י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חשיפת 'בחדרי'

הסערה בגור: הפוסק הכריע, מותר לקחת מגוי

המצ'ניג של גור לא יורד מסדר היום: לאחר הסערה שפרצה בעקבות הכתבה שפורסמה ב'בחדרי חרדים' על האיסור לקחת תרומה משאינו יהודי. מפרסם גדול הפוסקים בגור הגר"נ נוסבוים, כי אפשר לקחת מגוי וגם מיהודי שמחלל שבת 

 הסערה בגור: הפוסק הכריע, מותר לקחת מגוי
הכינוס הגדול של חסידות גור בארנה צילום: יעקב נחומי

בשיא המגבית האגדית של חסידות גור, נחשפה ב'בחדרי חרדים' הוראתו של יו"ר ועדת החינוך של החסידות, הרב אברהם בנימין זילברברג המטיל וטו על לקיחת כספים מאישים שאינם יהודים. בעקבות החשיפה, התעוררה שאלה גדולה בחצר החסידות, האם אלו שכבר התרימו גויים חייבים להחזיר? או האם בעצם מותר להמשיך לקחת. 

השאלה הובאה לפתחו של הגאון רבי נפתלי נוסבוים, מגדולי הפוסקים בדורנו, הנחשב לחסיד בחצר חסידות גור, שפסק: כי מותר לקחת צדקה מעכו"ם כשהוא בצנעה ובפרט כשהוא לחסד. כמו כן מותר לקבל צדקה ממחלל שבת שלא בפרהסיא.

הגר"נ נוסבוים. צילום: שוקי לרר

במכתב בכתב ידו של הגר"נ נוסבוים המתפרסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' כותב הרב, שאפשר להחליף את המעות של עכו"ם במעות של ישראלים ונותנים לחסד.  

בנוסף כותב הגר"נ על מי שמחלל שבת שלא בפהרסיא; בוודאי מותר לקחת וגם מי שמחלל שבת בפהרסיא מותר לקחת מימנו. 

המכתב הרגיע את רבבת חסידי גור שעוסקים כל העת בהתרמה הגדולה, וכפי שכבר הכריזו הערב (שני) האחראים יונתן בורנשטיין, לייבל יוסקוביץ ואליהו חסיד, כי היעד עומד על 68 מיליון שקלים, לאחר שבדקו את כל ההתחייבויות ומי שישיג מאה אלף שקלים יטוס לשבת במעזיבוז שבאוקראינה, על יד ציונו של מייסד החסידות הבעל שם טוב הקדוש. 

המכתב של הגר"נ נוסבוים. סריקה: בחדרי חרדים

חסידות גור מצינג קמפיין גוי הרב נפתלי נוסבוים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד