י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בועידת איפא"ק

גנץ קורץ לרפורמים: "הכותל מספיק לכולם"

מנהיג מפלגת 'כחול לבן' שטען לאחרונה כי עושה מאמצים כדי לצרף את המפלגות החרדיות לשורות הקואליציה אותה עלול להקים, קרץ לנשות הפרובוקציה במהלך נאומו בפני צירי ועידת איפא"ק

גנץ קורץ לרפורמים: "הכותל מספיק לכולם"
גנץ צילום: שמוליק עלמני

למרות המסרים שהעביר בשבועות האחרונים בכמה לפיהם הוא חפץ בשיתוף פעולה קואליציוני עם המפלגות החרדיות, יו"ר 'כחול לבן' קורץ היום (שני) לרפורמים האמריקנים.

בנאום שנשא בשעה האחרונה בוועידת איפא"ק בוושינגטון התייחס הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ לנושא מתווה הכותל ולזכויות הקהילות הרפורמיות בישראל, תוך שהוא התריע כי מאבק היהודים שומרי התורה והמצוות נגדם "מפלג את עם ישראל".

‏"בשואה לא שאלו מי רפורמי מי קונסרבטיבי, בצבא לא בדקתי למי יש כיפה מתחת לקסדה. הדיאלוג הזה מפלג את העם ואת כל מה שמחבר בניינו", אמר גנץ והצהיר לקול מחיאות הכפיים כי "הכותל המערבי ארוך מספיק כדי לקבל את כולם".

"בברגן-בלזן אף אחד לא שאל; מי רפורמי ומי קונסרבטיבי; מי אורתודוכסי ומי חילוני; לפני שיצאתי לקרב, מעולם לא בדקתי מי חובש כיפה מתחת לקסדה. השיח המפלג, שקורע את עמנו החזק מבפנים, משרת אולי מטרות פוליטיות, אך הוא מפורר את מרקם חיינו המשותפים".

"כבעליה הגאה של כומתה אדומה, שאותה חבשו גם משחררי הכותל, אני יכול לומר לכם בגאווה שהכותל המערבי ארוך מספיק כדי לקבל בברכה את כולם", אמר גנץ.

גנץ הצהיר בנאומו כי לא ישתף פעולה עם עוצמה יהודית בכנסת הבאה. לדבריו, "‏‎הכהניסטים לא ישלטו בארצנו, וגזענים לא יובילו את מדינתנו ולא תהיה אצלנו שום שחיתות, לא משנה מה יקרה. רק האינטרסים של מדינת ישראל והעם שלה, ינחה אותנו".

בני גנץ נשות הכותל איפא''ק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד