י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
סוד הזוגיות נחשף

חוק שלושת החודשים של ענהאל שמואלי - אתם חייבים להכיר

אם תלמדו את עיקרון החוק תגלו שאתם מתמודדים טוב יותר עם מערכות יחסים לא רק בבית - אלא גם בגינה או בבנק l הקונספט פשוט ומחולל שינוי מידי, אז מי לא רוצה חיים טובים יותר?

חוק שלושת החודשים של ענהאל שמואלי - אתם חייבים להכיר
משחק שחמט תמונת אילוסטרציה צילום: pixabay

אני עומדת לשתף אתכם בכלי שהכי עזר לי בחיים. הכלי שבזכותו אני איכשהו מנהלת עם החצי שלי, הכמעט מושלם, זוגיות בריאה. כמובן בסיעתא דשמיא.

אז בלי ספוילרים, נתחיל מהסוף: הכלי הוא חוק ה"שלושה חודשים". אם תצליחו להבין אותו, מבטיחה לכם שהוא ישפר את מערכות היחסים שלכם ובעיקר יחסוך מכם 'מלחמות' מיותרות.

השבוע עמדתי בתור לבית מרקחת. אחרי 40 דקות של המתנה, מגיע אדם ועוקף אותי באלגנטיות. מעצבן, נכון? כמובן שהכי טבעי הוא שאגש אליו ואעמיד אותו במקומו. אתווכח, הוא יענה ואני אשיב, אבל בעיקר ארגיש עצבים בכל הגוף. וזה כל כך מיותר!

אגב, כך היה לי עד שגיליתי את החוק. הכלל הוא כזה: אני שואלת את עצמי 'האם בעוד שלושה חודשים זה עדיין יפריע לי?'
אם התשובה היא כן - זה מהותי וכנראה שווה ונכון להילחם על כך.
אם התשובה היא לא - עדיף לוותר, להבליג ואפילו לשכוח.

אז האם העובדה שעקפו אותי עכשיו בתור, תפריע לי גם בעוד שלשה חודשים? התשובה היא לא, ולכן זאת כנראה מלחמה מיותרת וחבל על העצבים.

לפני שהכרתי את החוק, הייתי מוצאת את עצמי מתווכחת עם עקיבא (להלן, החצי) ותוך כדי ויכוח כבר יודעת שזאת שטות, והוויכוח מיותר, אך אני דבקתי בוויכוח.

נכון, יש דברים שהם מהותיים שעליהם אתעקש - כי אותם צריך וחשוב לפתור. אלו הם המקומות ששווה וחשוב להשקיע אנרגיות ומחשבה על מנת לפתור את הדבר. אדם שחייב לך כסף, אדם קרוב שמזלזל בך, אצל כל אחד ואחת זה אינדווידואלי, היכן שזה פוגש אותו.

לכולנו ישנן לא מעט סיטואציות שמחובתנו לתת עליהן את הדעת. אם כי יש כל כך הרבה רגעים וסיטואציות בחיים שאנחנו משקיעים המון, אבל המון אנרגיות במלחמות וויכוחים. לרוב אלו הם דברים ״מעצבנים״ וזניחים, כאלו שלא באמת נזכור בעוד שלושה חודשים או אפילו שלושה ימים, ובכל זאת הם גוזלים מאתנו זמן, אנרגיה וכוחות נפש.
מה זה תורם לנו? את מי זה משרת? דבר אחד בטוח: טרם מצאתי אדם אחד שמאושר מלנהל מלחמות. ההפך, זה מביא מחלות, עצבים, מרמור, כעס, ובעיקר דברים שליליים.

תחשבו איך היום שלנו היה נראה אלמלא היינו מוותרים או מתעלמים מכל אותן סיטואציות שמולידות בנו עצבים. בתור לבנק או לבית מרקחת, במריבה על מי ישטוף את הכלים ומי ישכיב את הילדים, בכביש כי מישהו עקף או תפס את החניה, ועוד ועוד. 


מי שיודע להסתכל מרחוק על הסיטואציות בחייו, יידע כיצד לנהל אותן מקרוב. והכי חשוב, אדם חזק הוא אדם שבוחר את מלחמותיו ולא והן בוחרות בו.

זוגיות חיי זוגיות ויתור מריבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד