ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
התקיפה מיוחסת לישראל

לפחות שבעה נהרגו בתקיפה חיל האוויר הלילה בחאלב

סוכנות הידיעות הסורית מדווחת על תקיפה אווירית בפרבר הצפוני מזרחי של חאלב • "כוחות מערך ההגנה האווירית הסורי יירט כמה מטרות" • הסורים טוענים כי ככל הנראה מדובר בתקיפה ישראלית • דיווח על הפסקת חשמל ברחבי העיר חאלב

לפחות שבעה נהרגו בתקיפה חיל האוויר הלילה בחאלב
תיעוד מאזור התקיפה בחלאב צילום: ashraf amra

הטלוויזיה הסורית מדווחת כי "כוחות מערך ההגנה האווירית הסורי יירט כמה מטרות. כנראה מדובר בתקיפה ישראלית".

על פי הדיווח, מדובר בתקיפה אווירית בפרבר הצפוני מזרחי של חאלב, במקביל ישנו גם דיווח על תקיפה מקבילה נגד יעדים בשדה התעופה T4.

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח הבוקר (חמישי) כי לפחות שבעה בני אדם נהרגו הלילה בתקיפה בשדה התעופה בחאלב, המיוחסת בסוריה לישראל.

עוד דווח מפי גורם צבאי סורי, כי מדובר בתקיפה ישראלית. לדבריו, מערכות הנ"מ הופעלו נגד מטוסי חיל האוויר והפילו מספר טילים.

גורם צבאי סורי רשמי מאשים כי חיל האוויר הישראלי תקף הלילה באזור התעשייתי באזור א-שייח' נג'אר בצפון מערב העיר חאלב, הממוקמת בצפון סוריה.

לפי הגורם, מערכות הנ"מ הסוריות בלמו את התוקפנות ויירטו מספר טילים. עוד נמסר כי היו נזקים בלבד בתקיפה. לפי מרכז המעקב הסורי לזכויות האדם, התקיפה הייתה מכוונת נגד מחסני תחמושת בשדה התעופה בחאלב וככל הנראה הושמד מחסן של טילים בליסטיים בעלי מנגנוני כיוון מדויקים שהקימה איראן.

לפני השעה 23:30 החלו להופיע דיווחים על פיצוצים עזים שנשמעו באזור שדה התעופה של חלב שנמצא בקרבת אזור א-שייח' נג'אר. כתוצאה מהתקיפה, לפי הטלוויזיה הסורית, הייתה הפסקת חשמל מוחלטת באזור חלב. בחודש פברואר דיווחו כלי התקשורת הסוריים הממלכתיים על תקיפה אחת לפחות של צה"ל באזור קוניטרה בגולן הסורי.

נזכיר שלפני מספר שבועות חשפו בצה"ל את ניסיון ההתבססות של חיזבאללה באותו אזור באמצעות שכירי חרב מקומיים. ב-20 בינואר ינואר האחרון שוגר טיל קרקע קרקע לאתר החרמון שיורט על ידי כיפת ברזל, שעה קלה אחרי שכלי התקשורת הרשמיים בסוריה דיווחו כי מערכות הנ"מ הדפו תקיפה ישראלית בפרבר הדרומי של דמשק.

בישראל ייחסו את הירי לחרמון לכוח קודס במשמרות המהפכה של איראן ובליל של ה-21 בינואר בוצעה תקיפה נרחבת של חיל האוויר נגד מטרות איראניות וסוללות נ"מ שניסו ליירט את הטילים הישראליים. יש לציין כי גם ביולי 2018 דווח על תקיפה ישראלית באותו מרחב, אזור חאלב, גם כן כחלק מסיכול העברת אמצעי האמל"ח של איראן וניסיונות התבססותה צבאית בסוריה.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד