י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
היישר מטורקיה

הזמין מאות אלפי מטבעות, שכר מפעל וזייף

אליהו סטיב במברון, הודה והורשע בזיוף אלפי מטבעות של 5 ש"ח במפעל שהקים לצורך כך בערד | במסגרת הסדר טיעון הוא ספג עונש של 22 חודשי מאסר בפועל | "תמרור אזהרה ברור לעברייני מרמה וזיוף"

הזמין מאות אלפי מטבעות, שכר מפעל וזייף
מטבעות שקל ישראלי צילום: אוראל כהן, פלאש 90

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר במסגרת הסדר טיעון עונש של 22 חודשי מאסר בפועל על הנאשם אליהו סטיב במברון, שהודה והורשע בזיוף אלפי מטבעות של 5 ש"ח במפעל שהקים לצורך כך בערד, וכן בעבירות לפי פקודת פשיטת הרגל.

על פי עובדות כתב האישום המתוקן, שהוגש באמצעות פרקליטות מחוז דרום (פלילי), הנאשם במברון יחד עם ניר ניק אבנר, שהיה חייל צה"ל בזמנים הרלוונטיים לכתב האישום, חברו יחד כדי לבצע זיוף מטבעות של 5 ש"ח בכמויות מסחריות לצורך מכירתן. במברון היה בהליכי פשיטת רגל ולכן אבנר פתח עסק לייצור מדליות, מטבעות ועוד, כדי שהפעילות העסקית העבריינית שלהם תבוצע על ידו.

כעולה מכתב האישום, במברון הזמין מטורקיה מאות אלפי מטבעות חלקים הזהים בהרכבם למטבעות 5 ש"ח מקוריים של בנק ישראל, בעלות של מאות אלפי שקלים. כמו כן, רכשו השניים מכונות וציוד לצורך הטבעת המטבעות החלקים וזיופם למטבעות 5 ש"ח, ובמברון שכר שטח במפעל בערד, בו הקים פס ייצור לייצור מטבעות 5 ש"ח מזויפים.

על פי כתב האישום, במברון הספיק לזייף 2,270 מטבעות שהיו זהים לחלוטין למטבעות 5 ש"ח מקוריים של בנק ישראל. בנוסף, נתפסו ברשותו מטבעות חלקים מוכנים לזיוף בכמות מסחרית.

במברון הורשע בביצוע עבירות רבות של זיוף מטבע פשוטה, וכן בעבירות לפי פקודת פשיטת הרגל. חברו לפשע אבנר, הורשע בביצוע עבירה של סיוע לזיוף מטבע פשוטה. במסגרת גזר הדין, נדון כאמור הנאשם במברון לעונש של 22 חודשי מאסר, עונשי מאסר על תנאי, קנס ופיצוי.

כמו כן, חולטו לאוצר המדינה כל המכונות והציוד ששימשו את הנאשמים לשם ביצוע העבירות, וכן ג'יפ BMW 5X של במברון. בנוסף, מסר במברון את יתר המטבעות החלקים שהובאו מטורקיה ולא נתפסו על ידי משטרת ישראל. גזר הדין בעניינו של הנאשם ניר ניק אבנר טרם ניתן.

התובע בתיק, עו"ד גיורא חזן מפרקליטות מחוז דרום (פלילי) אמר כי "גזר הדין בעניינו של אלי במברון, מהווה תמרור אזהרה ברור לעברייני מרמה וזיוף. זרועות אכיפת החוק יילחמו באופן נחוש בעבריינים אלו, ויביאו לידי ענישה מוחשית בדמות מאסרים ממושכים בפועל וענישה כלכלית".

זיוף מטבעות שקלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד