י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"סיפור דרמטי"

המידע על רה"מ שהעיתונאים הסתירו מאיתנו

בתשובה לשאלת מערכת אראל סג"ל הדגישו בקונצרן הגרמני: לחברה שרה"מ החזיק במניותיה לא היה כל קשר עסקי עם החטיבה הימית של טיסנקרופ • בתקשורת, אגב, ידעו מזה - אבל לא טרחו לפרסם

המידע על רה"מ שהעיתונאים הסתירו מאיתנו
נתניהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

האקדח המעשן? כנראה שלא: מיליוני מילים כבר נכתבו על הקשר, לכאורה, בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין פרשת הצוללות, הידועה בכינויה 'תיק 3000'. הנושא שב לכותרות כשנודע כי נתניהו היה מצוי בעבר ביחסי שותפות עם גרפטק אינטרנשיונל, חברה הרשומה כספקית של תאגיד טיסנקרופ הגרמני. מכך הסיקו פרשנים כי נתניהו יכול היה להפיק רווח אישי מרכישת צוללות מהמספנה של הקונצרן.

ואולם, ממידע שהגיע למערכת התוכנית של אראל סג"ל ב־103fm, עולה כי לאותה חברה, למרות קשריה עם טיסנקרופ, לא הייתה כל נגיעה עסקית לפעילות החטיבה הימית שלה. את הדברים האלה אמר נציג טיסנקרופ בתגובה רשמית שמסר לשאלות שהפנינו אליו בנושא.

בתשובה לשאלת מערכת אראל סג"ל הדגישו בקונצרן הגרמני: לחברה שרה"מ החזיק במניותיה לא היה כל קשר עסקי עם החטיבה הימית של טיסנקרופ • בתקשורת, אגב, ידעו מזה - אבל לא טרחו לפרסם

"הסיפור שאנחנו נספר היום הוא די דרמטי", אמר סג"ל, "מהתשובה הרשמית של טיסנקרופ עולה כי המספנה לא קונה את אלקטרודות הגרפית לייצור הפלדה מגרפטק. זו תשובה רשמית, לא חארטה - וזה לדעתי משנה את התמונה".

נציג החברה, טים פרול־גרווה, מסר למערכת התוכנית של אראל סג"ל כי "גרפטק היא אחת ממאות אלפי שותפים עסקיים של קונצרן טיסנקרופ, עם ערכי מכירות בטווח הנמוך - אבל אין לה כל קשר עסקי עם החטיבה הימית". לדבריו, "אני מניח שהשוק מתפקד עם מספר גדול של ספקים, אבל אנחנו לא יכולים לפרסם פרטים על עסקי הקבוצה".

"את השאילתה הרשמית לחברה הגרמנית שלחתי שלשום, ואז קיבלתי תשובה, וזה התרגום המילולי של התגובה", אמר סג"ל, שהוסיף כי דובר החברה הדגיש: ש"כמובן שאינך העיתונאי הראשון מישראל השואל על אודות החברה".

"תחילה נודע לנו כי המספנה בקיל שבגרמניה לא עושה עסקים עם גרפטק, ואז גילינו שעיתונאים ישראלים כבר שאלו את השאלה וקיבלו את התשובה", הדגיש סג"ל, "אף אחד לא פרסם אותה, השמיטו את החלק הזה. אני לא יודע מה הנורמות העיתונאיות שלהם והמחשבה על הוגנות - אבל אני חושב שזה משנה את התמונה. אם המספנה לא קונה מגרפטק ציוד אז מה הסיפור עם הצוללות?"

בהמשך תקף סג"ל את הדברים שעליהם דיווח גור מגידו ('The Marker'), ולפיהם לגרפטק קשרים עסקיים משמעותיים עם טיסנקרופ. "גרפטק נמצאת בטווח הנמוך, אחת מחברות רבות שעושות עסקים עם טיסנקרופ", הדגיש, והוסיף: "אין שום רווח לאף גוף מעסקת הצוללות הזו".

בנימין נתניהו צוללות אראל סגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד