י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הימין בבעיה

סקר חדש: שש מפלגות על סף אחוז החסימה

מפלגת 'כחול לבן' הטוענת לכתר נמצאת במגמת היחלשות, גוש הימין מגיע לשיא מתחילת מסע הבחירות • וגם, שש רשימות עם 4 מנדטים 

סקר חדש: שש מפלגות על סף אחוז החסימה
פתקי ההצבעה בבחירות הקודמות צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

אם המצב יימשך כך, הרי שמסתמן כי מפלגת 'כחול לבן' תשרת את בוחריה בכנסת הבאה מן האופיזיציה.

מסקר שערכה הד"ר מינה צמח ותוצאותיו פורסמו הערב בחברת 'החדשות' של 'ערוץ 12', עולה כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום, תוצאות המנדטים היו כדלהלן: מפלגת 'כחול לבן' נשארת על 31, זה הסקר השלישי ברציפות, כך גם מפלגת השלטון - 'הליכוד' עם 28 מנדטים.

מפלגת 'העבודה' שבראשית ימיה של מערכת הבחירות, עמדה סביב אחוז החסימה, מתחזקת והופכת למפלגה השלישית בגודלה עם עשרה מנדטים.

בהמשך הסקר: יהדות התורה 7, איחוד מפלגות הימין 7, איחוד המפלגות הערביות חדש"-תע"ל עם 7 מנדטים, ש"ס 6, כולנו 4, הימין החדש 4, מרצ 4, רע"ם - בל"ד 4, ישראל ביתנו 4, וגם בסקר זה 'זהות' של משה פייגלין מפתיעה ועוברת עם ארבעה מנדטים.

מפלגה אחת שנסקרה ולא עברה את אחוז החסימה היא 'גשר' של אורלי לוי-אבקסיס שקיבלה 2.3%.

מן הסקר עולה כי גוש הימין מקבל רוב מובהק - 51 מנדטים + המפלגות החרדיות שמקבלות יחדיו 13 מנדטים, הרי לגוש הימין קואליציה של 64 מנדטים.

לעומתם, דוש המרכז-שמאל מקבל 45 מנדטים + המפלגות הערביות שמקבלות 11 מנדטים בסקר, הרי - 56 מנדטים בלבד.

אולם, עם תוצאות כאלו, זו לא סיבה לחגיגה בימין, שכן שלוש מפלגות - 'כולנו', 'הימין החדש' ו'ישראל ביתנו' נמצאות על קו אחוז החסימה עם 4 מנדטים כל אחת, ויתכן כי אחת מהן או שניים לא תעבורנה את אחוז החסימה. 

עוד נשאלו הנסקרים: מי מבין האישים הבאים, מי אתה רוצה שיהיה ראש הממשלה לאחר הבחירות הקרובות? 40% השיבו כי בנימין נתניהו ראוי לכך, לעומת 31% שהשיבו כי בני גנץ ראוי להנהיג את המדינה. 18% מהנשאלים השיבו - כי אף אחד מהשניים לא ראוי. 11% השיבו "לא יודע".

כל סוקר נשאל גם כן, האם אתה בעד או נגד לגליזציה של סמים קלים (מתן אישור לשימוש, גידול ומכירה של סמים קלים, לרוב מתוצרי צמח הקנאביס)? 42% השיבו כי הם בעד. 38% השיבו כי הם מתנגדים. ו-20% השיבו כי אינם יודעים.

הסקר נערך ע"י מכון 'מדגם' של ד"ר מינה צמח ומנו גבע בשיתוף iPanel בקרב 510 מרואיינים במדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה.

טעות הדגימה המרבית בסקר 4.4%+ מועד איסוף הנתונים: 13-14 במרץ 2019.

סקר בחירות סקר מנדטים אחוז החסימה בחירות לכנסת בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד