ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הרצאה במרכז שקד בשיתוף מכבי שירותי בריאות

מכבי קיימה במרכז שקד הרצאה בנושא פגיעה בזיכרון בגיל השלישי •  דבורה חסיד, ראש מחוז המרכז:" החיבור המבורך עם 'מרכז שקד' התומך במטפלים בגיל השלישי, הוא חלק מתפיסת עולם שלמה של 'מכבי', הרואה חשיבות רבה בקידום בריאות בתוך הקהילה ומקדמת ללא הפסקה שיתופי פעולה פוריים כדוגמת חיבור חשוב זה"

הרצאה במרכז שקד בשיתוף מכבי שירותי בריאות
ההרצאה במרכז שקד צילום: יח"צ

הרצאה בנושא פגיעה בזכרון בגיל השלישי, התקיימה באדיבות 'מכבי שירותי בריאות'  במרכז שקד בבני ברק. 'מרכז שקד' הוקם בסיוע ביטוח לאומי, ג'וינט-אשל, ומחלקת הרווחה והאגודה למען הזקן,  במטרה לעזור לבני-המשפחה והמטפל העיקרי במבוגר, ליצור עבורם סביבה תומכת ולשפר את התמודדותם עם הטיפול בזקן.

ההרצאה התקיימה בהנחיית אדם איזקס, מרפא בעיסוק ב'מכבי', בהתאמה תרבותית מלאה, וביוזמה משותפת של עפרה ברשן, מנהלת מרכז רפואי 'מכבי כהנמן', ומירב בן סעדון, מנהלת מרכז שקד בבני ברק. השתתפותה של 'מכבי' בנושא, מהווה המשך טבעי לפעילותה ומעורבותה העקבית בקידום בריאות בתוך הקהילה.

במהלך ההרצאה, הסביר איזקס למשתתפים מהו זיכרון, ומדוע במהלך ההזדקנות הזיכרונות המוקדמים נשמרים טוב יותר בהשוואה לזיכרונות החדשים. בנוסף, העניק איקס העניק כלים חיוניים ותרגילים לשיפור הזיכרון, ושמירה על מיומנויות קוגניטיביות בגיל מבוגר.

דבורה חסיד, ראש מחוז המרכז:" החיבור המבורך עם 'מרכז שקד' התומך במטפלים בגיל השלישי, הוא חלק מתפיסת עולם שלמה של 'מכבי', הרואה חשיבות רבה בקידום בריאות בתוך הקהילה ומקדמת ללא הפסקה שיתופי פעולה פוריים כדוגמת חיבור חשוב זה".

אלי עובדיה, מנהל מרחב בני ברק: "במכבי מבינים כי כל גיל מאופיין באתגרים אחרים, וכי לכל קהילה יש את צרכיה הייחודים לה .מתוך הבנה עמוקה וקשב לציבור, הזקוק למענה מקצועי באווירה תורנית הולמת, הוצאנו לפועל את שיתוף הפעולה עם 'מרכז שקד', המעניק כלים חיוניים לקהילה המתמודדת עם אתגרי הגיל השלישי. כך יכלו המשתתפים לקבל ללא עלות את ההדרכה המקצועית שתיצור סביבה תומכת למטפל העיקרי במבוגר ותשפר את התמודדות המטופל".

מכבי הגיל השלישי זיכרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד