י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ליצמן VS איחוד הצלה: "חולמים שיש תרופות מסוימות לדברים האלו"

באיחוד הצלה מאשימים את ליצמן: "סגן השר, שאמור לחבק את המתנדבים שפועלים להציל חיים, בחר לתקוף אותם ואת ארגוננו בדברים חריפים"

ליצמן VS איחוד הצלה: "חולמים שיש תרופות מסוימות לדברים האלו"
יעקב ליצמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מנכ"ל איחוד הצלה, משה טייטלבוים, שלח מכתב לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן, בו מחה על דברי הגנאי שאמר בראיון ברדיו 'קול ברמה'. "מלבד העלבון שחשתי יחד עם הנהלת הארגון בשם 5,000 מתנדבינו, כאשר סגן השר טען כי טענותינו הינם חלמות בהקיץ שבגינם אנו צריכים לקחת תרופות, דברי סגן השר בעיקר מעידים על כך שאנשי משרד הבריאות אינם מעדכנים אותך במצב בשטח לאשורו ובאי התקדמות יישום חוזר המנכ"ל שנעשה לדרישתך".

במכתב מוחים על אי התערבותו של סגן השר בנושא הסדרת העברת המידע על חולים ופצועים ממד"א לאיחוד הצלה, דבר המביא לפגיעה בחיי אדם ובבריאות הציבור. "בניגוד לדבריך שנאמרו בראיון, אין שום הסכם בין איחוד הצלה למד"א ו/או למשרד הבריאות ולא קיים שום מסמך שהצדדים חתמו עליו" כתב טייטלבוים. "קיים חוזר מנכ"ל משרד הבריאות שמתווה את שיתוף הפעולה בין הארגונים, שלצערנו אינו מיושם במלואו. יישומו אינו מפוקח על ידי משרד הבריאות – הרגולטור שניסח אותו ונדרש לוודא כי הוא אכן מבוצע".

"חוזר המנכ"ל הינו מסמך חד צדדי שמבקש לכפות שיתוף פעולה בין מד"א לאיחוד הצלה והעברת מידע אודות חולים ופצועים שזקוקים לעזרה רפואית מיידית – לא פעם, עזרה מצילת חיים. אך מכיוון שהוא אינו מבוצע באופן מלא, כפי שנפרט בהמשך, הדבר פוגע בחיי אדם, בבריאותם של אזרחי ישראל ובהצלת חיים"

טייטלבוים כותב במכתב "ניכר מדבריך בראיון כי אינך מעודכן כי בשל השליטה המלאה שניתנה למד"א באפליקציה, במשך חודשים ולמרות פניות חוזרות ונשנות יותר מ- 1,000 אנשי רפואה של איחוד הצלה עדיין אינם מחוברים לאפליקציה שהיא ערוץ המידע היחידי בין איחוד הצלה למד"א לקבלת מידע אודות חולים ופצועים הזקוקים לעזרה".

עוד הוא מציין כי "לאפליקציה זו תקלות רבות ומלבד העובדה שיותר מחמישית ממתנדבינו אינם מחוברים אליה, פעמים רבות היא אינה מזהה את אנשי הרפואה הקרובים למקום האירוע. דברים אלו פוגעים בחיי אדם ובהצלת חיים. התרענו על כך בפני הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות אך מעולם לא קיבלנו התייחסות לנושא. כמו כן קבלנו פעמים רבות כי שימוש מבצעי באפליקציה בלבד וביטול הגורם האנושי התומך בשליחת אנשי רפואה לשטח פוגעת בהצלת חיים ובבריאותם של אזרחי ישראל ואנו מחזיקים בדוגמאות רבות למקרים שהדברים התרחשו".

לסיכום כותב מנכ"ל איחוד הצלה לליצמן, "אנו סבורים כי ראוי שסגן השר, שאמור לחבק את המתנדבים שפועלים להציל חיים, בחר לתקוף אותם ואת ארגוננו בדברים החריפים. "הם חולמים באמצע היום שיש תרופות מסוימות לדברים האלו", אמרת. אנו דוחים בשאט נפש אמירה פומבית זו שאינה נהוגה עוד ופוגעת בציבור חלש של מתמודדים עם מחלות נפשיות שגם הם מבקשים סעד ממשרד הבריאות. והניסיון לצייר אותנו כמי שהוזים בהקיץ הוא עלבון שאינו מכבודו של סגן השר, בפרט כאשר הוא מכוון לארגון מתנדבים שעוסקים בפעילות של הצלת חיים".

יעקב ליצמן איחוד הצלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד