י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ספרם החדש של סיון רהב מאיר וידידיה מאיר במבצע לגולשי 'בחדרי חרדים'

איך להיות שמחים, אכפתיים וסבלניים יותר? איך לשפר את הזוגיות וחינוך הילדים? איך להפוך את השבתות והחגים למשמעותיים יותר? איך להתמודד עם משברים ואתגרים בחיים? הרב יעקב אדלשטיין זצ"ל, הרב של רמת השרון, נפטר לפני כשנתיים. מאז אוספים סיון רהב-מאיר וידידיה מאיר סיפורים עליו ועל דמותו. נכדו של הרב, ראובן ויסקי, יזם את הוצאתו של הספר החדש: "סולם יעקב", מדריך לשיפור עצמי לאור דמותו המיוחדת, שיצא לאור כעת. הספר מוצע לגולשי האתר במבצע השקה מיוחד. הנה רק טעימה קטנה מהספר, מתוך הפרק שעוסק בעצות וסגולות

ספרם החדש של סיון רהב מאיר וידידיה מאיר במבצע לגולשי 'בחדרי חרדים'
כריכת הספר החדש צילום: יח"צ
  • בביתו שברחוב נעמי ברמת השרון לא חולקו קמעות או לחשים. לרוב הרב היה מדבר עם הפונים אליו על תיקון עצמי, על שיפור מעשי ופשוט שהם אמורים לחולל בחייהם. "היו שני דברים שהרב הקפיד עליהם", מספר הנכד דב ויסקי, "קפידא ושבת. קפידא – כלומר, האם אדם כלשהו מקפיד עליך, נוטר לך טינה, כועס עליך, עליך לפייס אותו. לאנשים חשוכי ילדים הוא אמר לא פעם: תבדקו האם שילמתם לשדכן ששידך אתכם. לא פעם התגלה כי השדכן היה פגוע כי לא קיבל תשלום מספיק, למשל. גם ברווקים מבוגרים הרב הפציר לבדוק האם בעבר פגעו בהתנהגותם במישהו. כלומר, הרגישות לזולת היא לא רק חשובה, היא גם משפיעה על המשך חיינו. בעניין השבת, הרב היה מזכיר פעמים רבות כמה השבת היא מקור הברכה".
  • צעיר חילוני שבא לקבל ברכה סיפר שהרב הציע לו "בתור התחלה, אל תעשן בשבת בפרהסיה". רווקה שרצתה להתחתן סיפרה שהרב הציע לה "להוסיף התחזקות שקשורה בכבוד שבת", אבל אם לקבל את השבת בשעה מוקדמת זה עניין שיכניס אותה למתח – אז שתחשוב על משהו אחר, למשל, לקנות זוג נעליים נוסף, כך שיהיו לה נעליים מיוחדות רק לשבת קודש.

אלה שתי דוגמאות קטנות לצורת החשיבה שלו: להיכנס לתוך עולמו של השואל, ולנסות לקדם אותו לאט, בקצב שלו. להציע לו הצעות קטנות וישימות, בלי לטלטל ולהלחיץ אותו.

  • הרב המליץ, שכאשר נכנסים לבית חדש הדבר הראשון שיש לעשות הוא ללמוד תורה. ברגע הראשון שבו נכנסים לבית, פשוט לפתוח ספר וללמוד משהו. לחנוך אותו בלימוד תורה.
  • באופן כללי הציע להקדיש את השעות הראשונות של היום לתורה. אנשי עסקים רבים שמעו ממנו את העצה הזאת: להתחיל את הביזנס מאוחר יותר, לא לדחות את הלימוד לאחר כך, אלא לפתוח את היום בבסיס, במה שהכי חשוב.
  • הרב יעץ ללמוד בחברותא, כלומר יחד עם לפחות לומד נוסף אחד, והסביר שזה יוצר קביעות חזקה יותר מאשר בהשתתפות בשיעור גדול שבו רק מאזינים, או בהאזנה לשיעור מוקלט.
  • "כשפותחים עסק חדש", נהג לומר, "כדאי לכל אחד לתת חומֶש (חמישית) לצדקה מהרווח הראשוני. כך אנחנו הופכים את בורא עולם ל'שותף' שלנו בעסק. בהמשך ניתן לתת רק מעשר (עשירית) כדין, אבל קודם כול כדאי להכריז שאנחנו שותפים של הבורא". גם בתחילת עבודה חדשה המליץ לעיתים לתת חמישית מהמשכורת הראשונה לצדקה. למי שנקלע לחובות אמר שיקבל על עצמו שכאשר יצליח בעסקים – ייתן יותר צדקה.
  • לפני תחילת שנת הלימודים, או בחזרה מחופשה ללימודים, בירך בחיוך את התלמידים שימצאו חן בעיני רבינא ורב אשי, עורכי התלמוד, ובעיני המורה שמלמד אותם.
  • למורה שהיה אמור להעביר שיעור אבל התרגש מאוד וחשש, הורה לכוון בברכת התורה.
  • למורה שביקשה עצה וחיזוק בעבודתה, השיב שתאמר לתלמידות שהיא אוהבת אותן.
  • לרווקה מבוגרת המליץ לעשות כל יום מעשה אחד של ויתור כלפי הזולת. בשם הרב יחזקאל לוינשטיין אמר, שכאשר אדם מוותר לאחר, גם אם מדובר רק על תור באוטובוס או בקופת חולים, זוהי ממש עת רצון עבורו לבקש בקשות.
  • מספרת תושבת רמת השרון: "באתי אליו מודאגת, מוצפת דאגות. אני זוכרת משפט אחד מרגיע מהשיחה איתו: אדם שיכבד את הבריות – לא תהיה דאגה בליבו".
  • עניין נוסף שעליו המליץ לפונים אליו היה הקשר לגדולי ישראל שנפטרו. הוא ראה חשיבות רבה בעצם ההכרה בערכם של גדולי הדור הקודם. פעם אמר: "היום הוא יום הזיכרון של החזון איש. אפילו אם אנחנו רק אומרים ומזכירים שמות של צדיקים כאלה – זו סגולה גדולה ליראת שמיים".

 

 

לרכישת הספר:   https://www.ybook.co.il/book/7501

הקישו את קוד הקופון 1000 ותקבלו הנחה, וגם שליח חינם עד לנקודת איסוף קרובה לביתכם.

סיוון רהב מאיר ידידיה מאיר הרב יעקב אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד