י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
סיפור המגילה כראיה

עיריית ב"ב מנועה מלהתערב ותישא בהוצאות

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, השופט חנן מלצר, קיבל חלקית את עתירת שדולת הנשים, פרופ' קרין נהון, ח"כ תמר זנדברג ומפלגת מר"צ נגד עיריית בני ברק וקבע כי העירייה מנועה מלהתערב בתוכנה של תעמולת בחירות בשלטי חוצות 

עיריית ב"ב מנועה מלהתערב ותישא בהוצאות
שלטי חוצות. אילוסטרציה צילום: Adam Shuldman/Flash90

שדולת הנשים בישראל, פרופ' קרין נהון, ח"כ תמר זנדברג ומפלגת מר"צ עתרו נגד עיריית בני ברק, להוציא צו המורה לעיריית בני ברק שלא להגביל פרסומי תעמולה, או כל פרסום אחר על שלטי חוצות, מהטעם שמופיעה בהם דמות, או תמונת אישה.

כן בקשו העותרים, כי ינתן צו המורה לעיריית בני ברק לאפשר להם לפרסם תעמולת בחירות על גבי שלטים של פרסום חוצות בעיר בני ברק, לספק שמירה וביטחון נאותים לשלטים הללו, ולאסור על עיריית בני ברק וחברת 'חוצות' להתיר שילוט חוצות לצדדים כלשהם לצרכי תעמולת בחירות, כל עוד הן מונעות זאת מח"כ תמר זנדברג וממפלגת מר"צ.

בהחלטתו קובע השופט חנן מלצר, כי העתירה מתקבלת באופן חלקי.

יו"ר ועדת הבחירות קובע בהחלטתו כי ניתן בזה צו בהתאם לסעיף 17ב' לחוק הבחירות דרכי תעמולה, המונע מעירית בני ברק להתערב בתוכנה של תעמולת בחירות מטעם מפלגת מר"צ, ככל שזו לא מפירה הוראות של דין פלילי אחר.

כן הדגיש מלצר בהחלטה, כי על עיריית בני ברק וחב' 'חוצות זהב', "... ליתן את הדעת לכך, כי אי הקפדה על קיום מצוות סעיף 10ב(ב) האוסר להפלות בין מועמדים בפרסום חוצות, עלולה להביא, בין היתר, לשלילת האפשרות לפרסם פרסומי תעמולה במתקני פרסום חוצות, מטעם כל מתמודד בבחירות ואולי אף לעיצומים נוספים".

כן ניקבע בהחלטה, כי עיריית בני ברק תישא בהוצאות העותרות, שדולת הנשים ופרופ' קרין נהון בסך 7,500 שקלים, וכן בהוצאות ח"כ תמר זנדברג ומפלגת מר"צ בסך 7,500 שקלים.

"החלטה זו מתפרסמת ערב חג הפורים הבא עלינו לטובה, ולמותר לציין, בהקשר זה, כיצד חג זה מדגיש את תפקידן וחשיבותן של נשים, ואת הצורך בכיבודן ושמירת מעמדתן וד"ל", מסיים השופט מלצר.

עיריית בני ברק שלטי חוצות חנן מלצר עתירה ועדת הבחירות המרכזית הוצאות משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד