י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חבל על דאבדין

לדמותו של אבי היתומים שנהרג בתאונה

הרב עמרם בלוי ז"ל שנהרג בתאונת דרכים בארמון הנציב הקדיש את חייו ליתומים ואלמונות, 'בחדרי חרדים' עם קווים לדמותו של מי שהיה אבא אוהב ויהודי עם לב גדול

לדמותו של אבי היתומים שנהרג בתאונה
הרב עמרם בלוי ז"ל צילום: קובי אמסלם

מאות יתומים ואלמנות קיבלו בזעזוע כבד את הבשורה על פטירתו של הרב עמרם בלוי ז"ל שנהרג בתאונה קשה בירושלים. הרב בלוי הקדיש את שנותיו האחרונות לרווחתם, במסגרת ארגון החסד 'כולל חב"ד'. למרות גילו, מרץ הנעורים שלו לא פג כשהוא עסק בפעילות למען היתומים.

יתומים ואלמנות רבים מרחבי הארץ חשו אמש באובדן וכאב גדול עם היוודע דבר פטירתו של הרה"ח הרב עמרם בלוי ז"ל שנהרג בתאונה קשה בירושלים. הרב בלוי עמד קרוב לשני העשורים האחרונים בראש 'קרן מנחם מענדל' של ארגון החסד 'כולל חב"ד', שנוסד במטרה לסייע ליתומים והאלמנות.

בראש החנית של הפעילות הזו, נערכת מידי שנה חגיגת בר מצווה ייחודית, גדולה ומפוארת לילדים יתומים מכל רחבי הארץ וזו למעשה הפעם היחידה שבה הפעילות הזו נחשפת ברבים, שכן מאחורי הקלעים נערכים במעגל השנה אין ספור פעילויות עומק לרווחתם של היתומים והאלמנות.

הרב בלוי הגיע מעולם החינוך, ועשרות שנות ניסיון וגישתו המיוחדת לילדים, הביאו מימד ייחודי לפעילותו "יש המון ארגוני חסד שמסייעים כלכלית ותומכים במשפחות של יתומים, ולא משנה אם מדובר ביתומים מאב, מאם או משניהם לא עלינו, אנחנו הגענו למסקנה שעלינו לחשוב על משהו שהוא מעבר לסתם סיוע כלכלי", סיפר בעבר הרב בלוי.

כאיש חינוך ותיק ומוערך בעשור התשיעי לחייו, הוא היה הרוח החיה שמאחורי פעילות הקרן ובמשך יותר מארבעים שנה הוא היה מנהלו של המוסד החינוכי 'קריית נוער' שבשכונת בית וגן בירושלים. ולמרות גילו, רוחו הייתה צעירה כנער פעלתן שמחפש כל הזמן לחדש ולהפגין את כישוריו.

בין היתר, הרב בלוי ז"ל היה שותף בהקמת תכנית לימודית ליתומים, שמטרתה הייתה לעודדם ולחזקם בלימוד. כתמריץ לכך חולקו מלגות ופרסים וכן אירוע מרשים בסיום השנה. במחשב שלו, הופיעו דרך קבע מבחנים, עבודות ואפילו תעודות של מאות ילדים וילדות, יתומים ויתומות.

בזכות פעולותיו של הרב בלוי, שיעור הנשירה בקרב היתומים בהם תמך, היה נמוך מאוד. "מהרגע שבו לקחנו על עצמנו לטפל בחינוכם של היתומים ראינו ברוך ה' הצלחה רבה", נאות לשתף בעבר.  מכריו של הרב בלוי ידעו, שביום שישי הוא לא יכול היה לעזוב את הטלפון. גם יתומים שכבר בגרו ונישאו ואף הפכו בעצמם להורים, נהגו להתקשר ולומר 'שבת שלום' ולדרוש בשלומו.

הקשר האישי של הרב בלוי עם המשפחות ובעיקר עם היתומים, נוצר בכל שנה בעת ימי הכיף שעורכת הקרן למשפחות היתומים בחנוכה. הוא חלש על קרן שמטפלת בממוצע בכמה מאות משפחות בשנה, אבל זכר את השמות של כל הילדים ואת מצבם הלימודי והרגשי.

צוות עובדי הקרן שתחת אחריותו, מנה במעגל הקרוב כעשרה אנשים, אבל במעגל הרחוק יותר יש מאות חונכים, עובדות סוציאליות ואנשי מקצוע שונים, שתפקידם להבטיח שהילדים היתומים יקבלו הזדמנות שווה להצליח בלימודים, להצליח בחיים.

עבור מאות יתומים ואלמנות, הוא היה אבא אהוב ואכפתי. מתעניין, דואג ומסור לצרכיהם. גדולה האבידה ואין לה תמורה.

יהי זכרו ברוך.

ארמון הנציב חב"ד הרב בלוי הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד