י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
פרסום ראשון

לאחר שהכריז שפורש מההנהגה; הגר"י עדס במכתב תמיכה מפתיע

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הגר"י עדס, ראש ישיבת 'קול יעקב' שבעבר נמנע מלהביע תמיכה פומבית במפלגה כלשהי ובאמתחתו קולות של בני תורה ספרדים וכן חלק מאנשי 'הפלג הירושלמי'. יורה לתלמידיו בימים הקרובים להצביע עבור המפלגה החרדית האשכנזית 'יהדות התורה'

לאחר שהכריז שפורש מההנהגה; הגר"י עדס במכתב תמיכה מפתיע
הגאון רבי יהודה עדס ר"י קול יעקב צילום: יעקב כהן

לאחר שהכריז בעבר כי הוא פורש מההנהגה ולא מתערב בבחירות, ולאחר שהתבטא נגד משרד החינוך וגזירת הגיוס כשצוטט אומר כי הדבר גרוע יותר מהשואה, ראש הישיבה הגר"י עדס יוצא במכתב יוצא דופן.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בימים האחרונים יעניק הגאון רבי יהודה עדס ר"י 'קול יעקב', הנחשב למנהיג הרוחני של חלק מבני התורה הספרדים, את תמיכתו לרשימת 'יהדות התורה'.

במכתב מיוחד שיופץ בקרוב בהיכל הישיבה כותב הגר"י עדס, כי הוא קורא לתלמידיו להצביע עבור "הרשימה החרדית האשכנזית". הגר״י עדס מדגיש במכתבו, כי הוא עושה זאת בשל פניית "מרן שר התורה" לפרסם את דעתו ברבים.

יצוין, כי מדובר בהישג כפול ל'יהדות התורה', גם במלחמה על קולותיהם של המצביעים מעדות המזרח וגם בפניה לשומעי לקחו הרבים, המזוהים עם 'הפלג הירושלמי'. בשנים האחרונות מאז החל הפילוג בציבור הליטאי השתדל הגר״י עדס להימנע מהכרעות ציבוריות ומיעט מלהתערב בנושאים עקרוניים, זאת משום שניצב על התפר בין המיינסטרים הליטאי להנהגת הפלג הירושלמי.

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד, כי מי שפעלו מאחורי הקלעים רבות בעניין על מנת להחזיר את ראש ישיבת קול יעקב לביתו הטבעי 'יהדות התורה', הם יו״ר דגל התורה ח״כ משה גפני וח"כ אורי מקלב. עוד נודע כי במהלך השבוע האחרון שיגר שר התורה הגר"ח קנייבסקי את ח"כ אורי מקלב בשליחות מיוחדת כשבידו מכתב מיוחד אל הגר״י עדס ובו ביקש ממנו לפעול למען רשימת יהדות התורה.

כאמור ביום שישי האחרון נכנס ח"כ מקלב לגאון הרב עדס והמעמד זה הוא חתם על מכתב התמיכה ובעקבות כך כתב הגר״י עדס מכתב מפורט בנושא לתלמידיו שיפורסם בקרוב בו יקרא להם לפעול כהוראת שר התורה ולהצביע ג'.

כזכור, בשנה האחרונה הודיע ראש הישיבה לתלמידיו, כי הוא פורש מההנהגה הציבורית, "מחמת הבריאות", וכן בגלל "העול הכבד המוטל עלי בישיבה שאף בזה כמעט ואינני עומד מחמת הבריאות". בנוסף כתב ראש הישיבה, "אני רוצה להדגיש שלא להתערב הוא כפשוטו ממש, ואין לייחס אלי שום דעה ושום נטייה לאיזו מפלגה שהיא".

הגר''י עדס ישיבת קול יעקב הפלג הירושלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד