י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ערב הבחירות

הפוליטיקאים מיהרו להצטלם בזירת הפגיעה

ערב הבחירות: הפוליטיקאים מיהרו להצטלם בזירת הפגיעה ואף תקפו את הממשלה • גבאי: "אפשר לנרמל את את עזה ולפגוע חזק" • בנט: ""מי שמורתע לא יורה טילים"

הפוליטיקאים מיהרו להצטלם בזירת הפגיעה
אבי גבאי בזירת הפגיעה צילום: באדיבות המצלם

שעות ספורות לאחר הפגיעה הישירה של טיל ה-j80 ששוגר על ידי החמאס ופגע בבית במושב משמרת בשרון, הפוליטיקאים שנמצאים כעת בישורת האחרונה לפני הבחירות, מיהרו להצטלם בזירה על רקע חורבות הבית הפגוע.

מי שמיהר תחילה לזירה הוא יו"ר העבודה אבי גבאי, שהגיע כשעתיים בלבד לאחר האירוע; כשאליו התלווה גם מקום שני ברשימה טל רוסו, ששימש בעבר כמפקד אוגדת עזה. השניים ניצלו את ההזדמנות לתקוף את ראש הממשלה ואת שלטון הימין.

גבאי אמר בפתח דבריו: "אנחנו לא אנשי סיסמאות. אנחנו לא ב-2009. לא נעמוד פה ונאמר, כמו נתניהו: "אנחנו נמוטט את שלטון החמאס". לדבריו, "אפשר למנוע את הפיגועים ולהחזיר את הביטחון לתושבי הדרום ולתושבי ישראל בכלל".

גבאי פירט את התכניות הביטחונית שלו: "אפשר לנרמל את את עזה ולפגוע חזק כשצריך לפגוע חזק. מה שאנחנו רואים היום זה שלא מנרמלים את עזה ולא פוגעים חזק".

בהמשך הגיע לזירה גם יו"ר 'כולנו' השר משה כחלון, שמפלגתו מדשדשת בסקרים ואמר כי, "מדובר על אירוע קשה וחמור. מבחינתי, דין העוטף כדין השרון. כאחד שתמך לאורך כל התקופה במדיניות הממשלה והאירועים הכי קשים שהיו, חייבים לשנות את הגישה".

כחלון, המשמש כחבר הקבינט, אמר עוד כי "מחר אני מניח שיהיה קבינט מדיני ביטחוני ונדון בדברים ואני בטוח שתהיה תגובה כואבת. אני אומר שהצד השני צריך לשלם מחיר כבד וגם אם הם יטענו שזו טעות - על טעויות משלמים".

בשעה האחרונה הגיע לזירה גם יו"ר הימין החדש, השר נפתלי בנט, שהקמפיין שלו מתמקד על כך שיהפוך לש הביטחון בממשלה הבא. בנט ניצל את ההזדמנות לתקוף את ההמשלה בה הוא היה חבר ואמר כי חמאס לא מורתע; "מי שמורתע לא יורה טילים".

"במשך עשור, הקברניטים הביטחוניים של ישראל לא יודעים מה לעשות עם עזה - זו השורה התחתונה. גם נתניהו, שהוא מדינאי טוב, הרים ידיים בנוגע לעזה. הגיע הזמן שיביא לי את המפתחות. אני יודע בדיוק מה לעשות".

לדברי בנט, היה צריך לבטל את "ההוראה השערורייתית של מערכת הביטחון שלא יורים במחבלים משגרי עפיפונים. אם היו מקשיבים לי לפני שנה שצריך לירות במשגרי עפיפונים, לא היינו מגיעים למצב הזה. הגיע הזמן לתת לי את המפתחות לטפל בבעיית עזה. אני יודע מה צריך לעשות".

נפתלי בנט אבי גבאי משה כחלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד