ואולם כעת גם נתניהו מבהיר בקולו בצורה ברורה כי לא היה הסכם כזה.

אגב, גם בליכוד לטשו עיניים לעבר התיק הפופולרי – השרה גילה גמליאל וסגנית שר החוץ ציפי חוטובלי הצהירו כי הן מעוניינות לכהן בתפקיד.

בישיבת הממשלה, שהתקיימה לזכרו של ראש הממשלה לשעבר מנחם בגין, הוסיף נתניהו: "את המורשת הזאת של זכותנו על ארץ ישראל, זכותנו למדינת לאום שלנו בארץ ישראל, זה חלק מהמורשת שאנחנו צריכים להנחיל לצעירי ישראל. את השורשים להעמיק בקרקע, אבל בד בבד לשלוח ענפים מעלה מעלה. אני חושב שזה תמצית הדבר שהוא חשוב מבחינתנו – הנחלה לדורות ההמשך".

על רקע יום השנה לזכרו של בגין, יו"ר 'כחול לבן', בני גנץ, תקף את נתניהו: "בימים אלה אנו מציינים 27 שנים לפטירתו של מנחם בגין ו-40 שנים להסכם השלום בין ישראל למצרים, שבגין ונשיא מצרים אנואר סאדאת חתמו עליו".

"כחייל צעיר זכיתי לאבטח את שיירתו של סאדאת בישראל, בימים שהפיחו תקווה בדור שלם. אבל צריך לומר את האמת - מנחם בגין לא היה מתקבל במפלגת הליכוד של נתניהו. הוא היה נחשב עוכר ישראל".

גנץ הקשה: "איך היו נראים היום סרטוני ההסתה השקריים של נתניהו כלפי מנחם בגין? בגין היה פטריוט ישראלי, ממייסדי תנועת החירות, איש ימין שורשי וצנוע שסלד מכהנא, שהגן על הדמוקרטיה, ששמר על הביטחון וחתר לשלום. מורשת בגין היא מנהיגות מחברת, מאחדת ומלכדת – לא שלטון של הסתה, פלגנות ושיסוי".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בתדרוך לסיעת הליכוד היום, אמר נתניהו: "אנחנו נלחמים על המרחב מימין לשמאל, בין הליכוד לבין לפיד וגנץ. אנחנו רוצים להשפיע על מה שנקרא מצביעי "מרכז-ימין" לחזור לליכוד. כשהם ידעו את האמת, שלפיד וגנץ הם מפלגת שמאל שמתחזה לימין, הם יחזרו לליכוד".

"אם הם ידעו שלפיד וגנץ נשענים על מרצ והמפלגות הערביות – הם חוזרים לליכוד. אם הם ידעו שלפיד וגנץ, כמו שהם אמרו בקולם, רוצים לעשות עוד התנתקות ולפנות יהודים – הם יחזרו לליכוד. את כל הדברים האלה הם אמרו לפני שהם נכנסו למשרד פרסום שאומר להם מה לומר ומה לא לומר".

עוד הוסיף נתניהו: "כשהציבור יבין את העמדות האמיתיות שלהם, הציבור הזה יחזור לליכוד ונוכל להרכיב ממשלת ימין. אין דרך אחרת להקים ממשלת ימין אלא להצביע לליכוד אחד גדול – רק זה ימנע ממשלת שמאל. זה הקרב ההסברתי של השבועות הקרובים".

"ועוד דבר שחשוב שאנשים ידעו, זה שהם מצביעים ללפיד לראשות הממשלה. כשמצביעים לגנץ מקבלים את לפיד ראש ממשלה. אנשים לא מבינים את זה עדיין. הציבור יודע שלפיד היה שר אוצר כושל ושהוא שמאל".

שר החינוך בנימין נתניהו בצלאל סמוטריץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד