ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
קמפיין געוואלד

נתניהו וגנץ בדיון חירום; החרדים: "זה אסון"

המפלגות יצאו לקמפיין געוואלד של הרגע האחרון כדי לשאוב מצביעים ומביעים דאגה מאחוזי ההצבעה שנרשמו • "התברר לי שאחוז ההצבעה בציבור החרדי נמוך", התריע גפני

נתניהו וגנץ בדיון חירום; החרדים: "זה אסון"
קלפי צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

ארבע שעות לסגירת הקלפיות: במפלגות כולם זועקים געוואלד מחשש שהם לא יעברו את אחוז החסימה או שכוחם ייחלש.

בשעה האחרונה הודיעו ראש הממשלה נתניהו ויו"ר כחול לבן גנץ, כי הם מכנסים דיונים דחופים בעקבות אחוזי ההצבעה שנמוכים משמעותית מהבחירות ב-2015.

בליכוד הודיעו כי ראש הממשלה נתניהו שהיה בדרכו לאשדוד קיבל עדכון בדרך על אחוזי ההצבעה הנמוכים במעוזי הליכוד. "ראש הממשלה ביטל כעת את האירוע והוא יכנס בעוד זמן קצר דיון חירום במעון ראש הממשלה בירושלים בהשתתפות מטה הבחירות ונציגי השטח".

נתניהו אמר בהקלטה נוספת; "אנחנו במצב חירום, בשעה 16:00 שיעורי ההצבעה של מצביעי השמאל עמד על 61% ושל הליכוד על 42% אם לא נשנה את המגמה נפסיד את הבחירות והשמאל יעלה לשלטון אם תלכו תהצביע - ננצח".

גם בכחול לבן הודיעו כי, "גנץ ולפיד כינסו ישיבת חירום עקב נתוני ההצבעה הצמודים. על פי נתוני מדגם האמת הקרב בין המפלגות צמוד. גנץ יוצא בהצהרה מיוחדת לציבור בשעה 18:00".

במפלגת העבודה העבירו מסרים כי מפלגתם לא תעבור את אחוז החיסמה כך גם באיחוד מפלגות הימין הודיעו כי קמפיין הליכוד ואיחוד מפלגות הימין וקיים חשש ממשי כי הם ישארו מאחור בסיום ההצבעה הערב.

גורם באיחוד מפלגות הימין אמר, "היה ברור שבדיוק באמצע יום הבחירות יוציאו בנט ושקד קמפיין גוועלד. הם המצב מצויין בסקרים. שיהיה ברור! הם יציבים וחזקים וגם אם הם היו ב 10 מנדטים הם היו עושים את הקמפיין עבור המנדט ה 11. אם הם ימשיכו ככה הם יגרמו לציונות הדתית להעלם".

גם במפלגות החרדיות העבירו מסרים מדאיגים לפעילים שלהם, השר אריה דרעי אמר, "מהנתונים שאנחנו מקבלים עכשיו לפי כל הסקרים המעודכנים, נתניהו יהיה ראש הממשלה, הימין חזק אבל ש"ס נחלשת התוכמים שלנו לא באו לקלפי תצאו להצביע".

יו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן אמר בסיור בטבריה: "אנו עוקבים אחר הנתונים ויש להדביק את הפער בהקדם. במיוחד טבריה שמתמודדת עם בעיות שבת והתנהלות של ראש העיר, הגענו לחזק כאן. אם נהיה מספיק חזקים נטפל גם בזה”.

יו"ר דגל התורה חה"כ משה גפני התריע גם הוא; "התברר לי שאחוז ההצבעה בציבור החרדי נמוך. אחוז ההצבעה אצלנו ביהדות התורה הוא פחות מחמישים אחוז. המשמעות של העניין כמעט אסון במושגים של בחירות".

גפני הוסיף כי, "המציאות שחצי מהציבור עדיין לא הלך להצביע והשעה כבר מתחילה להיות מאוחרת מבחינתנו זה מצב נורא, יש לזה השלכות ועם משמעות של מי יהיה ראש הממשלה - זה ברור לחלוטין שהצבעה באחוז נמוך הוא דבר נורא ואיום".

בנימין נתניהו בני גנץ בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד