י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מקום המקדש בוער

תיעוד מבפנים: החדר שנשרף בהר הבית. צפו

הַר צִיּוֹן שָּׁמֵם, שׁוּעָלִים הִלְּכוּ בוֹ: מתחם הר הבית עובר יממה קשה של עימותים חריפים שבשיאם הוצתה נקודת המשטרה במקום | צפו בתיעוד מהשריפה

תיעוד מבפנים: החדר שנשרף בהר הבית. צפו
נקודת המשטרה שהוצתה בהר הבית צילום: דוברות המשטרה

מאז פיגוע בקבוק התבערה בנקודת המשטרה בהר הבית, איתרו השוטרים בקבוקי תבערה נוספים, כוורות זיקוקים וכן חומרי בעירה נוספים. עד כה נעצרו ועוכבו עשרה חשודים.

כפי שדווחנו מוקדם יותר, בסמוך לשעה 13:00 הגיעו מספר חשודים לעבר נקודת המשטרה בהר הבית, יידו בקבוק תבערה לעבר הנקודה. שוטרים שזיהו את החשודים עצרו אותם. לנקודת המשטרה נגרם נזק ושוטר נפצע קל משאיפת עשן ופונה לטיפול רפואי.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד שמפקד על האירוע הנחה על הוצאת כלל הנוכחים בשטח הר הבית וסגירתו למטרת ביצוע פעולות וסריקות לאיתור אמצעים נוספים. במהלך החיפושים בהר הבית אותרו על ידי השוטרים נמצאו מספר מיכלים שהכילו חומרים דליקים באזורים שונים, כוורות זיקוקים ובקבוקי תבערה.

כאמור נעצרו ועוכבו לחקירה מעל 10 חשודים שחלקם קושרים את עצמם לאירוע. החקירה והחיפושים בשטח הר הבית נמשכים. "כוחות המשטרה ערוכים בשטח הר הבית וסמטאות העיר העתיקה ומזרח ירושלים בכדי למנוע לסכל ולהגיב לכל ניסיון להפר את הסדר בציבורי על רקע האירוע החמור שהתרחש בשטח הר הבית" נמסר מהמשטרה.

השר לבטחון הפנים גלעד ארדן, התייחס להודעת אבו מאזן בעניין ואמר כי "אבו מאזן ממשיך לשקר ולהסית לאלימות יחד עם ארגוני הטרור של המוראביטון והחמאס בנסיונם להצית אש ולגרום למלחמת דת על הר הבית. אנחנו לא נאפשר זאת ונמשיך לפעול כדי להחזיר את השקט להר. כל מעשה אלימות או נסיון לפגוע בריבונות ישראל בהר הבית יפגוש את הנחישות והתגובה התקיפה של שוטרי משטרת ישראל. אני שב ומבהיר: לא יוקם מסגד נוסף בהר הבית ואנו נעשה את כל הנדרש כדי לשמור על הסטטוס קוו" אמר.

הר הבית תחנת משטרה בקבוקי תבערה מעצר חשודים זיקוקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד