י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מתקרבים לשעת השין

סקר: גנץ פותח פער; נתניהו ו'הליכוד' בצרות

אפקט בליץ הראיונות: סקרים שמתפרסמים הערב (רביעי) מראים שוב על שינוי במגמה, כאשר מפלגתם של גנץ ולפיד חוזרת להוביל על 'הליכוד' • מספר מפלגות ימין נמצאות בסכנת אחוז החסימה

סקר: גנץ פותח פער; נתניהו ו'הליכוד' בצרות
נתניהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

20 ימים לפני הבחירות, מתפרסמים הערב (רביעי) שני סקרים בשני הערוצים המובילים בישראל, המגיעים לאחר הפרסומים הדרמטיים בפרשת הצוללות וכן פרשת פריצת האיראנים למכשיר הנייד של מנהיג 'כחול לבן' בני גנץ. על פי נתוני הסקר, לרוה"מ נתניהו יש סיבה טובה לדאגה. 

על פי סקר שפרסמה חברת 'החדשות' של 'ערוץ 12'; אם הבחירות היו מתקיימות היום, הרי שהתוצאה היתה כדלהלן; מפלגת 'כחול לבן', היא המפלגה המובילה עם 32 מנדטים, 'הליכוד' משתרך אחריה עם 27 מנדטים, 'העבודה' 10 מנדטים, חד"ש - תע"ל בראשות איימן עודה ואחמד טיבי עם 8 מנדטים.

מפלגות הביניים: 'יהדות התורה' שומרת על כוחה עם 7 מנדטים, 'הימין החדש' בראשות בנט ושקד - מתחזקת וזוכה ל-6 מנדטים, 'איחוד מפלגות הימין' בראשות רפי פרץ, בצלאל סמוטריץ ואיתמר בן גביר - נחלשת וזוכה רק ב-5 מנדטים, כאשר ש"ס זוכה גם כן ב-5 מנדטים.

על פי הסקר, חמש מפלגות נמצאות קרוב מאוד לאחוז החסימה, סיבה טובה לדאגה בסביבתו של ראש הממשלה, שבאם ילך על קמפיין אגרסיבי שיביא לשורותיו מצביעים ממפלגות ימין קטנות, הללו עלולות שלא לחצות את רף אחוז החסימה ובכך לסכן את קואליציית הימין. 

המפלגות שנמצאות על קו אחוז החסימה, הן; מפלגת 'כולנו', 'ישראל ביתנו', 'זהות', מימין. 'מרצ' ורע"ם-בל"ד משמאל, שזוכות כל אחת מהן רק לארבעה מנדטים.

בסקר נוסף שפורסם הערב על ידי 'חדשות 13', מפלגתם של גנץ ולפיד חוזרת להוביל, כאשר על פי נתוני הסקר אם הבחירות היו מתקיימות היום: 'כחול לבן' עם 31 מנדטים, 'הליכוד' עם 29 מנדטים, 'העבודה' 9 מנדטים, 'איחוד מפלגות הימין' 7 מנדטים, יהדות התורה גם היא עם 7 מנדטים.

אחריהן: חד"ש-תע"ל עם 7 מנדטים, 'הימין החדש' 6 מנדטים, 'מרצ' 5 מנדטים, ש"ס 5 מנדטים, 'כולנו' 5 מנדטים, 'זהות' של משה פייגלין עם 5 מנדטים ורע"מ - בל"ד עם 4 מנדטים.

על פי סקר זה, המפלגות שאינן עוברות את אחוז החסימה הן: 'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן, שזוכה רק ב-2.3 אחוזים וכן 'גשר' בראשותה של אורלי לוי-אבקסיס, שנשארת רק עם 2.3 אחוזים בסקר 'חדשות 13' (ו-1.6% בערוץ 12).

סקר מפלגת כחול לבן הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד