י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חודש אחרי הסערה

פרישת הדיין הבכיר: הקריאות היו שטותיות

לפני כחודש דיווחנו כאן ב'בחדרי חרדים' על פרישתו המפתיעה של הגר"י אברהם מדייני לונדון הבירה • מאז רבו המתלוננים על כך שהפרשייה לא טופלה כראוי ויש מי שיוצא למתקפה עליהם: "זה רק לצורך רכילות עסיסית וללשון הרע" 

פרישת הדיין הבכיר: הקריאות היו שטותיות
הדיין הרב יונתן אברהם צילום: אלי איטקין

פרשת הדיין הלונדוני שפרש עדיין מדוברת. נשיא איגוד בתי הכנסת האורתודוקסים בבריטניה, מיכאל גולדשטיין, תקף את אלו שמתלוננים כי "האיגוד לא טיפל בפרשה כמו שצריך".

במאמר שפרסם, הוא סיפר כי רבים פנו אליו בשביל לקבל פרטים על התפטרותו הפתאומית של הדיין הרב יונתן אברהם, "אך מעט מאוד מהבקשות לחשוף פרטים נוספים היו לשם שמים, הבקשות והקריאות הקולניות ביותר היו שטותיות ולא כנות, זה רק לצורך רכילות עסיסית וללשון הרע ולא לדבר על רצון אמיתי לעזור", כך מצטט ה'ג'ואיש קרוניקל' ממאמרו.

"יש בני משפחה חפים מפשע שנפגעו ישירות ושחייהם נהרסו על ידי המצב. כקהילה, יש לנו אחריות לדאוג להם, לכבד את פרטיותם ולהציע תמיכה מתאימה".

עוד כתב נשיא האיגוד, כי הוא זועזע על ידי מאמרים שונים בתקשורת היהודית הבריטית, אשר האשימו את הממסד הדתי כי ניסה להשתיק את האירוע מהר ככל האפשר, "זה יוצא דופן וחסר אחריות כלפי כל אדם שללא ידיעה על המצב, הוא מביע דעה על המקרה שנמצא במצב רגיש מאוד בפומבי".

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים'. לפני כחודש ימים, העולם הרבני של בריטניה נדהם מהתפטרותו הבלתי צפויה של אחד מארבעת הדיינים של בית הדין הלונדוני - הגאון הרב יונתן אברהם.

הרב יונתן אברהם, לא הסביר את סיבת עזיבתו הפתאומית, רק מסר: "זו תחושה של אחריות ועצב שאני מכריז היום כי אני מתפטר מבית הדין של לונדון, בית הדין הוא עמוד התווך של הקהילה שלנו וזה היה כבוד גדול והזכות לשרת כדיין במשך 17 השנים האחרונות".

"עזיבתו של הדיין היא אפיזודה מבישה", התבטא הרב הראשי של בריטניה הרב אפרים מירוויס, במכתב לרבני הקהילה, "ההתפטרות זעזעה אותנו" הוסיף.

הדיין הרב אברהם עזב תוך יממה את שלל תפקידיו הרמים בבירה הבריטית, הן את חברותו כדיין בית הדין הגדול בלונדון, והן את רבנות בית הכנסת של קהילת 'תורת חיים' בשכונת הנדון.

בלי להזכיר את הסיבה לעזיבתו, כתב הרב מירוויס לרבנים הלונדונים: "גילינו כי אחד הדיינים שלנו לא התנהג על פי הסטנדרטים הצפויים ממנו וזה זעזע אותנו מאד".

בריטניה לונדון הרב יונתן אברהם פרישה מפתיעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד