י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

שת"פ חדשני ופורץ דרך לריסוס אווירי בלתי מאויש בענף החקלאות

שיתוף פעולה כלכלי יוצא דופן נרקם לאחרונה בין חברת 'אדמה', מובילה עולמית בתחום הגנת הצומח, לבין 'טקטיקל רובוטיקס', חברה ישראלית חדשנית המתמחה בפיתוח כלי טייס בלתי מאוישים – עשוי לעניין מאוד את משקיעי 'בסדנו השקעות' • במסגרת שיתוף הפעולה החברות מבצעות בדיקת היתכנות לפיתוח כלי טיס בלתי מאויש לריסוס אווירי, בעל יכולת נשיאת מטען ייעודי גבוה

שת"פ חדשני ופורץ דרך לריסוס אווירי בלתי מאויש בענף החקלאות
אורבן - קורמורן צילום: יח"צ

טקטיקל רובוטיקס מפתחת את הקורמורן, כלי טייס בלתי מאוייש, המסוגל לבצע מגוון משימות בתנאים משתנים. הקורמורן הוא כלי טייס קומפקטי ואוטונומי, בעל כושר נשיאה גבוה עם יכולת המראה ונחיתה אנכית, בדומה למסוק. כושר הנשיאה הגבוה של הקורמורן מאפשר המראה עם משקל של מעל 500 ק"ג (עד 764 ק"ג כולל דלק). כלי הטייס אינו דורש מנחת לצורך המראות ונחיתות וניתן לשינוע במשאית, תכונות המייעלות את השימוש בשטחים החקלאיים. הפלטפורמה האווירית הבלתי מאויישת מתאימה לביצוע משימות מגוונות, החל משירותים לוגיסטיים ושילוח ועד כיבוי אש וריסוס חקלאי.

במסגרת שיתוף הפעולה, אדמה וטקטיקל רובוטיקס יעבדו יחד על פיתוח ה"אג-קורמורן", פתרון חדשני לריסוס אווירי. הידע והיכולות של אדמה בתעשיית החקלאות, המשולבת בשאיפתה המתמדת לזהות ולהציע פתרונות המתמקדים בצרכי החקלאים, יסייעו בהבניית כיווני הפיתוח והגדרת יכולות האג-קורמורן ליצירת פתרון בעל ערך לאקוסיסטם החקלאי.

יכולותיו האוטונומיות של האג-קורמורן ועיצובו הייחודי מקדמים סטנדרט חדש של בטיחות בריסוס אווירי. האג-קורמורן מבטל את הסיכון בפציעות טייסים והתרחשות תאונות הנגרמות עקב מדחף (רוטור) חשוף. כמו כן, יכולת טיסה ביום ובלילה וחתימת רעש נמוכה יחסית – יגדילו משמעותית את חלון הזמן הזמין לריסוס אווירי בהשוואה להיום. בנוסף, יכולתו של האג-קורמורן להתאים את גובה ומהירות הטיסה למשימה בשילוב תכונות אווירודינמיות ייחודיות מאפשרות רמת החדרה גבוהה יותר של החומר המרוסס, כיסוי אחיד ומיטבי המותאם למאפייני הגידול והחומר, הפחתת סחף ויכולת ריסוס מדוייקת.

דני הררי, סמנכ"ל אסטרטגיה ומשאבים ב'אדמה' ציין כי, "אנו נרגשים לשתף פעולה עם טקטיקל רובוטיקס לפיתוח פתרונות חדשים ופורצי דרך לריסוס אווירי. אנו מאמינים שהאג-קורמורן יהווה פלטפורמה חדשה ומתקדמת לריסוס אווירי, ורואים פוטנציאל עתידי בשילוב בין יכולותיו של הכלי לסל הפתרונות להגנת הצומח המקיף של אדמה. נמשיך לספק שירותים ומוצרים בעלי ערך שמסייעים לחקלאים לשפר את תוצרתם ולצמוח ביחד".

רפי יואלי, מנכ"ל 'טקטיקל רובוטיקס', הוסיף "כשאדמה פנו אלינו עם התובנה בנוגע לפוטנציאל של הקורמורן לפתור חלק מהבעיות המרכזיות כיום בתעשיית החקלאות, התפעלנו מצורת החשיבה והגישה החדשנית. היכולות הייחודיות של הקורמורן מאפשרות פתרון אתגרים ממגוון תחומים, שיתוף הפעולה עם אדמה נותן תרומה חשובה לפיתוח יישום בעל ערך, על בסיס פלטפורמת הקורמורן".

יצוין, כי מבין אפיקי ההשקעה המגוונים של 'בסדנו השקעות' נמנית חברת 'אורבן איירונוטיקס', חברת האם של 'טקטיקל רובוטיקס'. לנוכח המיזם האמור, עולה כי גופי כלכלה  רבים בתעשייה מביעים אימונם במיזם החדשני, דבר שבוודאי עשוי להגביר מאוד התעניינות משקיעים בחברות הללו.

 

בסדנו חקלאות ריסוס מזלטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד