י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
סערת החמץ

הראשל"צ מתריע: "אנשים יראי שמים יחששו להתאשפז וימותו"

בשיעורו, התייחס הראשון לציון הגר"י יוסף ל'פרשת החמץ' כאשר בג"צ מסרב לקבל את הפשרה שהציעה הרבנות הראשית ונוטה להתיר הכנסת חמץ למתחם בתי החולים • "אם נתיר להכניס חמץ עכשיו לבתי חולים - החרדים לא ירצו להתאשפז וייגרם המצב שאנשים לא יתאשפזו וימותו"

הראשל"צ מתריע: "אנשים יראי שמים יחששו להתאשפז וימותו"
הגר"י יוסף צילום: שלומי כהן, פלאש 90

בשיעורו השבועי התייחס השבוע הראשון לציון הגר"י יוסף לסוגיית הכנסת החמץ לבתי החולים, לאחר שבשבוע שעבר נחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים' כי בג"ץ דחה את ההסכמות שהגיעו עם משרד הבריאות והרבנות הראשית, תוך שהוא ביקש מהרבנות להשיב מדוע ימנעו מלהכניס חמץ לתוך שטח בתי החולים, כאשר בבג"צ ישנה נטייה לאשר את הכנסת החמץ למרחב בתי החולים.

הראשון לציון התייחס לכך ואמר; "יש בג"ץ שאומר כי יש לאפשר להכניס חמץ לבתי חולים, צריכים לדאוג למיעוט, יש ערבים, יש דרוזים, יש מצביעי 'יש עתיד', יש כאלה שצריך לתת להם להכניס 'חמץ' לשם".

"היועץ המשפטי שלנו ניסה להתווכח איתנו, אני לא מבין בזה אמרתי לו: לפני חמישים וחמש שנה היו פה הפגנות בירושלים ובכל הארץ על ניתוחי המתים, אני זוכר את ההפגנה הגדולה ארגנו (זה מעניין, לא הפלג - הספרדים) במחנה יהודה וכל גדולי הספרדים הגיעו לשם", סיפר בשיעורו.

לדברי הגר"י יוסף; "ברגע שבגין עלה לשלטון הוא שינה את החוק, אבל עד אז היה אפשר, כל אחד שמת בשקט היו מנתחים אותו", הרב אמר, "אמרנו למנדלבליט, הרבה אנשים נמנעו מלהתאשפז, חשבו שימותו ולא יהיו קרובי משפחה לידם ויוציאו את האברים וזה גרם למצב שאנשים נמנעו מלהתאשפז ומתו".

"זה מה שיקרה עכשיו עם החמץ", התריע, "אם נתיר להכניס חמץ עכשיו לבתי חולים, הרבה אנשים יראי שמים יפחדו להיכנס בפסח ויראו חמץ, יהיה חמץ בתוך החרדים לא ירצו להתאשפז וייגרם המצב שאנשים לא יתאשפזו וימותו".

כזכור, 'בחדרי חרדים' פרסם לראשונה, כי לאחר חודשים של דיונים, ולאחר שהציגו פתרון שנדחה ברגע האחרון על ידי הרבנות הראשית, למרות שהביאו פתרון חדש בשבוע שעבר, בג"צ מסרב לקבל את פשרת הרבנות הראשית ומשרד הבריאות.

בשבוע החולף הוציאו שופטי בית המשפט העליון צו על תנאי המורה לרבנות הראשית ומשרד הבריאות "להתייצב ולתת טעם מדוע לא יאפשרו הכנסת מזון (לרבות חמץ) לבתי החולים בתקופת הפסח, תוך קביעת הסדרים מתאימים אשר יאפשרו שמירה על כשרות המזון המוגש על ידי בית החולים".

בג"צ ביקש כי תותר הכניסה של מזון כשר לבתי החולים כאשר, "הגשת המזון המסופק על ידי בית החולים בכלים חד פעמיים או על ידי מציאת פתרון מידתי אחר, כאשר מאבטחי בתי החולים יתריעו בפני הבאים שלא להכניס את המזון החמץ".

שופטי בג"צ ביקשו מהרבנות הראשית, משרד הבריאות ובתי החולים להשיב בנושא תוך חודשיים. בית המשפט העליון סירב לקבל את הפתרונות שהרבנות הציעה יחד עם משרד הבריאות ונוטה לאפשר הכנסת מזון חמץ לבתי החולים.

שבוע קודם לכן הגישו הרבנות הראשית ומשרד הבריאות הצעה, לפיה יהיו מתחמים בשטח בתי החולים שתותר אליהם הכנסת מוצרי חמץ, כשמדובר רק במקומות שבהם בכניסה למבנה שבו מתחם החמץ קיים בידוק ביטחוני. אם אין בידוק, לא תהיה אפשרות להכניס חמץ.

חמץ משרד הבריאות הרבנות הראשית הגרי יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד