י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
תקרית חמורה

בהלה בבית הכנסת: אלמוני התפרץ ושלף סכין

מתפללי בית הכנסת מקדש יוסף בבואנוס איירס חוו אירוע אנטישמי בליל שבת החולף כשזוג שחלף במקום השמיע קיריאות אנטישמיות ובהמשך אלמוני ניסה לדקור

בהלה בבית הכנסת: אלמוני התפרץ ושלף סכין
אילוסטרציה. תפילה בבית הכנסת צילום: באדיבות המצלם

הקהילה היהודית בבואנוס איירס שבארגנטינה חוותה תקיפה אנטישמית בליל שבת בבית הכנסת "מקדש יוסף", בה נפצעו כמה מתפללים. האירוע התרחש במהלך תפילת ערבית, התוקף נעצר על ידי המשטרה אך אל פי דיווחים הוא שוחרר לאחר זמן קצר.

התקיפה האנטישמית אירעה כשזוג, בהם גבר ואשה, עברו בסמוך לבית הכנסת והחלו לצעוק קריאות אנטישמיות לעבר המתפללים. על פי דיווחים מהמקום, האישה פרצה לתוך בית הכנסת וצעקה "מוות ליהודים, צריך להרוג את היהודים".

המתפללים השתלטו והרחיקו אותה בבית הכנסת, ואז התקרב אליהם גבר וניסה לתקוף את המתפללים עם סכין, תוך כדי שהוא צועק לעברם קריאות אנטישמיות. כמה מתפללים נפצעו קל.

האירוע הסתיים על ידי אחד המאבטחים של בית הכנסת שריסס על התוקף גז פלפל והצליח להשתלט עליו עם מספר מתפללים. גם רב בית הכנסת היה בין המשתלטים והוא נפצע כשנחתך בידיו.

האירוע הזה מצטרף לאירוע חמור נוסף, שהתרחש לפני כשלושה שבועות, אז הותקף הרב גבריאל דוידוביץ רבה הראשי של ארגנטינה בביתו, על ידי רעולי פנים שהכו אותו קשות. לפחות -12 תוקפים הגיעו בארבעה רכבים שונים, הם היכו אותו קשות וגנבו מהבית חפצי ערך וכספים, ההתקפה האלימה הסתיימה בתשע צלעות שבורות ופציעות נוספות, האירוע עורר דאגה בקרב הקהילה היהודית.

ארגנטינה בואנוס איירס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד