י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הישג לנתניהו

היסטוריה: טראמפ חתם על הכרה ברמת הגולן

בבית הלבן נרשמה היסטוריה כשהנשיא האמריקני חתם על ההכרה הרשמית בריבונות ישראל על רמת הגולן • טראמפ החמיא לנתניהו: "אתה בן אדם מיוחד שעושה עבודה נהדרת"

היסטוריה: טראמפ חתם על הכרה ברמת הגולן
טראמפ חותם על הצו הנשיאותי צילום: רויטרס

רגע היסטורי בבית הלבן: ראש הממשלה בנימין נתניהו התקבל בכבוד רב בפתח הבית על ידי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שהחמיא לנתניהו, גינה את שיגור הרקטה לעבר ישראל והודיע רשמית על הכרה ברמת הגולן כשטח ישראל.

בפתח דבריו החמיא טראמפ לראש הממשלה, "ברוך הבא לבית הלבן, אתה בן אדם מיוחד שעושה עבודה נהדרת".

"אנחנו מתפללים עבור חברינו בישראל בזמן כזה. ארה"ב מכירה בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני המתקפה הבזויה שישראל מתמודדת איתה בכל יום. היום אני נוקט צעד היסטורי כדי לקדם את יכולתה של מדינת ישראל להגן על עצמה. פעולות של איראן בסוריה, כולל חיזבאללה, ממשיכות לגרום לרמת הגולן להיות פוטנציאל לתקיפה. אנחנו לא רוצים לראות עוד מתקפות כמו הבוקר צפונית לתל אביב. בפגישה שלנו היום אני וראש הממשלה דיברנו על האיומים האלה במזרח התיכון ובחוץ".

הנשיא טראמפ, סגנו פנס ונתניהו בפתח הבית הלבן, היום צילום: רויטרס

"תחת המשטר שלי - הברית בין ישראל לארה"ב חזקה מתמיד. ירושלים היא בירתו של העם היהודי והם רצו את השגרירות שלנו שם במשך הרבה שנים, ועשינו את זה. בנינו את זה במיליון דולר. יצאנו מעסקת הגרעין וקיימנו סנקציות על איראן. יש לסנקציות השפעות גדולות, איראן היא לא אותה מדינה מאז שאני נכנסתי. אנחנו לא נירתע מהדיקטטורה שמדברת על מוות לאמריקה, מוות לישראל ולהרג של העם היהודי. אנחנו לא ניתן להם אפילו לשקול את זה".

נתניהו אמר לו "הייתי בבית הלבן הרבה פעמים, ופגשתי הרבה נשיאים. מעולם לא היה לנו חבר טוב יותר מהנשיא טראמפ. יש קשר מיוחד בין שנינו. זה משרת את האינטרסים של ישראל בצורה שקשה לתאר".

נתניהו התייחס גם לאירועים בישראל ולתקיפת צה"ל בעזה שהחלה אחר הצהריים: "היום נורתה רקטה מעזה לעומק ישראל, פצעה שבעה אנשים ומתוכם שני ילדים. למזלנו אף אחד לא נהרג. ישראל לא תסבול את זה, אני לא אסבול את זה. בזמן שאנחנו מדברים, ישראל מגיבה בכוח רב לטרור". 

בדבריו בירך את הנשיא טראמפ על שיתוף הפעולה האדוק והידידות שנרקמה ביניהם: "אדוני הנשיא, במרוצת השנים ישראל התברכה בידידים רבים בחדר הסגלגל, אך מעולם לא היה לה ידיד טוב ממך. אתה מוכיח את זה פעם אחר פעם. הוכחת את זה כשיצאת מההסכם הנורא עם איראן. אני זוכר שבאחת מפגישותינו הראשונות אמרת שזה הסכם נורא. אמרת שתצא ממנו וכך עשית". "

"הוכחת את זה כשהטלת מחדש סנקציות על המשטר הרצחני ששואף להשמיד את המדינה היהודית היחידה. אמרת שתטיל מחדש את הסנקציות וכך עשית. הוכחת את זה כשהכרת בירושלים כבירת ישראל והעברת אליה את השגרירות האמריקנית, דייוויד הוא שגריר מצוין, אמרת שתעשה את זה וכך עשית. והוכחת את זה פעם נוספת היום בהכרזתך הרשמית שמכירה בריבונות ישראל ברמת הגולן".

דונלד טראמפ בנימין נתניהו רמת הגולן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד