י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הישראלים שברחו לניו-יורק

בכל מדינה ומדינה: לייבל'ה מסכם פורים מטורף

לייבל'ה התאושש מהאנגובר של הלבסומי בפורים החולף ומשחזר בפניכם את שקלטו עיניו • זה התחיל אצל רוזנבוים, המשיך אצל פרוש מ'המבשר' • כוכב המדור התגלגל מהכא להתם כטוב ליבו ביין והחוויות אליהן נקלע מתפרסמות כאן לראשונה

בכל מדינה ומדינה: לייבל'ה מסכם פורים מטורף
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה ששתה בפורים כדת אין אונס, מסכם בפניכם בשורות הבאות היכן הסתובב ללא הפסקה כשראשו התנדנד מצד לצד. לייבל'ה מגלה את ליבו וחושף כי בקושי הצליח לחזור לשגרה.

לייבל'ה חייב התנצלות לקוראים המושבעים על היעדרו בשבוע הקודם בשל פורים. ובכן, לייבלה מגיש את הסיכום שלו מהחג הסוער במהלכו זכה להגיע לדרגת יום כיפור ממש. לגבי השואלים אודות סיקור מהמסע לליז'ענסק, לייבל'ה יעשה זאת ברצות השם בשבוע הבא. 

תחילה הגיע לייבל'ה לעיר התורה והחסידות בהרי יהודה, אצל איש יחסי הציבור יוסי רוזנבוים, שם נערכה חגיגה גדולה כמיטב המסורת של רוזנבוים. שרים וחכי"ם נהרו למקום לחגוג את שמחת הפורים.

בשיאו של הריקוד עם שר הרווחה חיים כץ, ראה לייבל'ה כיצד המפיק אייזיק גפן מלביש כאפייה ערבית לשר שהמשיך לרקוד עד דלא ידע.

מביתר הגיע לייבל'ה היישר לביתו של מנכ"ל המבשר מוישי פורש, שם ראה תחילה את מאיר גל עם חולצת הטוויטר יצחק פלדמן, בודקים את נפלאות הטוויטר.

בהמשך ראה את יוסי דייטש מנקה לרפי פרלשטיין את המשקפיים, לאחר שזה האחרון שתה עד דלא ידע בין גלי ישראל לידיעות ירושלים.

גם עורך הדין, הפרשן אבי בלום, שהגיע מרחובות עם עניבה אדומה ושתה בכדי להיות מבושם, ביצע סלפי מיוחד.  

ואת שניאור רוזן, היועץ הכי חזק בשוק, שהגיע היישר מקרית מלאכי - עיר מגוריו, ראה לייבל'ה עם זקן העיתונאים יצחק נחשוני.

ומבני ברק הגיע לייבל'ה לבית שמש, שם ראה את כל יושבי העיר, אברהם דב גרינבוים, ישראל אלתר גרובייס, גואל וקנין, אלי ביתאן האגדי, ועורך הדין ישראל ענדען שותים ושותים ולא הפסיקו לספר במעשה המגילה עם וורטים שטרם שמעה אוזנכם.

ובעוד כל עם ישראל כבר נרדמו, הצלם נפתלי לרר שחרש את כל ערי הארץ במטרה לתעד עוד אדמו"ר ועוד רב בקריאת מגילה ובטיש 'משתה היין', נצפה עולה ברשב"ם, למעונו של שר התורה, שם הגיש לו קויטל. שר התורה התעניין בדיוק בשמו של נפתלי ובירר האם גם קוראים לו הערצקא באופן קבוע או שזה רק כתוב על התפילין.

למחרת בבוקר, לייבל'ה התחיל סיור בבני ברק. אי אפשר היה לפספס את ביתו של איש החסד שמואל וייס, שם ראה לא פחות ולא יותר ממאות חסידי בעלזא עולים לברך בברכת החג, לצד נכדו של הרבי מבעלזא ישראל מנחם נחום רוקח שהגיע חבוש ב'קולפיק' מהודר ועשה טיש לחיים במקום.

מאוחר יותר, בפורים בירושלים, ראה לייבל'ה את וייס מגיש לאדמו"ר מבעלזא עצמו את הדגים שהביא היישר מ'שאבעס' בבני ברק.  

ואת הצלם משה גולדשטיין, ראה לייבל'ה מדגים מה זו בציעת הפת. לאחר שהמונים עלו למעונו של גולדשטיין והתרימו אותו יותר מהמצ'ינג. הוא נשאר לבצוע על החלה.

ומי שחילק את משלוחי המנות שהגיעו מדובר שלום בקריה בירושלים. היה דובר החסידות שיעלה וינברגר, שבעזרת רכבו שנע בעיר התורה והחסידות, הגיע למעונו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי, שם בירך הגר"ח את הרבי מבעלזא באריכות ימים ושנים.

לאחר מכן הגיע ללחיים של הרבי מנדבורנה, שם העניק את קופסת הקרטון שבתוכה עוגה שלייבל'ה טרם טעם.  

בשמחת הפורים בביתו של ראש עיריית אלעד ישראל פרוש, ראה לייבל'ה את שמעון סויסה - איש הצללים של רה"ע לצד האחים מוישי ונוחי. לייבל'ה מציין כי מוישי פרוש לא שתה עד דלא ידע, לאחר שבליל פורים לא חש בטוב כתוצאה משתייה מפורזת.

לייבל'ה שמקפיד לא מפרסם חלילה תמונות נשים, לא יציג תמונות שהסעירו את הרשת. לאחר שהצלם שלומי כהן רדף אחרי אנשים באיצקוביץ, הוא הסתפק בתמונה שכהן התחפש לערבי.

 

יו"ר 'דגל' בביתר דודי זלץ הגיע ביום הפורים לבית מדרשו של האדמו"ר מקרלין, אשר יודעי ח"ן לבטח מכירים את הקשר המשפחתי של הדגלאי לחסידות מגבעת זאב, וזכה לברכה ולשיחה ממושכת עם הרבי. 

לייבל'ה גם לא ויתר על פורים בניו יורק: תחילה הגיע לסעודת פורים אצל הרה"ח הנגיד אשר יהודה קליין, שם התאספו כל משפחת ווינברגר המורחבת לסעוד על פי יסודות בעלזא. מי שהגיע לעשות סלפי בגשם השוטף הוא הצלם אברמי ברגר.  

וכך זה נראה כשהסנדלר הולך יחף: לייבל'ה ראה שמחת פורים בבית הרה"ח הנגיד מנחם נחום סנדרס מבעלי רשת כובעי סנדרס, כשהוא חבוש בשטריימל.

והצלם הכי גדול בארה"ב יוסי גולדברגר גם התחפש בפורים. לייבל'ה לא יודע בדיוק מה פשר התחפושת, אך תמונה ישנה, היישר מרחובות ויליאמסבורג.

ותחפושת מקורית ראה לייבל'ה בויליאמסבורג, כדמותו של הרבי מהרי"י מסאטמר, תמונה שגם לייבל'ה לא יכל להישאר אדיש כלפיה.

לייבל'ה גם לא פסח על קרית יואל במונרו, שם קיבל הנגיד ר' יידל מנדל את הקהל לתרומה וברכה, מי שישב ליד מנדל היה איש אמונו הנגיד הצעיר יותר ר' אברמי זופניק. 

ועדיין בבורו פארק. מיד לאחר פורים נצפה זאבי פריד מארגן את כל חתונת ויז'ניץ ירושלים שנערכה בניו יורק, ורגע לפני שהאדמו"רים פשטו על האולם הוא ארגן הכל.

ושני הלייצים מישראל האחים לבית הלר שלא מפסיקים לחקות את רון קובי, הגיעו אף הם לניו יורק ובדקו סדרת כובעים חדשה לקראת קולקציה מרשימה. לייבל'ה מבטיח הפתעות בקרוב.

ואת איש זק"א ירושלים הקמב"ץ בנצי אוירינג, ראה לייבל'ה בבורו פארק, סוגר פרטים אחרונים על נתיחה בישראל. ככה זה כשאתה רוצה קצת חופש אך יש עבודה.

ואת הרב יפה, מראשי קופת העיר, ראה לייבל'ה מתפלל בשומרי שבת לפני העמוד, כמעט כמו בבני ברק.

חשיפת לייבלה: לאחר שנחשף כאן במדור לפני שלושה שבועות כי רישיונו של איש התקשורת ישראל כהן נשלל בעקבות דו"חות משטרה, ללייבל'ה נודע השבוע כי בפעילות מנכ"ל 'אוטו בני ברק' שלומי מרציאנו, הרישיון הוחזר לכהן למשך תקופה. עורך הדין ניר שלום, מהבכירים בתחום התעבורה, מגבש כעת תוכנית להחזרת הרישיון לאלתר.

על רקע המצב הביטחוני המתוח נצפה העסקן היהודי המשפיע ביותר בעולם היהודי יו"ר חב"ד בישראל הרב יוסף יצחק אהרונוב כשהוא נושא תפילה בין הטנקים והנגמשי"ם אי שם בבסיס צה"ל ברחבי הארץ. לאחר התפילה, נצפה מניח תפילין לפיקוד הבכיר ומחזק את החיילים.

ואיש החסד, יו"ר איחוד הצלה בבני ברק אפי פלדמן, נצפה השבוע מסייע לאישה שרכבה נתקע ברחובות בני ברק. יודעי דבר מספרים שפלדמן מתכנן פרויקטים חדשים למגזר.

ובקונדטוריה כץ, פגש לייבל'ה שניים: הראשון, יעקב גרודקה, מנהל החדשות והתוכניות בקול ברמה, שבא לסעוד את ליבו לאחר שראיין את הגר"ש בעדני. הוא הגיע מלווה ביועץ האסטרטגי ארי גלהר. השניים טעמו דבר מה ומיהרו ליעד הבא.

ואפרופו 'קול ברמה', המנכ"ל אריאל דרעי ושר השמחה השדרן עמי מימון, נצפו בשיחה פוליטית למרגלות הרדיו, דקות לפני תוכניתו של מימון. 

וקצת מהבחירות. השבוע, בשעת לילה, ברחובות אלעד, ראה לייבל'ה את עסקני דגל התורה מוישי רבר ושלום פרידמן כשהם ממשיכים לבחוש בפוליטיקה המקומית בצל הדיווחים על הקמת קואליציה.

ואפרופו אלעד, בצל הקמת הקואליציה - יו"ר ש"ס בעיר צוריאל קריספל נצפה השבוע בסבב פגישות במגדלי בסר. בדרך לג'וב הבא?.

ובחיפה, לייבל'ה ראה דרמה מה היא. מ"מ ראש העיר מיכי אלפר נצפה דקות אחרי פרסום הדרמה עם אלי ישי מראה לגפני את הפרסומים בסמרטפון המוגן של 'נתיב', לאחר מכן הצטרפו גם שפירא המנהל והצוות הדגלאי. 

והשבוע, בכנס בחירות של אגודת ישראל בנצרת עלית, ראה לייבלה את יוסי צימט, איש אמונו של השריף בבני ברק חנוך זייברט, לומד בעמדת ארון הספרים, בזמן שהבוס נואם לציבור המקומי. 

האמנים המוזיקליים מתאווררים לקראת סיום העונה: החזן אברימי רוט והמלחין האגדי יוסי גרין מארה"ב, נצפו היום לוקחים פסק זמן בכניסה לרכבל ברמת הנקרה.

לייבל'ה גאה במיוחד בישראל זיסקינד, בוגר קליניקה הוצאה לפועל שפועלת בהנחייתו של עו"ד יוסף ויצמן, אותה סיים בהצטיינות. הוא התקבל להתמחות בפרקליטות מחוז מרכז (פלילי). לייבל'ה יודע לספר כי זיסקינד הוא חתנא דבי נשיאה של עורך הדין הבכיר משה יצחק אוסדיטשר, שישב לשתות לחיים עם קבלת הבשורה הטובה, יחד עם עורך הדין הצעיר רועי.

ולפינת המזל טובים השבועית 

ברכת מזל טוב לרב יצחק אוסטרליץ, מזכ"ל איגוד הסמינרים, לרגל שמחת נישואי בתו ביום שני הקרוב באולמי 'גני הדקל' בבני ברק.

ברכת מזל טוב למאיר ויינר יו"ר ארגון 'ידידים' לרגל נישואי בתו. שמחת הנישואין תיערך הערב באולמי היכל הנגינה במודיעין עילית.

ברכת מזל טוב להערשי רובינשטיין מעורכי מגזין 'די וואך' מארה"ב לרגל אירוסיו בשעה טובה שמחת האירוסין יערך ביום ראשון הקרוב בשכונת פלטבוש בברוקלין.

ברכת ברכת מזל טוב לגרפיקאי יהודה פריד לרגל הולדת הבן, ולסבא הגדול הרה"ח רבי איסר שפריי מחסידות נדבורנה לרגל הנכד. 

מזל טוב לאורגינסט הערשי סגל לרגל הבן בשעטו"מ. השלום זכר יערך בליל שבת בבית המדרש לינסק ברח' השומר בב"ב.

ברכת מזל טוב לזמר יונתן שיינפלד לרגל נישואיו בשעטומ"צ.

ברכת מזל טוב לחתן האורגינסט משה נתנאל אוסטרליץ, לרגל אירוסיו בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב למנצח ומעבד מקהלת 'יחד', שרוליק ויצמן, לרגל הולדת בתו הבכורה בשעה טובה ומוצלחת.

ולסיום, מזל טוב לעסקן האלעדי יוסי לוי לרגל אירוסי בנו מוטי, באירוסין ראה לייבלה את מנהל מחלקת הנוער יחיקם גמליאל ועוזריו: מאיר חסן, רועי גרשי ואליה חיון.

לייבל'ה רכילות חרדית פורים מוישי פרוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד