י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"זה מה שהציל אותי"

פספס את הטיסה שהתרסקה ונחקר בשדה

כפסע היה בינו לבין המוות. איש עסקים יווני סיפר בהתרגשות בדף הפייסבוק כיצד ניצל מן ההתרסקות; "ראיתי את הנוסע האחרון שהלך לכיוון המטוס, התחננתי לדיילות קרקע שיתנו לי לעלות"

פספס את הטיסה שהתרסקה ונחקר בשדה
אנטוניס מברופולוס צילום: מתוך פייסבוק

יממה לאחר אסון התרסקות המטוס, הולכים ומתבהרים פרטים נוספים.

בשעות האחרון מדווח, כי אדם נוסף ניצל בדקה האחרונה מהטיסה שהתרסקה אתמול דקות אחר ההמראה.

הוא היה אמור להיות הנוסע ה-150 במטוס בואינג מאדיס אבבה שבאתיופיה לניירובי שבקניה, אך למזלו הוא לא הספיק את הטיסה וחייו ניצלו.

"הייתי לחוץ מאד כי אף אחד לא עזר לי להגיע לשער בזמן", אמר אנטוניס מברופולוס מיוון, בפוסט שפרסם בפייסבוק בשם "יום המזל שלי".

"זו הפעם הראשונה שאני כל כך שמח לכתוב פוסט ואני אסיר תודה על החיים ויש לי כל כך הרבה חברים שגרמו לי להרגיש את האהבה שלהם", כתב מברופולוס.

האיש, נשיא איגוד חברות פסולת למחזור בינלאומי, נסע לניירובי להשתתף באסיפה השנתית של תוכנית האו"ם להגנת הסביבה, כך דיווחו כלי תקשורת ביוון.

 אנטוניס מברופולוס. (מתוך פייסבוק)

הוא היה אמור לעלות למטוס אבל הוא הגיע לשער היציאה רק שתי דקות אחרי שהדלת נסגרה. "ראיתי את הנוסע האחרון שהלך לכיוון המטוס, התחננתי לדיילות קרקע שיתנו לי לעלות, אבל הם באדיבות הסבירו שלי שאין אפשרות", סיפר האיש שניצל.

"הם הובילו אותי לתחנת המשטרה של שדה התעופה, והקצין אמר לי לא להתלונן שלא נתנו לי לעלות, אבל להתפלל לאלוקים, כי הייתי הנוסע היחיד שלא עלה לטיסת אי-טי 302 שהתרסקה", סיפר הניצול בהתרגשות.

רשויות התעופה הסבירו כי הם רוצים לחקור אותו, מכיוון שהוא היה הנוסע היחיד שלא עלה לטיסה, "הם אמרו שהם לא יכולים להרשות לי לעלות על מטוס אחר לפני בדיקת הזהות שלי, ומה הסיבה שלא עליתי על המטוס". עוד סיפר האיש שניצל, "אני לא העלתי את המזוודה שלי לתוך תא המטען, לקחתי אותה איתי ביד, כי לא רציתי להתעכב בין טיסות ולחכות למזוודה, וזה מה שהציל אותי, כי אם המזוודה היתה בתא המטען, הם היו חייבים לעלות אותי למטוס".

כזכור, אתמול (ראשון) בשעות הבוקר 08:44, המריא מנמל התעופה באדיס אבבה מטוס מסוג בואינג 737 של חברת 'אתיופיאן איירליינס' ועליו 149 נוסעים מ-33 מדינות ושמונה אנשי צוות, דקות לאחר מכן הוא התרסק וכל נוסעיו נספו למוות, בהם שני ישראלים. אחד מהם הוא אבי מצליח, איש היי טק בן 49 ממעלה אדומים.

על פי הדיווח באתר 'וואלה ניוז', שני ישראלים שכמעט והיו על אותה הטיסה - ישראל מוזסון ושרגא ישראל, יזמים ישראלים בתחום התשתיות והחקלאות שעובדים באפריקה, ניצלו מההתרסקות האיומה היות ולבסוף נשארו בישראל.

מוזסון חסיד גור, סיפר בשיחה ל'בחדרי חרדים', "היינו אמורים לטוס ממוצאי שבת לאדיס אבבה וביום ראשון מאדיס אבבה לניירובי, ביום חמישי היו לנו עיכובים עסקיים ובעקבות כך דחינו את הטיסה לשני בלילה".

"באמצע בפגישה עסקית קיבלתי את ההודעה על כך שהטיסה התרסקה על אדמת אפריקה, לאחר מספר שניות, הבנתי שאני הייתי אמור להיות על הטיסה".

"אני לא מעכל שאני בחיים ואני פה נמצא, אני מתכוון לברך הגומל בקריאת התורה בשטיבל של גור", אמר ישראל מוזסון ל'בחדרי חרדים'.

אסון התרסקות מטוס אתיופיה ניצול בואינג 737

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד