י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אכזבה בטיש

חריג: הרבי לא נכנס למשתה היין וחייג לחו"ל

הצלם יהושע פרוכטר מגיש תיעוד ענק ונרחב מחג הפורים החולף בחצר הקודש ויז'ניץ, החל מקריאת המגילה ועד הטיש בו הרבי מעשן סיגר באורח נדיר. ולמי הרבי חייג באמצע הטיש? | צפו בתיעוד 

חריג: הרבי לא נכנס למשתה היין וחייג לחו"ל
פורים במרכז חסידי ויז'ניץ צילום: יהושע פרוכטר

חג הפורים עבר בהתרוממות על חסידי ויז'ניץ שחגגו את יום הפורים בבית המדרש הגדול של מרכז חסידי ויז'ניץ בבני ברק. במהלך היום לא נכנס האדמו"ר למשתה היין כנהוג, והסביר בערב כי צרות כלל ישראל היושבים על ליבו לא נתנו לו מנוח ומנעו ממנו להיכנס אל ההיכל, לאכזבת החסידים הרבים שהמתינו.

בשעות הערב נכנס האדמו"ר לטיש פורים המרכזי בשמחה רבה, וביקש מהקהל לעזור לו בשמחה ובתפילה על הנצרכים לישועה. באורח מפתיע ביקש האדמו"ר מהמשמשים בקודש שיחייגו לכמה יהודים אשר מצפים לישועה ממדינות הים, וכך, באמצע הטיש ולעיני כל הקהל דיבר עימם האדמו"ר, חיזקם ועודדם באומרו שנמצא כעת בשולחן הטהור וכל הקהל מכוונים ומתפללים עליהם ובירכם בברכות וישועות במהרה.

בעת ה'פורים שפיל' אשר סב סביב 'השיטה הקדושה' וההתרחקות מהרחוב, דיבר האדמו"ר רבות אודות העניין של לא למצוא חן בעיניי הרחוב. בדבריו עורר כמה בעל הישועות משה זצוק"ל דיבר על חשיבות העניין.

לאחר שהצגת ה'שפיל' הסתיימה בתפילה על המצפים לישועה מבין החסידים בפרט ולכל עם ישראל בכלל, הפך היכל הטישים מפורים לאווירה של יום הכיפורים, כאשר ההמונים שמילאו את בית הכנסת שוררו מניגוני הימים הנוראים ופני האדמו"ר הפכו ללהבות אש בבכיות ובתחנונים, עד אשר פצח בניגון "האט'ס געפוילט אלעס גוט'ס" ורקד ממושכות עם המצפים לישועה.

לחסידים שהטו אוזן לשמע דבריו אמר האדמו"ר: "אחרי כזה פורים וכאלה תפילות אני בטוח שתהיה ישועה לכולם. אני מבטיח לקדוש ברוך הוא אשר לעת כזאת ולשנה הבאה יהיה ישועות. השמחה אשר היתה כאן בפורים היא כאין וכאפס על ההודעה והשבח שניתן לקדוש ברוך הוא".

בהמשך הטיש הגישו לאדמו"ר בזה אחר זה את הקוויטלאך של קהל החסידים, ולאחר כמה דקות של תפילה חרישית בירך האדמו"ר את הציבור בכל מילי דמיטב, רפואות וישועות פרנסה וכל המצטרך.

מרכז חסידי ויז'ניץ פורים טיש סיגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד