י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
עימותים בספרא

סוער בסיעת 'דגל' הירושלמית - הרבנים התכנסו; הנציגים החרימו

לא שקט בסיעה הירושלמית של 'דגל התורה'. קבוצת 'איגוד בני הישיבות' דרשו את תיק 'תרבות תורנית' עבור נציגם בעירייה נני גרוסבוים, אלא שבסופו של דבר, התפקיד ניתן לעוזרו לשעבר של פינדרוס - דודי בלומנשטוק. בשל כך יזמו מהלך שיותיר את הנציג הנבחר נטול סמכויות

סוער בסיעת 'דגל' הירושלמית - הרבנים התכנסו; הנציגים החרימו
הכינוס צילום: באדיבות המצלם

סוער בתנועת 'דגל התורה' הירושלמית. לאחר שקבוצת 'איגוד בני הישיבות' נכשלו במאבקם למנות את נציגם במקום גבוה ברשימה ולקבל את תיק התרבות התורנית, הודיעו אמש (ראשון) בכינוס ראשי הקהילות על הקמתה של ועדת רבנים מיוחדת, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

הסאגה החלה עוד קודם סגירת הרשימות, כאשר 'איגוד בני הישיבות' שבראשו עומדים כמה אברכים תושבי שכונת רמות, אשר ביקשו את המקום השלישי ברשימת 'דגל התורה' המקומית ונענו בסירוב.

לאחר שנציגם נני (אלחנן) גרוסבוים שולב במקום החמישי בלבד, ביקשו ב'איגוד בני הישיבות' את תפקיד 'תיק תרבות תורנית', אלא שגם במאבק זה כשלו, כאשר דודי בלומנשטוק שהיה עוזרו של יצחק פינדרוס, קיבל את התפקיד המיוחל.

מסתבר כי ב'איגוד בני הישיבות' לא התייאשו, ול'בחדרי חרדים' נודע, כי הם פעלו בימים האחרונים להקמת ועדת רבנים שתפקח על העברת התקציבים, וכן תפקח על התכנים היוצאים ממחלקת התרבות העירונית, כאשר משגיח ישיבת חברון לשעבר, הרב שלמה פלאי בסמכותו של רב תנועת 'דגל' בירושלים הגר"ד כהן, יהיה אחראי ויעסוק בנושא התכנים, ואילו מתי ברייל ימונה על הפיקוח מטעמו של הגר"ב סולובייציק ויעסוק בחלוקת התקציבים באופן שווה והוגן בין הקהילות.

לכאורה, מדובר בהליך שבא להטיב עם הקהילות, אך מטרת הוועדה היא לסנדל את סמכויותיו של מחזיק התיק המקומי דודי בלומנשטוק, כך שיהפוך ממחזיק התיק ובעל השליטה הבלעדי, לנושא תפקיד בלבד ללא סמכויות אמיתיות.

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד, כי בכינוס שהתקיים אמש בשכונת גבעת שאול ובה השתתפו רבני 'דגל התורה' המקומיים. בלט בהיעדרו רב התנועה הארצית, החבר בוועדת הרבנים הירושלמית, הגר"י אפרתי, שעל פי אנשי ביתו לא הוזמן כלל לכינוס.

בנוסף, גם חלק מחברי המועצה הבכירים, בהם יו"ר הסיעה, סגן ומ"מ ראש העיר לייזר ראוכברגר, סגר"ע ישראל קלרמן וחבר המועצה דוד זוהר, לא נכחו. מארגני הכינוס טענו כי חברי המועצה תקועים בפקקים, וכי הרב אפרתי נעדר בשל שמחה משפחתית מצומצמת.

מטעמו של יו"ר סיעת 'דגל התורה' ראוכברגר נמסר ל'בחדרי חרדים', כי הוא הגיע בשעה 22:00 למקום וראה כי הציבור טרם התכנס אז המשיך בסדר יומו.

סגר"ע ישראל קלרמן מסר בתגובה; "היו לי כמה אירועים כולל חתונה משפחתית קרובה אע"פ כן באתי לשם ב-10:00 ולא היה איש, אז המשכתי לאירועים אחרים וכשסיימתי היה כבר מאוחר".

חבר מועצת העיר דוד זוהר מסר כי לא התאפשר לו להגיע בגלל בייבסיטר ואילו מצידו של דודי בלומנשטוק סירבו להתייחס.

מ'איגוד בני הישיבות' נאמר ל'בחדרי חרדים': "דודי בלומנשטוק, הוא אחראי על התרבות, הוא חלק מהקהילות הוא לא מייצר את הפעילות, הוא רק אחראי על התקציב יחד עם הקהילות. מטרת הכינוס היתה שהקהילות יפעילו את עצמם ודודי בלומנשטוק מתקצב הכל כמובן בפיקוח רבני דגל התורה. הרב אפרתי הוזמן שלוש פעמים והוא ידע שיש כינוס הוא דיבר על הכינוס. היו לו שיקולים אישיים שמנעו ממנו להשתתף".

איגוד בני הישיבות תרבות תורנית דגל התורה ירושלים נני גרוסבוים דודי בלומנשטוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד