י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ביוזמת ראש המועצה

מהו הקשר בין העיירה הפולנית ליישוב החרדי

ביוזמת ראש מועצת קרית יערים הרב יצחק רביץ, יוצא מיזם היסטורי שמעלה על נס את לומדי התורה • שלט ענק יקדם בברכה את פניהם של בחורי הישיבות והמועצה תממן את ישיבות בין הזמנים לכלל בחורי הישיבות • בשבת הקרובה יתארחו ביישוב, המשפיע המפורסם רבי אלימלך בידרמן ולפני התיבה יעבור בעל הרגש ר' שמואל גריינמן

מהו הקשר בין העיירה הפולנית ליישוב החרדי
השלט בכניסה ליישוב צילום: באדיבות המצלם

בטלזסטון יוצאים לראשונה במיזם ייחודי שלא היה קיים עד כה בערים החרדיות, במסגרתו יונף שלט ענק בכניסה ליישוב, שיקדם בברכה את פניהם של בחורי הישיבות, ובו מתקבלים הם ע"י תושבי הקריה בקריאת 'תנו כבוד לתורה'.

מדובר על שלט ענק בגודל 7 מ' על 7 מ', שעבור תלייתו הוכנה קונסטרוקציה ותאורת לילה, כשהוא יהיה תלוי בכל תקופת בין הזמנים.

המועצה המקומית תממן את ישיבות בין הזמנים לכלל בחורי הישיבות קטנות וגדולות, וכן לאברכי הכוללים, כולל ארוחות בוקר מסודרות ללומדים.

בנוסף בשב"ק הקרובה פר' תזריע, תתקיים שרשרת אירועים מטעם המועצה. במרכז השבת ההיסטורית, יתארח ביישוב, המשפיע המפורסם הרה"צ רבי אלימלך בידרמן, שישא מדיברותיו בליל שבת ב'טיש' ייחודי לבני הישיבות ואברכי הכוללים.

כמו"כ ישתתף הוא בסעודה שלישית שתתקיים ברוב עם בשעת 'רעוא דרעוין'. תפילות השבת ייערכו באולם 'המתמידים', כשלפני התיבה יעבור בעל הרגש ר' שמואל גריינמן.

קידושא רבא ייערך בשבת בבוקר לאחר התפילה. בנוסף, במוצ"ש יתקיים 'זיץ' אל תוך הלילה, באולם המועצה 'אוהל חסיה' הישן, בהשתתפות ר' שמואל גריינמן, ותזמורת מורחבת.

ראש מועצת קרית יערים הרב יצחק רביץ אומר כי "לנגד עיניי עומד תמיד סיפורו של סבי זצ"ל תלמיד ישיבת 'כנסת ישראל' שבסלבודקה, כשהוא וחבריו לספסל הלימודים היו חוזרים בסוף הזמן אל בתיהם בעיירה טיקטין שבפולין, כל תושבי העיירה היו יוצאים לכיוון תחנת הרכבת, לקדם את פניהם בתופים ובמחולות, ונושאים אותם על כתפיהם. כל ילד ביישוב צריך להכיר בכך שלומדי התורה הם המושא להערצתנו".

יצחק רביץ קרית יערים טלזסטון ישיבת בין הזמנים בין הזמנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד