י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מדוע רצו רופאים אפריקנים מבורונדי עם ילדים חרדים?

קבוצה של ילדים ומבוגרים דתיים וחרדים, כשבראשה רצים שני צעירים בעלי חזות אפריקנית בלטה במרתון ירושלים | "יש משהו שונה ומיוחד בחמלה, במקצוענות ובתמיכה בילדים ובני משפחותיהם"

מדוע רצו רופאים אפריקנים מבורונדי עם ילדים חרדים?
הרופאים האפריקנים צילום: באדיבות המצלם

לצד הקבוצות הרבות שהשתתפו במרתון ירושלים ביום שישי האחרון בלטה, קבוצה אחת יוצאת דופן: קבוצה של ילדים ומבוגרים דתיים וחרדים, כשבראשה רצים שני צעירים בעלי חזות אפריקנית. הצעירים, במקור מבורונדי שבמרכז אפריקה, וכיום סטודנטים לרפואה בקמפוס הדסה עין כרם של האוניברסיטה העברית, החליטו לחבור לקבוצה של ארגון סולם, אשר מסייע למאות ילדים בעלי צרכים מיוחדים.

אחד מהם, אנסלמה טראור, קרא על הקמפיין בפייסבוק ומיד התחבר. "יש משהו שונה ומיוחד בחמלה, במקצוענות ובתמיכה בילדים ובני משפחותיהם" אומר טראור. הוא סיפר על כך לחברו ללימודים, אלקסיס ניזיגיאמנה, אף הוא מבורונדי. השניים החלו להתאמן ולגייס כסף עבור הילדים שאימצו.

ניזיגיאמנה גדל באזור כפרי מרוחק בדרום בורונדי, למשפחה ענייה המונה עשר נפשות, והנאבקת לגדלם ולכלכלם עם הכנסה של שני דולר ליום. במקום בו גדל לא היו רופאים ולא כל ציוד רפואי, ברדיוס של 60 ק"מ. מרבית החולים נעזרו במרפאים מסורתיים ולרבים לא נמצא מזור. שאיפתו היתה ללמוד רפואה כדי לחזור ולתמוך בקהילה שלו. כשקיבל מלגה מממשלת בורונדי, הרגיש כי הגשים חלום. הוא הגיע ללמוד רפואה בהדסה, ומשנת התמחותו הרביעית הוא פועל למען הקהילה באפריקה באמצעות ארגון קהילתי המעניק שירותי בריאות חינם ללמעלה מ-10,000 איש בחמש שנים. "כששמעתי מאנסלמה על סולם, מיד החלטתי שעבורם אני רץ. אלו שירותים שכל כך חסרים בקהילה שלי, ולכן אני כל כך גאה שאני יכול מכאן לעזור לילד שלמענו הצטרפתי ולילדים אחרים כמוהו."

ארגון סולם מסייע לילדים הסובלים מאוטיזם, הפרעות תקשורת, שיתוק מוחין, פיגור וליקויי למידה שונים. כ-30% מבוגרי סולם מצליחים להשתלב במסגרות נורמטיביות.

הרצים האפריקנים הצטרפו לקבוצה של סולם הודות לקמפיין גיוס של 70 רצים למען 70 ילדים שהשיקו בסולם. במסגרתו, כל רץ "אימץ" לעצמו ילד מסולם, מהמקרים הקשים ביותר, וגייס עבורו משאבים לטיפולים, תרופות וקידום לימודי ומקצועי.

אסתי ארנסטר, מנכ״לית סולם, אומרת כי "אנו מאמינים כי האתגר המשותף של החברה הישראלית הוא לקדם אוכלוסיות מוחלשות, וזו ההזדמנות להצדיע ולהודות לרצים למען הילדים, שזיהו את האתגר החשוב של שילובם בקהילה".

רופאים אפריקנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד