י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
יום המודעות לאוטיזם

גידול במספר האנשים על הרצף האוטיסטי

אבחון תופעת האוטיזם: שיעור נמוך יותר בקרב נשים • במגזר היהודי יש יותר אוטיסטים מוכרים למשרד העבודה והרווחה • ככל שהמצב החברתי-כלכלי גבוה יותר, כך עולה שיעור האנשים עם אוטיזם

גידול במספר האנשים על הרצף האוטיסטי
צללית. אילוסטרציה צילום: unsplash

לקראת יום המודעות לאוטיזם שחל היום (שלישי), מפרסם משרד העבודה והרווחה נתונים שונים על הנושא. כך למשל עולה כי בעשור האחרון חלה עלייה חדה במספר האנשים עם אוטיזם הרשומים במשרד העבודה והרווחה. בשנת 2018 בלבד חל גידול של כ-12% במספר האנשים הנמצאים על הרצף, בהשוואה לשנת 2017. מתוך כלל האוכלוסייה המאובחנת, 76% הנם ילדים עד גיל 21.

73% מהאוכלוסייה המאובחנת על רצף האוטיזם – הם גברים. נמצא כי ככל שדירוג התנאים החברתיים – כלכליים גבוהים יותר, כך עולה שיעור האנשים עם האוטיזם. עוד עולה מן הנתונים כי במגזר היהודי ישנם כ-16,630 אנשים מוכרים למשרד לעומת כ-965 אנשים מהמגזר המוסלמי והנוצרי וכ-88 בני אדם במגזר הדרוזי הרשומים עם אוטיזם.

שר העבודה והרווחה חיים כץ אמר על הנתונים כי "אחד מנושאי הדגל שהצבתי לעצמי לקדם, היה תחום הטיפול באוטיסטים. לצד הגדלת התקציבים, תקני כוח האדם הייעודיים לנושא והרחבת השירותים לרווחתם, יסדתי את אגף מנהל המוגבלויות, המעמיד את האדם על הספקטרום האוטיסטי וצרכיו במרכז, תוך תפירת חליפה טיפולית אישית לרמת תפקודו והעדפותיו, מה שתרם לשמחתי בצורה יוצאת דופן לשילובם הפעיל והמיטבי בחברה".

מה זה בכלל אוטיזם?

אוטיזם היא לקות תקשורת. המאפיינים העיקריים של המאובחנים עם אוטיזם, הם ליקויים בתחום תקשורתי חברתי.

נוטים לחשוב שמערכת הרגשות שלהם פועלת אחרת מיתר אנשי האוכלוסיה, אך אין הדבר נכון. אוטיזם היא לקות בלתי נראית, ומוגדרת כשונות נוירולוגית מולדת ולא נרכשת. 2% מאנשים המאובחנים יפתחו יכולות גאונות מעל לממוצע ולעתים ממש גבוהות מעל גדר הרגיל. על פי נתוני העמותה הלאומית הגדולה בארה"ב לטיפול באוטיזם, מספר הילדים המאובחנים עם אוטיזם גדול מילדים המאובחנים עם סוכרת, סרטן ועוד – גם יחד.

אוטיזם נשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד