י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מכה לפרקליטות

דרמה: החשודים ב'טרור יהודי' זוכו מאשמה

שירות הביטחון הכללי והפרקליטות סופגים היום מכה קשה לאור זיכוי שני חשודים בביצוע 'טרור יהודי' משום שלא נותר בידי הפרקליטות ראיות מספיקות, המבססות סיכוי סביר להרשעה

דרמה: החשודים ב'טרור יהודי' זוכו מאשמה
הנאשמים שזוכו צילום: Basel Awidat/Flash90

הפרקליטות הודיעה היום (שני) לביהמ"ש המחוזי בלוד כי היא חוזרת מכתב האישום בעניינם של ינון ראובני (23) ונאשם נוסף (21), שהיה קטין בעת ביצוע המעשים שנאשמו, כל אחד על פי חלקו בכתב האישום, בחברות בארגון טרור, ריבוי עבירות הצתה, היזק בזדון ממניע גזעני ועבירות נוספות. בעקבות הודעה זו, ביהמ"ש המחוזי לוד (כב' השופטת ברנט) זיכה את הנאשמים מהעבירות המיוחסות להם.

השניים, נחקרו בפרשת דומא וכתב האישום בענינם שבוטל, ייחס להם אישומים של הצתת כנסיית הדור מציון, הצתת מחסן ומכונית ואירועים נוספים של תג מחיר. לפני כחודשיים קיבלה השופטת מיכל ברנט מבית משפט המחוזי בלוד את טענות עורך הדין איתמר בן גביר שייצג את הקטין, וניהל משפט זוטא ארוך, ופסלה את כל ההודאות שמסר הקטין בחקירותיו בשב"כ ובמשטרה, וקבעה כי לאור ההתעללות בקטין - אין לקבל את הראיות.

הפרקליטות ביקשה זמן להתארגן, ובדיון שנערך היום, הודיעה כי לא נותרו מהראיות נגד הנאשמים דבר, ואין מספיק הוכחות להוכחת האישומים ולפיכך חוזרת הפרקליטות מכתב האישום. "לא נותרו בידי הפרקליטות ראיות מספיקות, המבססות סיכוי סביר להרשעה באשר לשני הנאשמים בתיק זה" נמסר מהפרקליטות. לפיכך, השופטת בנט הורתה על זיכוי הנאשמים.

המשפט בעניינם של עמירם בן אוליאל ונאשם נוסף (20), שהיה קטין בעת ביצוע המעשים, בגין מעורבותם ברצח בני משפחת דוואבשה ז"ל בכפר דומא, כל נאשם על פי חלקו בכתב האישום, חברות בארגון טרור ועבירות נוספות ממשיך להתנהל בביהמ"ש המחוזי בלוד.

עו"ד בן גביר, שייצג את הקטין, אמר לאחר הזיכוי כי "סוף האמת לנצח". לדבריו, "במשך שלוש שנים אמרתי מעל כל פורום אפשרי שעינו צעירים יהודים על רקע פוליטי ונלחמתי על חפותם. היום הגיעה לסיום אחת הפרשות החמורות בהיסטוריה של המשפט הישראלי. שמח שהשופטת קיבלה עמדתי ושמח שהיום גם הפרקליטות מודה שאין ראיות".

עוד הוסיף בן-גביר, "אני מקווה שתיק זה מסיים קריירה משפטית בת 6 שנים ואני הולך להילחם למען הצדק, האמת וזכויות האזרח של המתיישבים ופעילי הימין בכנסת".

טרור יהודי פרקליטות שב"כ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד