י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"הרבה ניסים קרו"

האב משחזר: "היה שקט, אבק, צעקות. הרס בכל מקום. פאניקה"

לאחר שבני משפחתו ניצלו בנס מפגיעת רקטה שהפכה את ביתם לעיי חרבות, האב דניאל וולף משחזר בראיון לתקשורת את רגעי האימה: "ראיתי את אמא שלי שוכבת ומדממת" • הסב רוברט: "אף אחד לא מטפל בבעיות שלנו" • שכנם מלין: "האזעקה חלשה ולא הגיעה לכל חלקי המושב"

האב משחזר: "היה שקט, אבק, צעקות. הרס בכל מקום. פאניקה"
דניאל וולף על רקע ביתו שנהרס צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

אבי משפחת וולף שביתה נפגע לפנות בוקר ביישוב משמרת שבלב השרון, מטיל J80 ששוגר מרצועת עזה, שחזר בצהריים (שני) את רגעי האימה וסיפר כיצד הציל את בני משפחתו: "במקרה ישנתי בסלון. שמעתי את האזעקה, רצתי לבת הבכורה והרמתי אותה. רצתי גם אל אשתי ולבת הקטנה והטסתי אותן לממ"ד. אחר כך הזמן הלכתי גם להורים שלי, אבא שלי רץ ליחידה נפרדת שבה הייתה אחותי הקטנה. אני, אשתי ובנותיי היינו בממ"ד. אמא שלי עמדה בין הממ"ד למטבח ולא הספיקה להגיע, ואז היה פיצוץ גדול ושקט, אבק בכל מקום וצרחות - זה היה נורא".

האב דניאל וולף המשיך וסיפר: "ישר פיניתי את אשתי ואת שתי הבנות, ראיתי את אמא שלי שוכבת ומדממת, אז הרמתי אותה ודיברתי אליה עד שהאמבולנס הגיע והמשיך בטיפול".

"אנחנו בהלם, אבל העיקר שכולנו בריאים. הבנתי שאמא שלי תהיה בסדר גם, ואנחנו נשלחים פה להשגחה ללילה. הבת הגדולה בסדר - מנסים לעשות לה כמה שיותר מצב רוח טוב. כולם משחקים איתה ועוזרים לה. לבת הקטנה יש פצע קטן מאחורי האוזן אבל היא נראית בסדר גמור", מספר דניאל.

דניאל וולף. צילום: פלאש 90

הוא הוסיף ואמר לכלי התקשורת בבית החולים, "רק אני התעוררתי מהאזעקה, בקושי שמעו אותה - מזל שבמקרה ישנתי בסלון. לאבא שלי ולאחותי נתקע המנעול בבית השני והם לא הצליחו לצאת, ובגלל זה הם היו בחצר כשזה קרה. היו פה הרבה נסים שקרו".

"זאת טראומה. אחרי הפיצוץ היה שקט, אבק, צעקות. הרס בכל מקום. פאניקה", אמר האב והוסיף, "ראינו את התמונות של הבית ההרוס - זה נורא, אבל זה רכוש ולא אנחנו וזה מה שחשוב. אני צריך לעכל את כל מה שקרה. אי אפשר לחיות ככה, צריך לטפל בזה".

רוברט וולף, אביו של דניאל שניצל גם הוא מפגיעת הטיל אמר: "אנחנו האזרחים משלמים את המחיר של כל הפוליטיקאים. הם באים לדבר, אף אחד לא מטפל בבעיות שלנו, ואני צריך לשלם את המחיר. כמעט איבדתי את המשפחה שלי בבוקר. הממ"ד הציל את המשפחה שלי היום".

עידו, שכן המתגורר מול בית משפחת וולף שנפגע, סיפר ל'ערוץ 13': "לא שמענו את האזעקה, שמעתי רק את הפיצוץ. דבר ראשון הרגשנו פחד, הילדים הקטנים ממש במצוקה. אנחנו מכירים את המשפחה, משפחה טובה, עם ילדים, דברים כאלה לא צריכים לקרות. אנחנו מצפים לתגובה, שדבר כזה לא יעבור בשקט".

לדבריו, "זה לא בסדר שלא שמענו את האזעקה. האזעקה חלשה ולא הגיעה לכל חלקי המושב, שהוא יחסית גדול".

בית המשפחה ההרוס. צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

כזכור, לפנות בוקר, בשעה 5:19, התפוצצה רקטה במבנה ביישוב משמרת בלב השרון וגרמה לשבעה נפגעים, בהן בת 59 ובת 30 באורח בינוני.

כתוצאה מפגיעת הרקטה, מבנה ישן בן קומה אחת נפגע באופן משמעותי וכן ניזוק רכב שחנה במקום. חובשים ופראמדיקים של מד"א וכונני איחוד הצלה העניקו טיפול רפואי ל-7 מדיירי הבית שיצאו מהבית בכוחות עצמם.

בין הנפגעים, אשה בת 59 במצב בינוני בהכרה מלאה, עם פגיעות הדף, כוויות קלות ופציעות מרסיסים; אשה כבת 30 במצב בינוני עם פציעות מרסיסים ברגל; בנוסף נפצעו חמישה באורח קל, בהם גבר כבן 30, נערה כבת 12, ילד כבן 3 ותינוקת כבת חצי שנה. שני כלבים שהיו בבית נהרגו.

הכתב הצבאי של 'ערוץ 13' - אור הלר, דיווח כי על פי ‏ההערכה, הרקטה ששוגרה היא רקטה מייצור עצמי מסוג J80 (על שם רמטכל חמאס אחמד ג'עברי שחוסל בעמוד ענן בנובמבר 2012), שמגיעה לטווח של 80 קילומטר. רק לשני הארגונים הגדולים ברצועה, חמאס והג'יהאד האיסלאמי, מחזיקים ברקטה זו.

בתוך כך, בעקבות ההסלמה, ראש הממשלה החליט לקצר את ביקורו בארה"ב שתוכנן להימשך עד ליום חמישי, וישוב כבר מחר לישראל, לאחר שייפגש עם הנשיא טראמפ.

פגיעה ישירה שיגור רקטה ניסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד