י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
פגיעה ישירה

טיל בלב השרון: "יכולנו לקום הבוקר ל-7 לוויות; אירע פה נס ממש"

הבוקר בשעה 5:19: פגיעת רקטה ישירה במבנה בישוב משמרת בשרון שגרמה לשבעה נפגעים - בהם בת 59 ובת 30 באורח בינוני • בין הנפצעים: ילד כבן 3 ותינוקת כבת חצי שנה • לשכת רה"מ: "בשעות הקרובות תתקיים התייעצות ביטחונית טלפונית עם בכירי מערכת הביטחון" • צפו

טיל בלב השרון: "יכולנו לקום הבוקר ל-7 לוויות; אירע פה נס ממש"
פגיעה ישירה במושב משמרת בשרון צילום: קובי תמם, דוברות כבאות והצלה

רקטה ששוגרה מרצועת עזה הבוקר (שני) בשעה 5:19, התפוצצה במבנה ביישוב משמרת בלב השרון וגרמה לשבעה נפגעים, בהן בת 59 ובת 30 באורח בינוני.

כתוצאה מפגיעת הרקטה, מבנה ישן בן קומה אחת נפגע באופן משמעותי וכן ניזוק רכב שחנה במקום. חובשים ופראמדיקים של מד"א וכונני איחוד הצלה העניקו טיפול רפואי ל-7 מדיירי הבית שיצאו מהבית בכוחות עצמם.

בין הנפגעים, אשה בת 59 במצב בינוני בהכרה מלאה, עם פגיעות הדף, כוויות קלות ופציעות מרסיסים; אשה כבת 30 במצב בינוני עם פציעות מרסיסים ברגל; בנוסף נפצעו חמישה באורח קל, בהם גבר כבן 30, נערה כבת 12, ילד כבן 3 ותינוקת כבת חצי שנה.

אלי בן שם, יו"ר יד לבנים, שמתגורר בסמוך לבית שנפגע במושב משמרת: "אירע פה נס ממש, הבית חרב יכולנו לקום הבוקר ל-7 לוויות, אנחנו במושב נתמוך ונחזק את המשפחה"

מצה"ל נמסר כי זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לעבר שטח ישראל, כמו כן דיווחו תושבי העוטף על שמיעת השיגור.

מ‏לשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו מעודכן לגבי ירי הרקטות; "בדקות הקרובות", נמסר, "תתקיים התייעצות ביטחונית טלפונית עם הרמטכ"ל, ראש השב"כ, ראש המל"ל ובכירי מערכת הביטחון".

ניב בוחבוט, ראש סניף איחוד הצלה תל מונד והסביבה, דיווח מהזירה: "מדובר בפצועה בינוני כבת 50 וארבעה נפגעים קל וקל עד בינוני (מתוכם ילדה כבת 10 וילדה כבת שנתיים)".

לדבריו: "צוותי הרפואה של איחוד הצלה בגזרה הונחו להיערך למתן סיוע לנפגעי חרדה נוספים בעת הצורך. כמו כן צוותי חוס"ן היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה פועלים באירוע".

אור הלר, הכתב הצבאי של ערוץ 13, דיווח כי על פי ‏ההערכה, הרקטה ששוגרה היא רקטה מייצור עצמי מסוג J80 (על שם רמטכל חמאס אחמד ג'עברי שחוסל בעמוד ענן בנובמבר 2012), שמגיעה לטווח של 80 קילומטר. רק לשני הארגונים הגדולים ברצועה, חמאס והג'יהאד האיסלאמי, מחזיקים ברקטה זו.

ובינתיים, בג'יהאד האיסלאמי מזהירים את ישראל מתגובה קשה. לאחר דבריו של ראש הממשלה ושר הביטחון כי ישראל תגיב בעוצמה, אומר מנהיג הג'יהאד האיסלאמי, זיאד נחאלה, "מזהירים את ישראל מלבצע איזושהי תוקפנות כלפי עזה. על ההנהגה בישראל לדעת שנשיב בכוח נגד תוקפנות כזו".

‏בחמאס העבירו מסרים לישראל באמצעות המצרים: "לא בצענו ירי מכוון אנו בודקים את מקור הירי", בדומה למה שטענו לפני 11 ימים כאשר בוצע ירי חמאס לעבר גוש דן.

בחמאס לא מכחישים שהטיל ששוגר, G8 משופר לטווח של כ-125 ק"מ על שמו של אחמד ג'עברי, נורה על ידם, וחוזרים על הטענה ההזוייה כי הירי בוצע בטעות.

נפילת רקטה שרון פצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד