י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בבכי קורע לב

במשתה: הרבי שלף פתחן ושבר כוס מזכוכית

חג הפורים סבב בחסידות ויז'ניץ סביב האיסור על שטריימלים עם שפיצים • בטיש משתה היין הפתיע הרבי את אלפי החסידים כשניפץ כוס מזכוכית עם פתחן עתיק כמנהג בית באבוב • צפו בתיעוד וידאו מחצר החסידות 

במשתה: הרבי שלף פתחן ושבר כוס מזכוכית
הרבי מויז'ניץ בטיש פורים צילום: באדיבות המצלם

בחצר חסידות ויז'ניץ חגגו את ימי הפורים בצל התקנה של הרבי על חבישת שטריימל'ך אך ורק ללא שפיצים. בליל פורים במהלך הטיש הוגש בפני האדמו"ר "כתב התקשרות" מ - 200 בחורים שחתמו והתחייבו שירכשו לחתונתם רק שטריימל בלי שפיצים.

הרבי התקשה להבין את ההתרגשות הגדולה, שאל "מה אתם רוצים שאני יעשה עם זה? והרי זה פשוט שצריך שטריימל'ך ללא שפיצים". הרבי שיבח את ר' קאפיל פייג, אחד מגדולי השטריימל'ך מאכערים בויז'ניץ שקיבל על עצמו לעשות שטריימל'ך ללא שפיצים, כבקשת הרבי.

בשיאו של טיש משתה היין, נראה מחזה נדיר והיסטורי בחצר הקודש ויז'ניץ.

זה קרה לקראת סוף 'משתה היין' שנערך למעלה משש שעות, שלף הרבי מכיסו לעיני אלפי החסידים פתחן שימורים מברזל, עתיק וישן יחד עם כוס זכוכית עטוף בנייר כסף, והכריז במיקרופון, שאחיינו הרב בן ציון מייזליש נכד לאדמו"רי באבוב וחתנו של הגר"מ ארנסטר ראש הישיבה, סיפר לו שיש מנהג אצל אדמו"רי באבוב, שלקראת סוף הפורים, שוברים זכוכית מכוס, ומבקשים מהקב"ה שיתבטל כל הגזירות, וכך יהיה.

"אז קיבלתי את המנהג לעצמי", אמר האדמו"ר ושבר עם הפתחן את הכוס מזכוכית, והכריז שיתבטלו כל הגזירות, ויפעלו ל"המתקת הדינים", כשהדברים של הרבי נאמרו בבכי קורע לב.

בטיש שנערך במוצאי פורים והסתיים לאחר השעה 2:00 בלילה התקיימה הצגה מלווה במסרים חינוכיים בהוראת הרבי, המציגים הציגו איך מחנכים לימוד בדיני השבת אבידה ואת יסוד החסידות שלמדו החסידים אצל הבעל שם טוב הקדוש, בחלק ניכר בהצגה, היה נגד המודע'ס והשטריימל'ך של השפיצים, הקאפטנ'ס עם הנצנצים, והזמרים המודרנים והניגונים שמחלחלים לציבור והחובה להתנתק מהם.

חסידות ויז'ניץ משתה היין פורים זכוכית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד