י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

רצות בהפרדה ומקדמות את צרכי הילדים המיוחדים

הנשים החרדיות שרצו לראשונה בפארק 'אריאל שרון' וגייסו כסף למען ארגון 'בלב אחד'

רצות בהפרדה ומקדמות את צרכי הילדים המיוחדים
פארקים חדשים במוסקבה צילום: לוי נאזרוב

הנה נשים שמוכיחות שאפשר גם וגם. גם לקיים מרוץ בהפרדה מוחלטת וגם לתרום למען הילדים החולים: ביוזמת ארגון 'בלב אחד' התקיים בפעם הראשונה בישראל - מרוץ על טהרת הנשים החרדיות. המרוץ הוזנק בפארק אריאל שרון, על ידי אלופת ישראל החרדית בריצת חצי מרתון ביטי דויטש. דויטש זכתה במקום הראשון במרתון ירושלים ולאחרונה במרתון טבריה. המרוץ כלל מקצה של חצי מרתון ומרתון שלם. הנשים המשתתפות הביעו תקווה כי המרוץ יהיה סנונית ראשונה למרוצים מיוחדים לנשים במגזר החרדי, המבקשות לממש את התחביב שלהם לריצת מרתון.

המרוץ הנוכחי היה בסימן הילדים המיוחדים ובעלי הצרכים המיוחדים שאף נטלו חלק במרוץ. לקראת המרוץ גויסו אלפי דולרים למען עזרה וסיוע ופעילות לילדים החולים והמיוחדים.

אביבית ביסמוט, אמא לילדה מיוחדת שנטלה חלק ביוזמה של המרוץ והשתתפה בו מספרת על החוויה המיוחדת: "לנו כנשים חרדיות המקפידות על קלה כבחמורה, אין אפשרות לרוץ סתם ברחובה של עיר. אני שמחה קודם כל על זה שארגון 'בלב אחד' השכיל לתת לנו את המקום שלנו הנשים לממש את התחביב שלנו. הערך המוסף היה הממד החברתי, שאני וחברותי גייסנו כספים לטובת הילדים החולים ובעלי הצרכים המיוחדים, שזוכים לתמיכה של 'בלב אחד' לאורך כל ימות השנה. זכינו ויחד אתנו רצו במרוץ גם הילדות והנערות בעלות הצרכים המיוחדים ואמותיהן.

סגנית שר החוץ ציפי חוטבלי, נשאה דברי ברכה באירוע, ואמרה כי הנשים החרדיות שמוצאות זמן גם להתמודד עם אתגרי החיים וגם לסייע ולעזור בשילוב עם ריצה, הם דוגמה ומופת לעשייה חברתית: "לכל הנשים הנפלאות שמוצאות זמן לרוץ במסגרת המרוץ של ארגון בלב אחד אני פשוט מעריצה אתכם את סמל חברתי. מי שמוצאת זמן בתוך כל אתגרי החיים המודרניים גם זמן לריצה זה אומר שהיא יכולה הכול תצליחו תריצו תגיעו לכל פסגה תכבשו כל מטרה והכי חשוב תזכרו שאין כמונו הנשים אנחנו העתיד של המדינה".

יו"ר 'בלב אחד' דוד ווייטמאן: "אני מודה לכל הנשים שהשתתפו במרוץ, והתגייסו למען הילדים החולים. זה אות וסמל לחשיבות לתרומה למען הקהילה של הנשים שנטלו על עצמם את המשימה המאתגרת, לפעול ולהפעיל למען הילדים החולים. תודתנו לגב' ביטי דויטש  שלקחה על עצמה את המשימה להזניק את המרוץ ותרמה בכך רבות להצלחתו. אני שמח שסגנית שר החוץ הגב' חוטבלי מעריכה באופן כנה ואמתי את פועלם החברתי של הנשים החרדיות, היודעת לשלב בין אתגרי החיים המשפחה והילדים, לבין התרומה החברתית ופעילות בריאותית. אני תקווה שנצליח בעתיד להוציא לפועל עוד ועוד יוזמות שיביאו לידי ביטוי את ערכי הקהילה החרדית של תרומה לחברה ולקהילה".

הפרדה מירוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד