ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הקרב על קולות הפריפריה

הרב בצרי אמר "לא" ל'דגל'; יתמוך בש"ס

הקרב על קולות הפריפריה: לאחר שהסעיר את המערכת הפוליטית הדרומית והחליט בצעד משמעותי להציג רשימה שתתמודד נגד סיעת ש"ס המקומית, ואף זכה לתמיכת דגל התורה - הרב יוסף חיים בצרי מסרב לתמוך בדגל בזירה הארצית • צפוי לחזור לתנועת ש"ס

הרב בצרי אמר "לא" ל'דגל'; יתמוך בש"ס
הרב יוסף חיים בצרי צילום: באדיבות המצלם

הרב יוסף חיים בצרי, מרבניה הבולטים של העיר באר שבע, חושף בראיון ל'בחדרי חרדים' את מאחורי הקלעים של הקרב והחזרה לשורות ש"ס.

בשיחה עמנו מבהיר הרב בצרי כי כל תלמידיו ואנשיו יתמכו הפעם בתנועת ש"ס בזירה המוניציפלית - בבחירות הקרובות לכנסת.

לדבריו: "במערכת המוניציפלית לא הסתדרנו עם נציגי ש"ס המקומיים, פנינו לדגל התורה לבקש את הפלטפורמה שלהם, את הבית שלהם, והלכנו איתם; וברוך ה', הגדלנו את הכוח החרדי וקיבלנו שני מנדטים למועצת העיר".

"ידענו מראש", אומר הרב בצרי, "שכל זה (השיתוף פעולה עם דגל התורה א.ק) זה רק למוניציפלי - אבל בבחירות הארציות הציבור פה וגם אנחנו כל הזמן היינו בש"ס, כל הדברים שנאמרו בין הצדדים היו למטרות בחירות".

"אני בקשר טוב עם כולם, מאריה (דרעי א.ק) ועד מלכיאלי (חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי א.ק)", מבהיר הרב בצרי.

במהלך הראיון הרב חשף גם את הסיבה לפירוק מש"ס: "לפני הבחירות ישבתי עם אריה והסברתי לו את הדברים; אמרתי לו שאין לי אופציה אחרת אלא אם הוא עושה שינויים; הוא הסביר לי שהוא לא יכול לעשות שינויים והחלטנו שעושים את המהלך - נפרדנו כידידים".

לדברי הרב, "לא הייתה מלחמה עם ש"ס, מילה פה ומילה שם כי בכל אופן היו בחירות; אבל לא היה לנו נתק מש"ס". הרב מבהיר עוד כי "יש לנו הכרת הטוב גדולה מאוד לדגל התורה, אנחנו לא כופרים בבית ובתמיכה שהם נתנו לנו".

הרב בצרי מספר כי בימים האחרונים נעשו פניות מאנשי דגל התורה שבדקו היתכנות לתמיכתו ב'דגל', אלא שהם נענו בשלילה מידית.

"אנחנו בוודאי חייבים להם אפילו; אבל המהלך הזה לא שייך, הסברתי את זה גם לרב גפני, כי הציבור פה הוא 95% ש"סניק ואי אפשר לשנות את זה", מספר הרב בצרי.

הרב מבקש להבהיר באופן חד משמעי "אני הולך עם ש"ס בארצי", כשהוא מציין כי לא הייתה מחשבה אחרת וכי הבחירות המוניציפליות הם שונות, כאשר הכוח החרדי רק גדל בעיר באר שבע וש"ס לא הורידה מכוחה במספר הקולות בעיר; "אמרתי בישיבה להצביע לש"ס".

יצוין כי בשבוע שעבר ביקר בעיר חה"כ אורי מקלב שהגיע למקום במסגרת סיורי בחירות, כאשר במהלכם פגש את נציגי דגל התורה בעיר ואת הפעילים המקומיים, כשגם הרב בצרי וגם לשכתו של חה"כ אורי מקלב מסרבים לומר כי בפגישה דובר על תמיכה בדגל התורה בבחירות לכנסת ה-21.

הרב מקלב בשיחה עם הנציגים. צילום: באדיבות המצלם

 

הרב בצרי ש"ס דגל התורה בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד