ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
ברוך דיין האמת

אבל ביוצאי רומניה: זקן הרבנים הלך לעולמו

בפתע פתאום הגיע הבשורה המרה על הסתלקותו לשמי רום של הגאון החסיד הרב אפרים גוטמן זצ"ל, במלאת לו תשעים שנה. הגאון זצ"ל כיהן כרבם של יהודי רומניה בישראל, ראש ועד חסידי שטפנשט, רב בית הכנסת "בית יעקב יוסף" בתל אביב

אבל ביוצאי רומניה: זקן הרבנים הלך לעולמו
הגאון רבי אפרים גוטמן זצ"ל, רבם של יהודי רומניה בישראל צילום: שוקי לרר

ברוך דיין האמת: בתל אביב נפטר בגיל 90 הגאון הרב אפרים גוטמן זצ"ל, רבם של יהודי רומניה בישראל ויושב ראש ועד חסידי שטפנשט, ורב בית הכנסת "בית יעקב יוסף" בתל אביב ושל המרכז הקהילתי הנספח אליו.

הרב אפרים גוטמן זצ"ל נולד בכ"ו ניסן תרפ"ח בבוקרשט שברומניה לאביו הגאון רבי צבי גוטמן זצ"ל רבה הראשי של בוקרסט ברומניה, ואף יצק מים על ידו, ממנו קנה תורה וחכמה והיה לתלמידו המובהק בלומדו בקלויז בבוקרסט עם אביו ועוד תלמידים, לימים אף כיהן ברבנות בבוקרשט עד שעלה לארץ הקודש בשנת תשכ"א.

כל ימיו נשא על לוח ליבו את אימי השואה ומוראותיה בימי צר ומצוק, תקופות של פוגרומים הרג ואבדון באחב"י ע"י הפאשיסטים ההיטלראיים וקלגסי משמרות הברזל הרומניים, בימי הפוגרום הנורא בבוקרסט ניצל בניסים לעומת שני אחיו יעקב ויוסף שנעקדו על קידוש השם ונטמנו בבוקרסט, בבית מדרשו שבת"א הקים גל עד לזכר קדושי ונרצחי רומניה ובכל שנה ושנה היה עורך כנס זכרון ואזכרה לזכר הקדושים במעמד המונים מיוצאי רומניה עימם שמר על קשר כל ימי חייו ולהם כיהן כמורה ומדריך רוחני.

הגר"א גוטמן זצ"ל במעונו של יבלחט"א האדמו"ר מסאדיגורה. צילום: שוקי לרר

כצאצא לגדולי החסידות הבעש"ט הקדוש וממשפחת הסבא קדישא מרוז'ין זיע"א אבי זקינו רבי ברוך גוטמן היה בנו של הרה"ק ר' אריה לייב מסדליקוב אחי הרבנית חוה אמו של הסבא קדישא מרוז'ין זיע"א. נשא על לוח ליבו את הנצחת האדמו"ר משטפנשט ועם הסתלקות ראש ועד חסידי שטפנשט הגר"צ ליבוביץ זצ"ל בט' אדר ב' תשע"ד, נתמנה לראש ועד חסידי שטפנשט במעמד רווי הוד בביתו של האדמו"ר מסאדיגורה, ואף התכבד ע"י האדמו"ר  לשאת משאו על הצדיקים משטפנשט ובית רוז'ין, על יהדות רומניה ושארית הפליטה, במשך שעה ארוכה עמד על רגליו והתאמץ לשאת מדברותיו למען יעמדו דבריו ויונצחו לאורך ימים לדורות הבאים.

עם הופעת ספר דברי תורתו של הרבי משטפנשט 'אמונת אמת' ע"י מכון 'תורת אמת'  - שטפנשט, מסר לידי הרה"ג רבי אברהם יעקב סלמון רב קהילת שטפנשט את זכרונותיו מבית שטפנשט, והעלה את דבריו כהקדמה לספר, הקפיד להשתתף בסעודות ההילולא לצדיקי בית שטפנשט, והשתתף בכל האירועים שנערכו ע"י המוסדות בעידנא דחדוותא ובהילולא דצדיקיא.

דברי תורתו ודרשותיו המלהיבים נדפסו בקבצים וגליונות שיו"ל ע"י בית מדרשו ברבות השנים.   

השאיר אחריו בנים ההולכים בתורתו ובמורשתו, בנו הגאון רבי אלחנן גוטמן מחשובי האברכים בבני ברק, המכהן ברבנות בבית מדרשו שבצפון ת"א, והרה"ג רבי אריה מחשובי חסידי ויז'ניץ בב"ב, נכדים ונינים ההולכים בתורת אבותיו ולמעלה בקודש.

הלוויתו היום בשעה 14:00 בצהריים בתל אביב ובשעה 15:00 בבית העלמין נחלת יצחק בגבעתיים שם ייטמן ליד קבר אביו וסמוך ונראה לציון הרבי משטפנשט זיע"א. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

בוקרשט רומניה זקן הרבנים שטפנשט הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד