י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
פרסום ראשון

'המועצת': "קמה ומתעצמת סכנה מוחשית"

'בחדרי חרדים' נחשף לדף הסיכום אליו הגיעו אמש (רביעי) בכינוס 'מועצת גדולי התורה'. בין היתר הביעו חברי המועצת חשש מעלייתו של גנץ לשלטון ויצאו נגד החרדים המצביעים למפלגות ימין זרות. בנוסף, התייחסו לחילולי השבת ברחבי הארץ ובפרט בעיר טבריה

'המועצת': "קמה ומתעצמת סכנה מוחשית"
המועצת החסידית באחת מישיבותיה צילום: באדיבות המצלם

פרסום ראשון ב'בחדרי חרדים': לאחר שהתכנסו לדיון ממושך במשך כשעתיים ודנו בנושאים כלליים, מתפרסמות באופן רשמי החלטות מועצת גדולי התורה בה הם מתייחסים לנושאי חילולי השבת, והבחירות שבפתח, כאשר הם מתריעים מפני הסכנה שבעלייתו של בני גנץ לשלטון.

ביומונים שמתפרסמים הבוקר (חמישי) נכתב כי, "בפני גדולי ישראל הובאה תמונת המצב לקראת הבחירות הקרבות לכנסת. לנגד עינינו קמה ומתעצמת סכנה מוחשית בדמותן של מפלגות אשר מצהירות בגלוי על כוונתן לפגוע בכל קדשי ישראל, היה לא תהיה. ומאיימים להרחיב הפרצות, גם בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת".

בנוסף נכתב כי, "היהודים שומרי התורה נאלצים להיאבק על זכותם של בני הישיבות להמשיך לעסוק בתורה, מול המבקשים לגייסם בכפיה. הציבור החרדי עומד בחזית נוכח ניסיונות עיקשים להתערב בחינוך התורני הטהור ולפגוע בקדושתו ובזכויותיו. נציגי הציבור ניצבים נוכח מגמות לפגוע בקדושת ישראל ובמקומות הקדושים לאומה, כמו הכותל המערבי וכן בערעור יסודות הבית היהודי בחוקים ומשפטים אשר לא שערום אבותינו".

במהלך הדיון התייחסו הנציגים לחרדים התומכים במפלגות הימין; "הנציגים הצביעו על הסכנות המאיימות חלילה אם יהדות התורה לא תהיה בעמדה חזקה מאוד. כחלק מההיערכות של אגודת ישראל, גם לקראת הבחירות וכביצור החומות פנימה, הוצגה התנופה של אחדות קהילות ישראל תחת דגל 'אגודת ישראל', במועצת הקהילות של התנועה, הן המועצה הארצית והן המועצות אשר בכל עיר ועיר".

'המועצת' הדגישה את חשיבות הבחירה במפלגה חרדית; "גדולי ישראל קוראים להצביע בבחירות הקרובות אך ורק עבור רשימת 'יהדות התורה והשבת' שסימנה ג', כדי להגן על קדשי ישראל וזכויות הציבור החרדי. מתוך הדיון עלתה ההבנה הברורה כי קשה ומאיימת השעה הזאת וחובתנו היא לשנס מותניים להיקהל ולעמוד על נפשנו ועל נפש צאצאינו, וגם על נפשות כל בית ישראל אשר סביבותינו".

עוד נכתב כי, "המועצת דנה ממושכות בכאב, בפרצות בחומת שבת קודש ברחבי ארץ הקודש, ובדרכים ופעולות של הציבור והיחיד, כדי לגונן עליה מפני המהרסים ומחריבים את חומותיה", כשבפניהם הופיע מזכיר ועדת הרבנים למען קדושת השבת יצחק גולדקנופף, שסקר את הפגיעה המשולבת בשבת קודש, מידי גורמים פרטיים, ציבוריים, עירוניים, ממשלתיים, ומשפטיים, ו"התקשורת העוינת".

בין הדברים העלה גולדקנוף את חילולי השבת בבני ברק, כשבהחלטת המועצת נכתב, "עיר התורה והחסידות שהיא סמל של שבת קודש, מעזים גורמים שלטוניים ומשפטיים לחלל את השבת בראש כל חוצות, תוך הפרה בוטה של הסכמים חתומים מוקדמים שהבטיחו כי שבת קודש לא תיפגע".

גם חילולי השבת בעיר טבריה עלו לדיון כאשר נכתב כי, "בכאב ובצער נשמעו הדברים אודות חילולי השבת בעיר הקודש טבריה. זו העיר שהתנא הקדוש רבי יוסי אמר "יהי חלקי עם מכניסי שבת בטבריה", זו עיר שבה ספונים קדושי עליון, תנאים וראשונים ותלמידי הבעש"ט, ועתה עושים לחללה בראש כל חוצות".

בפני מועצת גדולי התורה הוגש נייר סיכום פעילות "שבת שלום בעיר טבריה" שערך ארגון "הידברות". כש'המועצת' שיבחה את הפעילות הענפה שנעשתה על ידם ולסיום הדיון קיבלו חברי ה'מועצת' שורה של החלטות הנוגעות לעמידה על חומות השבת וסתימת הפרצות שנבעו בה, "גם מתוך חשש וחרדה שהפרצות עלולות לגרור חלילה הרחבתן למקומות ותחומים אחרים".

מועצת גדולי התורה הורתה לנציגים החרדיים בכנסת "לחזק את ידי הנציגים החרדיים והדתיים בכל אתר ואתר בעמידתם על משמר השבת, למען ימשיכו לעמוד איתן על שמירתה של שבת קודש ועל כיבוד וקיום עקרונות דת ישראל".

בנוסף, מועצת גדולי התורה קוראת "לחברי מועצת עיריית טבריה להמשיך לעבוד שכם אחד, כדי לשמור על שבת קודש, מאחר ובאים לחללה ולפגוע בה. כוחה של האחדות למנוע בס"ד ממבקשי חילול השבת, להפיק זממם. המועצה הורתה לנציגי הציבור החרדי לעמוד מאחורי הנציגים בטבריה ולסייעם בכל מה שאפשר".

מועצת גדולי התורה בני גנץ רון קובי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד