י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הסוקר הטוב מכולם

טראמפ: "הבחירות בישראל יהיו צמודות"

נשיא ארצות הברית נאם בפני יהודים רפובליקנים והתייחס בין הייתר לבחירות בישראל כששאל את הקהל, "מי ינצח בבחירות? אני לא יודע, אתם תגידו לי" • תקף את קודמו בתפקיד על רקע חתימת ההסכם עם איראן ונתקל בקריאות גנאי מצד מפגינים אנטי ישראלים

טראמפ: "הבחירות בישראל יהיו צמודות"
נתניהו וטראמפ צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נאם לפני זמן קצר באירוע מנהיגות של היהודים במפלגה הרפובליקנית והנפיק כותרות מעניינות.

בתחילת נאומו התייחס הנשיא שדבריו נקטעו בידי מפגינים נגד ישראל, שהוצאו מהאולם להסכם הגרעין עם איראן שחתם קודמו ברק אובמה, הסכם אותו ביטל טראמפ; "אולי תוכלו להסביר למפגינים מה זה לחתום על הסכם עם מדינה שקוראת להשמיד את ישראל".

הנשיא הפתיע והתייחס לבחירות בישראל, "שבוע שעבר נפגשתי עם ראש הממשלה נתניהו. מי ינצח בבחירות? אני לא יודע, אתם תגידו לי. הבחירות בישראל יהיו צמודות - שניהם אנשים טובים".

בהתייחסו לחתנו ג'ארד קושנר וליועצו ג'ייסון דב גרינבלט, השליחים האמריקנים למזרח התיכון, אמר: "אם הם לא ישיגו שלום במזרח התיכון, אף אחד לא ישיג".

טראמפ הזכיר בדבריו גם את קשריו עם מנהיג צפון קוריאה ואמר, "אל תשכחו, יש לי יחסים טובים מאוד עם קים ג'ונג, יש לנו מערכת יחסים נהדרת, הקשר הוא מאוד חשוב, אתם יודעים את זה היטב".

הנשיא האמריקני סיפר על איך הוא נמנע מלענות לטלפונים של מנהיגי העולם שניסו לייעץ לו שלא להעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים, הוא אמר שהוא כבר החליט לעשות זאת ולכן לא רצה להקשיב לעצות של אחרים.

"התקשרו אלי נשיאים, דיקטטורים, מלכים, מלכות, ראשי ממשלה, קיבלתי עשרות שיחות מהם, אבל לא הקשבתי ולא רציתי לשמוע אותם, אני עשיתי את זה, נשיאים אחרים לא עמדו בהבטחות שלהם, אמרתי לאלו ששאלו אותי למה העברתי את השגרירות, חבל שלא התקשרתם אתמול, אבל זה היה מאחור מדי", אמר טראמפ.

הוא סיפר כי החלטתו להכיר בגולן כחלק מישראל, הייתה אימפולסיבית לחלוטין ואפילו הפתיעה את שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן.

כמו כן הוא תקף את הדמוקרטים, "אם תושם האג'נדה הרדיקלית של הדמוקרטים, היא תהרוס את הכלכלה שלנו, היא תכה את ארצנו, ויכולה לפגוע בישראל ולהשאיר את ישראל לבדה, אני לא יכול לתת לזה לקרות".

יצוין כי שלדון אדלסון הבעלים של 'ישראל היום' זכה למחיאות כפיים סוערות והרבה כבוד כאשר נכנס לאולם.

 

בחירות לכנסת דונלד טראמפ רפובליקנים בנימין נתניהו ברק אובמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד