ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
המערכת הפוליטית סוערת

בני גנץ תוקף: "נתניהו איבד את הביטחון"

פגיעת הרקטה הישירה בשרון הבוקר, מביאה לתגובות סוערות במערכת הפוליטית • גנץ: "נתניהו איבד את הביטחון" • בן גביר: "נתניהו חייב להפסיק לשתוק" • בשל ההתפתחות: נתניהו יקצר את ביקורו בוושינטון

בני גנץ תוקף: "נתניהו איבד את הביטחון"
המועמד המוביל לרה"מ, בני גנץ צילום: תומר נויברג, פלאש 90

פגיעת הרקטה הישירה בשרון הבוקר (שני), שהביאה לפציעתם של שבעה בני משפחה, מביאה לתגובות סוערות במערכת הפוליטית.

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הטיל את האחריות על ראש הממשלה: "נתניהו איבד את הביטחון ואזרחי ישראל חווים שוב אזעקה ופגיעה ישירה בבית; הפעם בשרון".

לדבריו: "המציאות שבה חמאס הופך את ישראל לבת ערובה היא חסרת תקדים ובלתי נתפסת. מדובר בפשיטת רגל בטחונית ונתניהו חייב לארוז מיד ולשוב לישראל כדי לטפל בהסלמה החמורה".

גנץ הוסיף כי "מי שאינו מגיב בתוקפנות וכוח ומשלם פרוטקשן לחמאס, מתייחס בביטול להתקפות על תושבי הדרום, וזילזל בהתקפה על ת"א מקבל כעת טילים על השרון. האם גם עכשיו תנוח דעתו עם הודעת חמאס על טעות או שיואיל סוף סוף להתרכז בביטחון אזרחי המדינה ולא בעיסוק בענייניו המשפטיים. שולח החלמה מהירה לפצועים".

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין שוחח הבוקר עם ראש המועצה האזורית לב השרון עמיר ריטוב בעקבות ירי הרקטה למועצה, ואמר: "הבוקר אנחנו איתכם בלבנו גם בירושלים. יש לי שתי נכדות ונכד בישוב אצלך במועצה והבוקר אמרתי להם ללכת לבית הספר ולגן ושהכל יהיה בסדר".
 
הנשיא קיבל מראש המועצה עדכון באשר למצב הנוכחי של הפצועים וכן על השתלשלות אירועי פגיעת הרקטה והתנהלות ארגוני החירום וההצלה וביקש מריטוב: "מסור לכל תושבי המועצה להרים ראשם, אנחנו איתכם ולא נאפשר לטרור הנפשע הזה להרפות את ידינו. יש לכם יופי של מנהיגות, אנא, המשיכו כך".

שר האוצר, משה כחלון: "מדובר באירוע חמור מאוד שצריך לגבות מחיר כבד ביותר מהצד השני. החמאס אחראי על הירי ואין לאיש ממנהיגיו חסינות. כל הארגונים ברצועה הם ארגוני טרור וכך צריך להתיחס אליהם, כולל החזרת מדיניות הסיכולים הממוקדים".

כחלון הוסיף כי "האירוע הבוקר הוא תזכורת לכך שיש את האתגרים של החיים עצמם, את בעיות הביטחון השוטף, את הצורך לתת הגנה לכל אזרחי ישראל, את הכלכלה והחברה. אלה החיים עצמם. החיים של כל אחת ואחד מאיתנו״.

שרת התרבות והספורט, מירי רגב: "ארגוני הטרור בעזה לא מפרשים נכון את ישראל. אין פה בכלל שאלה של מי חזק יותר - התשובה מאוד ברורה, גם לטרוריסטים.
כפי שראש הממשלה אמר: אנחנו נגיב בעוצמה נגד ההתקפה הנפשעת הבוקר.
פינוי מפקדות הטרור לא יעזור להם הפעם. אנחנו נרדוף אותם בכל מקום.
כפי שאני אומרת כבר במשך שנתיים, אנחנו חייבים לחזור למדיניות החיסולים הממוקדים. רק כשמנהיגי החמאס והג'יהאד האיסלמי ברצועת עזה ירגישו שהם נרדפים ונמצאים על הכוונת, הם יתחילו לפרש אותנו אחרת".

עו"ד איתמר בן גביר, מועמד איחוד מפלגות הימין, אומר בתגובה: "על כל ירי של טיל לעבר מדינת ישראל בין אם על השרון בין אם על הדרום, ישראל צריכה להגיב ולקחת חיים של שלושים מחבלים במסגרת סיכול ממוקד".

לדבריו, "אין כל בעיה משפטית לנקוט בצעד זה ונתניהו חייב להפסיק לשתוק. כושר ההרתעה של המדינה נפגע ותושבי ישראל בסכנה. למה ראש הממשלה מחכה ? שטיל יפול בגן ילדים ???? צריך להגיב בצורה חד משמעית וללמד את החמאס שכל טיל על ישראל יגרור חיסולים של מחבלים".

בן גביר מוסיף כי: "אין לישראל אלטרנטיבה אמיתית מלבד חזרה לעזה. צריך לעשות זאת לאחר שחיל האוויר משטח את הקרקע ומאפשר תנאים סבירים לחזרה, אך היום כולם מבינים שגירוש גוש קטיף לא רק שהיה טעות מוסרית וויתור על ארץ ישראל, אלא גם מהלך ביטחוני כושל שצריך לתקן".

ובתוך כך, מ‏לשכת רה"מ בנימין נתניהו נמסר כי רה"מ מעודכן לגבי ירי הרקטות; "בדקות הקרובות", נמסר, "תתקיים התייעצות ביטחונית טלפונית עם הרמטכ"ל, ראש השב"כ, ראש המל"ל ובכירי מערכת הביטחון".

 

 

בנימין נתניהו בני גנץ רקטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד