י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

האנשים שמשקיעים בחו"ל בלי דפיקות לב

היום כבר ברור שמחירי הדירות הגבוהים בארץ לא מותירים מקום רב לתשואות. התשואות הנמוכות דוחפות משקיעים רבים לחפש הזדמנויות מעבר לים • וגם, מדוע אזלו כל יחידות ההשקעה במספר מיזמים בארה"ב שהוצעו לאחרונה על־ידי קבוצת בסדנו?

האנשים שמשקיעים בחו"ל בלי דפיקות לב
השקעות בחו"ל צילום: pixsabay

אין ספק שכדאי לחיות בארץ למרות יוקר המחיה, למרות הבחירות, למרות הצפיפות ומחירי הדירות. אבל להשקיע בנדל"ן בארץ, זה כבר קצת פחות כדאי. המחירים גבוהים והתשואות איך לומר בעדינות, נמוכות. את הדברים הללו אומרים מומחי ההשקעות של 'קבוצת בסדנו' שמציעה בזמן האחרון מספר פרויקטים מעניינים למדי מעבר לים.

הם מציגים לדוגמא פרויקט בניו־הייבן שבקונטיקט, פרויקט דיור לסטודנטים ובו 250 יחידות דיור קטנות שיניבו למשקיעים תשואה חודשית די יציבה. או בניו־יורק שם הוצע למשקיעים להצטרף לפרויקט שיפוץ במנהטן, פרויקט בסיומו יימכרו הדירות המשופצות ברווח. בברוקלין הציעה הקבוצה השקעה בבניין דירות מתוכנן בשדרות אטלנטיק המבוקשות וכל יחידות ההשקעה נחטפו במהירות שיא.

אבל אותנו סקרנה השאלה כיצד זה מוכנים ישראלים להשקיע מעבר לים, בפרויקטים שהם אינם רואים פיזית ואינם יכולים למשש. יתרה מכך, לא מעט פרשיות עוקץ שהתפרסמו בשנים האחרונות הפכו את ציבור המשקיעים הישראלי לחשדן מאין כמותו. כאילו לא די בכך, הרשויות בישראל הכבידו את ידן על גופים המבקשים לגייס כספי משקיעים.

מה אבד לנו בחו"ל, מדוע להשקיע במרחק של עשר שעות טיסה ויותר?

"נתחיל בזה שיש שם הזדמנויות השקעה שמניבות תשואות גבוהות יותר מאשר בישראל. אבל להבדיל מהרבה קרנות השקעה, אנחנו חברה אמריקאית־ישראלית. עבורנו לא מדובר במרחק של שעות טיסה משום שהאנשים שלנו נמצאים שם כל הזמן. מה שאבד לנו בארץ זו התשואה. המחירים בארץ כה גבוהים כך שהתשואה מאוד נמוכה".

אבל היו באחרונה יותר מדי פרסומים בכלי התקשורת על אנשים שאיבדו את כל הונם בהשקעות מפוקפקות כאלו ואחרות.

"בדיוק. השקעות מפוקפקות. אבל קבוצת בסדנו מפוקחת על־ידי רשות ניירות ערך וכל הצעת השקעה שלנו מפורסמת עם תשקיף מפורט שכשמו כן הוא שקוף וברור ולא נותן מקום לפקפוק. אנחנו לא מציעים שום דבר שאנחנו בעצמנו לא היינו מוכנים להשקיע בו. אנשי המקצוע שלנו מאוד מנוסים וברוך ה', עד היום, כמעט כל יחידות ההשקעה בהצעות שפרסמנו נחטפו עוד לפני שסיימנו את קמפיין הפרסום. טוב שם משמן טוב".

הלכנו לבדוק מה קורה בחו"ל, ולמעשה בארצות הברית, והנה מה שהיה לאנשי נדל"ן ישראלים מקומיים לומר: "מי שרוצה להשקיע מאה אלף דולר ופחות בנדל"ן אמריקאי, שזה רוב המשקיעים שעד לא מזמן חיפשו הזדמנויות בארץ, חייב שתהיה לו פה משפחה או חברה שאפשר לסמוך עליה. לבד זה לא שייך כי זה שוק שמחולק לתתי שווקים שלכל אחד הניואנסים שלו", אומר לוי, מתווך נדל"ן מפלורידה.

לוי מוסיף ואומר: "אני לא מדבר על מי שמשקיע יותר ממאה אלף דולר. כזה אחד בדרך כלל לא עושה זאת בלי איש מקצוע. גם כאשר מדובר באנשי מקצוע שגרים פה, כמוני, לא הייתי מציע לאף אחד להשקיע בלי לעשות שיעורי בית. ראיתי אנשים שנפלו פה עם השקעות טובות שנתנו להם אבל במחירים מטורפים. תבררו, תשאלו והכי טוב, תשקיעו דרך חברת השקעות שיש עליה גורם מפקח ואל תלכו להשקיע ישירות למרות שהייתי שמח למכור לכם בתים פה בפלורידה".

מומחי הנדל"ן של 'קבוצת בסדנו' אומרים כי "הזדמנויות יש תמיד ובכל שוק. השאלה היא איך לאתר אותן והיכן הן נושאות יותר תשואה. נכון להיום איש אינו מטיל ספק בכך שהתשואות בישראל נמוכות למדי". בכל מקרה, את הכלל הזה אתם בוודאי זוכרים... לא משקיעים את כל הכסף במקום אחד. אפשר גם פה וגם שם...

נשמח לתת את כל הפרטים בטלפון 072-371-3478 

בסדנו השקעות השקעות נדלן חו"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד