י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הורדו לדרגת טוראי

שני חיילים נצח יהודה נשפטו למאסר בפועל

נגזר עונשם של שני לוחמי נצח יהודה שהיכו עצורים פלסטינים שנחשדו בסיוע למחבל שרצח את חבריהם לגדוד

שני חיילים נצח יהודה נשפטו למאסר בפועל
אילוסטרציה צילום: יעקב נחומי / פלאש 90

כמה שעות לאחר שהוגש כתב אישום נגד המחבל על רצח חברם, נגזר עונשם של שני לוחמי נצח יהודה שהיכו עצורים פלסטינים שנחשדו בסיוע למחבל שרצח את חבריהם לגדוד יובל מור יוסף הי"ד ויוסף כהן הי"ד בגבעת אסף.

בית הדין הצבאי גזר היום (שני) את עונשם של שני לוחמי גדוד נצח יהודה, שהודו והורשעו במסגרת הסדר טיעון במעורבותם באלימות כלפי עצורים פלסטינים, שנעצרו בחשד לכך שסייעו למחבל עאצם ברגותי שרצח מוקדם יותר את חבריהם לגדוד בפיגוע בירי בגבעת אסף.

אחד החיילים, הכה יחד עם לוחמים נוספים שני פלסטינים שהוחזקו כעצורים וגרם להם חבלות. אותו חייל הורשע בעבירה של התעללות בנסיבות מחמירות ונגזרו עליו כחמישה וחצי חודשי מאסר לריצוי בפועל. על החייל הנוסף, אשר הורשע בעבירת התעללות נגזרו שני חודשי מאסר לריצוי בפועל, בגין חלקו הקטן יחסית במעשים. בנוסף, שני החיילים הורדו לדרגת טוראי ונגזר עליהם מאסר על תנאי.

בנפרד מתנהל משפטו של מפקד הכוח, קצין בדרגת סגן, המואשם בעבירות של אי מניעת פשע, חבלה ברשלנות והתנהגות שאינה הולמת, בגין כך שנמנע מלמלא את חובתו ואת אחריותו הפיקודית כקצין וכמפקד הכוח ולמנוע את מעשי הלוחמים.

הבוקר, ימים לאחר הריסת בית המחבל, בבית המשפט הצבאי ביהודה הוגש היום כתב אישום נגד המחבל עאצם ברגותי המייחס לו שורה ארוכה של עבירות חמורות, וביניהן שלוש עבירות של גרימת מוות בכוונה, המקבילה לעבירת רצח, וניסיונות לעבור עבירה זו.

אתמול (ראשון) ביה"ד הצבאי גזר את עונשם של שלושה לוחמים נוספים מגדוד נצח יהודה, שהודו והורשעו במסגרת הסדר טיעון בעבירה של התעללות בנסיבות מחמירותו אלימות כלפי עצורים פלסטינים. במסגרת ההסכמות בין הצדדים, נגזרו על הלוחמים כשישה וחצי חודשי מאסר בפועל, ובנוסף הורדה לדרגת טוראי ומאסר על תנאי.

החיילים הואשמו בכך שתקפו את שני העצורים, אב ובנו, בסטירות, במכות אגרוף ובאמצעות חפצים קהים, בעודם אזוקים ומכוסי עיניים, וגרמו להם לחבלות קשות. שניים מהלוחמים מואשמים גם בעבירה של שיבוש הליכי משפט, לאחר שתיאמו את הגרסה אותה ימסרו לגבי אירוע זה.

המחבל עאסם ברגותי, ביצע את הפיגוע באותו היום בו חוסל אחיו, המחבל סאלח ברגותי על ידי לוחמי הימ"מ, שביצע שבוע מוקדם יותר את פיגוע הירי בצומת עפרה, בו נפצעה קשה שירה איש-רן, ובעלה עמיחי נפצע בינוני. העובר שבבטנה יולד פג בניתוח חירום ומת כעבור שלושה ימים.

גבעת אסף נצח יהודה גזר דין מאסר בפועל התעללות בעציר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד