ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
בדרך לוושינגטון עוצרים בנווה אילן

נתניהו הפתיע: עלילת דם. מאשימים בבגידה

לאחר שבימים האחרונים ספג מתקפה חריפה מראשי 'כחול לבן', הגיע הערב ראש הממשלה במפתיע ובהתראה קצרה לאולפן 'חדשות 12' והתראיין במשך למעלה מחצי שעה על שלל נושאים: "הם מאשימים אותי בבגידה זה דבר נורא. הם עושים ניסיון הסחה - אני תובע אותם"

נתניהו הפתיע: עלילת דם. מאשימים בבגידה
נתניהו באולפן חדשות 12 צילום: צילום מסך

אחרי למעלה מעשור שנים שבהן נמנע ראש הממשלה בנימין נתניהו מלשבת באולפני טלוויזיה וגם המקרים הבודדים בהם התראיין, עשה זאת מביתו או מלשכתו, הוא הודיע הערב (מוצ"ש) בהתראה קצרה כי יגיע להתראיין באולפן 'חדשות 12', שעות ספורות לפני שיעשה את דרכו לשדה התעופה הבינלאומי של ישראל אל מסעו המתוכנן לארה"ב ולבית הלבן.

ראה"מ הגיע לאולפן, לאחר שבימים האחרונים ספג מתקפה חסרת תקדים בחריפותו, מצד בכירי מפלגת 'כחול לבן' שהאשימו אותו בעיסוק במניות בזמן כהונתו כיו"ר אופוזיציה וכן, ניסו לקשור את המניות שהחזיק לחברת המספנות הגרמנית 'טיסנקרופ' שייצרה את הצוללות לישראל - הראיון ארך כ-35 דקות לעומת 18 דקות שקיבל בני גנץ בשבוע שעבר.

רה"מ נתניהו פתח ואמר באולפן 'חדשות 12': "אני בדרך לשדה התעופה בן גוריון כדי לנסוע לפגישה עם הנשיא טראמפ, חשבתי לעבור דרך כאן כי אני חייב לנפץ את גל השקרים הזה שגנץ, לפיד, בוגי יעלון וגבי אשכנזי מפיצים ללא בושה. מה שיש כאן זה ניסיון להסיט את הדעת מהעובדה שצריכים לבחור אם ממשיכים עם הממשלה שהביאה את המדינה למצב הטוב ביותר, או הולכים לממשלת שמאל עם יאיר לפיד" שנשענת על 'מרצ' והמפלגות הערביות שתומכות בטרור".

על החשדות החדשים שעולים בימים האחרונים בפרשת הצוללות, בו לא נחקר ואינו חשוד, אמר ראש הממשלה למראיינת קרן מרציאנו: "אני רוצה לנפץ את כל עלילת הדם הזו. קניתי מניות בחברה שאין לה שום קשר לצוללות. כשנכנסתי לראשות הממשלה באתי לוועדת ההיתרים ומבקר המדינה ואמרתי שאני רוצה להמשיך להחזיק בהם, והם איפשרו לי".

"קניתי את המניות רק מכספי, החברה המדוברת הייתה עם יכולת טכנולוגית אדירה. גם בן דודי זיהה את זה שיש הזדמנות עסקית - הוא שיפץ אותה ומכר אותה. בטח לא צריך להאשים אותי שהצלחתי בעסקים", אמר ראש הממשלה והמשיך את טיעוניו, "כשאני אומר שאין שום קשר בן ההשקעה לחברה הזו לבין הצוללות, אני אומר דבר נוסף - אני מכרתי את כל המניות שלי בחברה הזו שנה וחצי לפני שנמכרה הצוללת הראשונה ושנים לפני המצריות. אז אין קשר מהותי".

"זו עלילה. בן הדוד שלי לא ניהל את החברה ולא עשה שום דבר", הבהיר ראש הממשלה נחרצות והסביר "הוא היה בדירקטוריון לא של הצוללות, אלא בחברה שהופכת אלקטרודות למתכת. הטענה שאומרת שאני הרווחתי כסף על הצוללות זה שקר, לא הרווחתי שקל כי לא הייתי מושקע בשקל - זו עלילת הדם הנוראית ביותר. גנץ, יעלון ואשכנזי מעלילים עלילה כי הם יודעים שאני לא יכול לספר באולפן את אחד הסודות של מדינת ישראל. עכשיו הדבר הזה נבדק על ידי היועמ"ש".

"במשטרה אמרו שיעלון מפיץ רכילות, שהעדות שלו במשטרה שונה ממה שהוא אומר בחוץ", השיב ראש הממשלה. "אני כמובן התנגדתי למכירה למצרים בתקופה של לפני א-סיסי, למה אישרתי? למה לא עיקמתי את האף למכירה למצרים? הסיבות שלי הן ביטחוניות בלבד".

נתניהו המשיך ועקץ את יריביו: "אני לא זוכר, במהלך השנים היו לי השקעות מוצלחות למדי. אני גאה בזה שבניגוד ללפיד וגנץ שפשט את הרגל. אני מבין בכללה ובעסקים, אני לא גנץ שפשט את הרגל בחברה שלו, אני לא אשכנזי שהסתבך עם שמן, ואני לא לפיד שאמר שהוא לא בין שום דבר בכלכלה".

ראש הממשלה נשאל על אודות הבקשה למימון הוצאותיו המשפטיות: "כשהמדינה משקיעה כמה מאות אלפי שקלים, עם לפחות עשרות חוקרים ופרקליטים, משקיעים הון עתק, אז לא נותנים לי את מה שנותנים לכל איש ציבור בישראל? כל איש ציבור קיבל את האפשרות לקבל תמיכה ועזרה מול מאמץ כביר. שאלה לא ראויה", קבע נתניהו.

הפריצה לטלפון הנייד של בני גנץ

ראש הממשלה התייחס בראיון גם לפרשת הפריצה לטלפון הנייד של יריבו בני גנץ ואמר כי ההדלפה לתקשורת, לא באה ממנו וכי "אין שום קשר למניות, אין לאף אחד קשר למניות. העובדה שזה נבדק ואחרי שזה נבדק אז מנסים להסיט את זה, ולמה? משום שהם הוציאו את זה בדיוק שבאה הפרשה של בני גנץ. העובדה היא שהם התחילו בשרשרת השקרים כאילו היה לי קשר לצוללות, הם התחילו לשקר שאני תובע אותם, הם התחילו שהאיראנים פרצו לטלפון של גנץ".

"אני חושב שמי שצריך להציג את זה לסיפור כדי לנקב את הבלון זה בני גנץ", קבע בנימין נתניהו, "לנקב את זה ולגמור את זה שייצא בפני הציבור. לפרוץ לטלפון זה לא דבר גדול, השאלה היא מה יש שם והדבר הנכון הוא שגנץ ייצא החוצה ויספר במקום להדליק את מדורת השקרים - הם יצטרכו לעמוד למשפט על דיבה. הם מאשימים אותי בבגידה זה דבר נורא. הם עושים ניסיון הסחה".

לא אני מסרתי את המידע הזה

בנימין נתניהו נשאל בראיון גם על אודות מקור המדליף, "אני לא מסרתי לחבריכם (את המידע, לעמית סגל) והוא יודע שלא אני מסרתי. יש כאן חומר שהאיראנים מצאו ומה שמעניין הוא למה האיראנים מכחישים שהם פרצו לטלפון שלו. המידע הזה הגיע אליי מהשידור שלכם. בני גנץ אתה רוצה להיות ראש ממשלה? תתייצב תאמר את מה יש בטלפון", המליץ נתניהו ליריבו הנמצא כעת בוושינגטון.

האם ינסה לחוקק חוק שימנע את העמדתו לדין?

המראיינת שאלה את נתניהו, האם יקדם חוק בדומה לזה הקיים בצרפת, שימנע את העמדתו לדין, "התשובה היא לא - מה שיפיל את זה - זה העובדות עצמן. לא עסקתי בזה ולא אעסוק. מקורבי העלו את זה ללא ידיעתי, רוב ההאשמות ירדו כמו שירדו גם ככה".

הוא הוסיף ואמר בנושא, "אני מאמין שלא אעשה את זה. אני מתפקד וכולם יעידו על זה יש לי קיבולת יכולת עבודה גדולה מאוד.  אני מעריך שכל הדבר ייפול בשימוע כי כשעוד לא אמרתי מילה בעצמי שלוש האשמות שוחד נפלו".

האם לפיד וגנץ יקבלו הזמנה לממשלה הבאה?

במהלך הראיון נתניהו לא התחייב במפורש שלא יישב עם גנץ ולפיד: "אני אקים את הממשלה הלאומית. יהיו שם כל החברים הקיימים, אני לא רואה שגנץ ולפיד יהיו, לא יישאר מקום. קודם כל בשביל זה צריך לנצח ולכן אני אזכיר לבוחרים - הבחירות האלה הן על אם תקום ממשלת שמאל בראשות גנץ ולפיד שמתחפשים לימין כביכול או מרכז-ימין, זה בלוף".

הוא גם האשים את המגישה קרן מרציאנו והפרשן עמית סגל: "אני לא מבקש ליטוף כמו שנותנים למפלגה השנייה, רק להשלים את התשובות". 

סערת החיקוי שנעשה לפרשן הערוץ אמנון אברמוביץ בליכוד TV

"לפעמים עושים שטויות בקמפיין, עשו שטות בעניין של אמנון אברמוביץ' ואני מצטער עליה", אמר נתניהו, אך המראיינת קרן מרציאנו, לא הרפתה והמשיכה לדרוש התנצלות רשמית יותר. אך נתניהו השיב לה, "אני לא בא לגזול ממנו את מה שמגיע לו, הוא מכפיש את משפחתי ואותי כבר זמן. ערב ערב לועגים לי ולאשתי, מציגים את בני עם פנים של חזיר ושל אשתי כחזירה. אמרתם משהו על זה? אני מקבל את מה שאמרתם על אברמוביץ', אבל אני לא מקבל את הצביעות שלכם. מה שאם עושים ערב ערב זו סאטירה, מכפישים ומכפישים ושופכים את דמי ודם משפחתי".

המראיינת שאלה את נתניהו, האם יסכים לבוא לעימות מול בני גנץ; "קודם שיחליטו מי שם, גנץ או לפיד. גנץ יהיה כל הקדנציה? אני נדרש להתעמת עם ראש ממשלה בחצי משרה. אני אשקול את הצעתך ואתן לך תשובה. מה שנחשף פה זה שזה גנץ ולא לפיד, אבל לפיד מנהל את כל הקמפיין הזה. הציבור כשמצביע לגנץ הוא מקבל את לפיד לראש ממשלה", לעג נתניהו לשניים.

הזלזול בשלושה רמטכ"לים

"עשרה רמטכ"לים לא יעזרו אם לא הולכים למדיניות הנכונה, והם שגו", הסביר נתניהו והביא לראיה כמה טענות, "הם תמכו בהסכם הגרעין ואני נלחמתי בו לבד מול כל העולם. מול נשיא ארה"ב, מול עמדות של הרמטכ"לים הללו, ואמרתי שאנחנו חייבים שארה"ב תצא מההסכם ותטיל סנקציות על איראן. אני נלחמתי איתם בנושא הגדר שמנע את הסתננות האפריקנים". 

הוא התייחס גם לפרסום לפיו השרה מירי רגב ממפלגתו, טענה שלא צורפה לסלפי, בגלל שהיא מזרחית, "לגבי הפרשה שמנסים לייצר - פרשת העדתיות - כאילו אמרתי למירי רגב שהיא לא צריכה להופיע - זה לא היה ולא נברא", קבע נתניהו ושאל את המראיינת, האם "היא אמרה שאני אמרתי את זה? היא אמרה שזה הרושם שהיא קיבלה וזה רושם מוטעה מהיסוד. אז מה אם אני ראש הקמפיין? אני קובע כל דבר? אני ראש ממשלה, אני עושה גם עוד דברים".

"הליכוד זה הכי אנטי-עדתי שיכול להיות ואף אחד לא מסתכל על זה, כולם מחובקים עם כולם, גם המצביעים וגם הבוחרים וגם הנבחרים. אני רוצה להגיד, מר גבאי עוד פריטנדטנט לראשות הממשלה כמו לפיד, מצטט דברים שאני אמרתי על חיילי גולני. לא אמרתי את זה, זו עלילה איומה, זה קשקוש מוחלט".

"לצורך העניין, לגבי חיילי גולני, אני מעריץ אותם וכששמעתי את אשכנזי מדבר עליהם - אותו גבי אשכנזי האשים את שלושת החטופים שלנו בלבנון שהם סוחרי סמים. בני גנץ אמר הוא סיכן את חיילי גולני. אני לא מסכן את חיילי גולני וחיילי ישראל. אני חושב על כל חייל וחייל כאילו הוא הבן שלי", כך ראש הממשלה ושר הביטחון.

לסיום, נשאל נתניהו על פרט נוסף בתיק 4000 - וואלה; האם פעל להדחת ארדן ממשרד התקשורת למשרד הפנים, בגלל תלונות שקיבל מבעלי 'וואלה' שאול אלוביץ?  

"קשקוש מוחלט" השיב נתניהו והסביר "אני מיניתי את גדעון סער שהתפטר ומטבע הדברים ארדן קיבל קידום בדרגה. קשקוש מוחלט ושקר מוחלט. אני יודע מה אמרו לפילבר ומה עשו לו? יהיה שימוע ואנחנו פשוט נהרוס את זה. עדי מדינה, ראינו מה זה עדי מדינה ומה הם עושים. זה מגדל קלפים שעומד לקרוס ומה שלא יקרוס זו המדינה שלנו כי בניתי יסודות מדהימים".

מ'כחול לבן' מסרו בתגובה לראיון: "נתניהו היסטרי, משנה שוב ושוב גרסאות. מתחמק משאלות קשות וממשיך להשמיץ. לא קיבלנו שום תשובה איך הרווחנו 16 מיליון שקל, ובעיקר - היות ואין שום סוד, כי כרגע המצאת את זה, למה אישרת למכור צוללות מתקדמות למצרים בלי ידיעת מערכת הביטחון? הדבר היחיד שאפשר להגיד לזכותו שהוא הפנים מה שאחרים טרם קלטו: הוא הולך להפסיד בבחירות".

יו"ר מפלגת 'העבודה' אבי גבאי הגיב לראיון וכתב, "נתניהו גזען כלפי עדות המזרח. נתניהו מקטלג אנשים לפי צבע עורם. הוא לא ראוי לאמון העם. בשביל נתניהו חיילי גולני "הם בסדר כל עוד יש להם קצינים לבנים".

בנימין נתניהו עמית סגל פרשת הצוללות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד