ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"נתנו תגובה מאוד מאוד עוצמתית"

הלילה: נתניהו מקצר את ביקורו ושב לישראל

ארגוני הטרור בעזה הצליחו לשבש לנתניהו את התכניות ולגנוז לו נאום שתכנן לשאת בפני כינוס שדולת איפא"ק למען ישראל| ראש הממשלה ושר הביטחון ימריא לאחר 5 שעות איחור מהזמן שנקבע, עקב התייעצויות שקיים בטרם ההמראה | ינחת בנתב"ג בצהריים | לפני המראתו נתן הצהרה לתקשורת:  "אני חוזר לארץ לטפל בדברים החשובים"

הלילה: נתניהו מקצר את ביקורו ושב לישראל
נתניהו בטיסה. ארכיון צילום: קובי גדעון, לע"מ

מוקדם מהמתוכנן, בעוד כשעה וחצי בסמוך לשעה 03:00 לפנות בוקר, צפוי ראש הממשלה להמריא מוושינגטון לישראל, כאשר הוא צפוי לנחות בנתב"ג בשעות הצהרים המוקדמות של יום שלישי.

על פי התכנית המקורית, נתניהו אמור היה להישאר בארה"ב עד ליום רביעי בערב כשבשיא הביקור היה אמור לנאום בפני וועידת איפא"ק, אלא שבעקבות המצב הביטחוני שהסלים, הוא החליט לקצר את הביקור ולשוב למדינתו.

מאז השעה 05:19 אתמול (שני), עקב ראש הממשלה ושר הביטחון אחר המצב הביטחוני בישראל ואף אישר את כל יעדי התקיפה מתוקף סמכותו כראש הממשלה וכשר הביטחון, כאשר הוא קיים התייעצויות עם הרמטכ"ל, ראש השב"כ יחד עם ראש המל"ל בעזרת מזכירו הצבאי.

נתניהו החליט כי הוא נשאר בארה"ב, עד לאחר פגישתו עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שהסתיימה לעת ערב (שעון ישראל) והיה אמור להמריא לישראל לקראת השעה 22:00 אמש, אלא שלאור התחממות הגזרה החליט נתניהו להתעכב במעט, שכן במהלך עשר שעות הטיסה הוא יהיה מנותק לגמרי מהנעשה בישראל.

עם סיום ביקורו בוושינגטון נשא ראש הממשלה דברים קצרים בפני העיתונאים המלווים אותו ואמר, "אני חוזר מביקור היסטורי. זה דבר שייזכר לדורות זה לקח לנו יובל שנים להשיג את זה. זה נותן עיקרון אחד חשוב בחיים בינלאומיים. שאתה מתחיל מלחמות של תוקפנות אתה מאבד טריטוריה אל תבוא ותתבע את זה אחר כך. זה שייך לנו יש לנו יסודות היסטוריים ברמת הגולן. כשאתה תוקע שם מעדר אתה מגלה שם בתי כנסת מפוארים שאנחנו משקמים אותם. חזרנו לגולן. הגולן שלנו. בזכות היסטורית ובזכות של הגנה עצמית. והנשיא טראמפ הכיר בכך. זה שאתם לא מכסים את זה יותר מדקה זה דבר שיתחשבנו איתכם אבל בחשבון היסטורי", עקץ נתניהו את כלי התקשורת הישראליים.

לסיום אמר, "אני חוזר לארץ לטפל בדברים החשובים. אנחנו חוזרים לטפל בעניינים, אני לוקח את המטוס במהירות חזרה לארץ ומשם הולך לקריה. נתנו תגובה מאוד מאוד עוצמתית והחמאס צריך לדעת שלא נהסס להיכנס לעשות את כל הצעדים הדרושים, לא קשור לשום דבר, לא קשור לתאריך, אלא לצרכים של ביטחון ישראל"

כאמור, ראש הממשלה נתניהו צפוי לנחות כאמור לקראת שעות הצהריים המוקדמות, כאשר על פי ההערכה הוא צפוי לכנס מיד עם נחיתתו את הקבינט המדיני - ביטחוני בכדי לדון במצב הנפיץ בעזה.

בנימין נתניהו הסלמה בדרום מתיחות בטחונית התייעצות בטחונית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד