י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
המועמדת החרדית של גנץ מבהירה

"לא באתי על תקן נציגת החרדים בכנסת; זו רק כוכבית" • האזינו

התייחסות פומבית ראשונה: לאחר שספגה ביקורת נוקבת מחלקים בחברה החרדית וממספר חברי כנסת חרדים - ינקלביץ' מבהירה: "לא באתי על תקן נציגת החרדים; זו רק כוכבית" • "אני לא חברה במפלגות החרדיות, אני נמצאת פה כי אני אקטיביסטית חברתית" • האזינו להקלטה

"לא באתי על תקן נציגת החרדים בכנסת; זו רק כוכבית" • האזינו
אשכנזי, לפיד, גנץ ויעלון צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

לאחר שהותקפה מצד כמה חברי כנסת חרדים ומחלקים בחברה החרדית על כך שהצטרפה למפלגת 'כחול לבן' ועל שותפותה במפלגתו של יאיר לפיד שהציג מצע אנטי חרדי, עומר ינקלביץ' מתייחסת לראשונה באופן פומבי לסוגיה.

בפאנל בחירות ראשון בהשתתפותה שהתקיים היום (רביעי) במרכז חיבה בירושלים, באירוע שיזמה קרן 'ידידות טורנטו', וכשלצידה יושבים חברי הכנסת אורי מקלב ויעקב מרגי - הבהירה ינקלביץ', ששובצה במקום ה-23 ברשימת 'כחול לבן', כי היא לא על תקן "נציגת החרדים".

"אני לא חברת כנסת כנציגת החרדים, אני לא חברה במפלגות החרדיות, גם לא באתי על תקן החרדית. אני נמצאת פה כי אני אקטיביסטית חברתית", הבהירה.

ינקלביץ' הוסיפה: "ישתבח שמו, אני במקרה גם מגיעה גם מהמגזר החרדי אבל זו כוכבית. אני באמת נכנסת על תקן אקטיביסטית חברתית".

כאמור, הדברים מגיעים לאחר ש'בחדרי חרדים' חשף כי ברגע האחרון נעשו שורת שינויים מהותיים במצע הבחירות של כחול לבן שעידנו באופן יחסי את עמדת המפלגה בנושאי דת ומדינה.

היה מי שייחס את השינויים בנושאי חוק הגיוס, לימודי ליב"ה, הגבלת כהונת רבנים ראשיים, ייצוג לנשים בבתי הדין ותחבורה בשבת - לפעילותה של עומר ינקלביץ' מאחורי הקלעים, אך האחרונה סירבה להתייחס לעניין.

בנוסף, 'בחדרי חרדים' חשף תכתובת אישית של מי שעשויה להפוך בקרוב לחברת הכנסת החרדית הראשונה, בהן היא כתבה בין היתר כי, "אף אחד לא מצפה ממני להיות עם דעות של יש עתיד, כפי שלא מצפים מהם לחשוב כמוני. בזכות בני גנץ יש לגיטימיות במפלגה לאנשים עם דעות מגוונות".

בנוסף, ינקלביץ' כתבה לחברותיה הקרובות כי היא "מעריכה ומכבדת מאוד את הנציגים החרדים, ופועלת ע"פ דעת תורה".

בתגובה לחשיפת 'בחדרי', תקפו הבוקר גורמים ביהדות התורה את ינקביץ' ואמרו כי "הצבת מועמדת חרדית ברשימה אנטי חרדית, שהוכיחה מלחמה בכל הקדוש והיקר - מוכיחה על בורות וחוסר רלוונטיות". 

לדבריהם: "המיעוט המזערי שרואה בכך ייצוג חרדי, הוכיח שאינו אלא קצה שולי המגזר החרדי. מאות אלפי חרדים/ות בוחרים/ות במפלגות החרדיות המייצגות נאמנה את אורח חייו ונאבקות למענם יותר מכל אחד אחר שמתיימר לכך".

במהלך הדיון פנתה אחת הנשים לחברי הכנסת החרדים מקלב ומרגי ואמרה: "אני פונה לשלושת הנציגים החרדים", כשהיא מתייחסת גם לינקבליץ' - חה"כ אורי מקלב מיהר לתקן את הפעילה כשאמר: "שני נציגים חרדים. היא חרדית אולי, אבל במפלגה חילונית, אבל לא נציגה חרדית".

עומר ינקלביץ' חרדים מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד