י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בשל הפסילה

בן גביר דורש מוועדת הבחירות להתקדם ברשימה

בעוצמה יהודית מעכלים את החלטת בג"צ בעניין פסילת התמודדותו של נציג המפלגה במסגרת איחוד מפלגות הימין לכנסת העשרים ואחת, ופונים בבקשה דחופה ליו"ר ועדת הבחירות לערוך שינויים בהרכב הנוכחי ולקדם את עו"ד איתמר בן-גביר למקום החמישי 

בן גביר דורש מוועדת הבחירות להתקדם ברשימה
איתמר בן גביר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

איחוד מפלגות הימין העבירו היום בקשה דחופה ליו"ר ועדת הבחירות השופט חנן מלצר לעדכן את הרשימה ולשבץ את עו"ד איתמר בן גביר כמספר חמש במקום המועמד שנפסל בידי בג"צ - ח"כ לשעבר מיכאל בן ארי.

במכתב בקשה עליו חתומים יו"ר הבית היהודי רפי פרץ ויו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ׳ מבקשים השניים כי למרות שעבר המועד הקבוע בחוק להגשת הרשימות יש להתחשב במצב המשפטי המורכב שנוצר בעקבות הפסיקה.

במכתב ליו"ר ועדת הבחירות, מעדכנים את היו"ר בפסילת הנציג: "כידוע לך, ובאופן חריג ביותר, פסל בג"ץ את מועמדותו של ד"ר מיכאל בן ארי המוצב כיום במקום החמישי ברשימה. פסילה זו של מועמד מרשימה המורכבת ממספר מפלגות פוגעת פגיעה אנושה בייצוגה של מפלגת עוצמה יהודית בכנסת ועלולה להשפיע לרעה על תוצאת הבחירות דבר שלא יעלה על הדעת.

במפלגה מלינים על ההחלטה של בית המשפט העליון. "הזכות לבחור ולהיבחר היא זכות יסוד חוקתית ומניעת ייצוג של חלק מהאוכלוסייה הרי היא כפגיעה הזכות יסוד זו. בשל המצב המשפטי המורכב שנוצר כתוצאה מהפסיקה, על אף שעבר המועד הקבוע בחוק להגשת הרשימות, המועד הקבוע בחוק בו ועדת הבחירות נדרשת לאשר את רשימת המועמדים שברשימה, את הכינוי ואת האותיות כנדרש בחוק טרם חלף וממילא הרשימה לא אושרה סופית".

בשלב זה שוטחים באיחוד המפלגות את בקשתם ממנו: "על כן, נבקש לתקן את רשימת המועמדים באופן שבו במקומו של ד"ר בן ארי יבוא מספר 8 שברשימה עו"ד איתמר בן גביר ובמקום 8 שברשימה יבוא מר יצחק שמעון וסרלאוף נציג עוצמה יהודית המוצב כעת במקום ה-39, בדרך זו ישמר הייצוג כפי שסוכם בין המפלגות".

עוד הדגישו השניים כי אין ספק כי עמידה דווקנית על הוראות החוק לעניין מועד הגשת הרשימות אינו שווה ערך לפגיעה היסודית בזכות החוקתית של להיבחר לכנסת, שכן החלטת בג"צ הפכה את החלטת וועדת הבחירות שבראשותך ולא הייתה סבירות במועד הגשת הרשימות כי ד"ר בן ארי יפסל.

את מכתבם מסיימים, "נראה כי בקשה זו עומדת בכללים שקבעת בה"ש 21/21 יעקב בן סעדון נ' מפלגת הליכוד – תנועה ליברלית לאומית שם עולה כי במקרים בהם המפלגה היא שמבקשת את השינוי ברשימה ניתן יהיה לשנות את סדר הרשימה גם לאחר מועד הגשת הרשימות".

עוצמה יהודית מיכאל בן ארי איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד