י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לאחר ספירת 65% מהקולות

תוצאות מפתיעות: הליכוד 38 מנדטים; כחול לבן - 36 מנדטים

על פי ספירה של למעלה מ-65% מהקלפיות מסתמן כי מפלגת הליכוד מובילה על כחול לבן בשני מנדטים • בהשתתפות אלפים: נתניהו נשא את נאום הניצחון • "אני מבקש מעומק לבי להודות לכם - הבאתם הישג דמיוני. זה כמעט בלתי נתפס" • 'בחדרי חרדים' דיווח מכל הזירות

תוצאות מפתיעות: הליכוד 38 מנדטים; כחול לבן - 36 מנדטים
נתניהו בנאום הניצחון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

על פי תוצאות המדגמים, צפוי לנו ערב מתוח במיוחד. כאשר בסקר 'החדשות' מפלגת כחול לבן בראשות גנץ ולפיד מקבלת לא פחות מ-37 מנדטים; הליכוד מפגרת אחריה עם ארבעה מנדטים ומקבלת רק 33 מנדטים.

בסקרים של הערוצים המתחרים, כאן וחדשות 13, כחול לבן והליכוד די צמודים. נתון מפתיע נוסף זו מפלגת זהות של משה פייגלין, שהייתה אמורה להיות אחת מהפתעות הבחירות - ולפי כל התוצאות לא עוברת את אחוז החסימה.

נתניהו התקבל במטה הליכוד בת״א, בהתלהבות אדירה למה שנראה כמו ניצחון סוחף של ראש הממשלה נתניהו והתקדמותו לעבר הקדנציה החמישית שלו.

נתניהו פתח את נאומו בברכת 'שהחיינו' ואמר: "אני פועל יום ולילה בשבילכם למענכם, למען העם שלנו למען הארץ שלנו. אני מבקש מעומק לבי להודות לכם - הבאתם הישג דמיוני. זה כמעט בלתי נתפס".

"לפני 23 שנה, זו הייתה הפעם הראשונה ששרה ואני עמדנו כאן, והנה אנחנו חוזרים לעשות את זה בזכותכם. אני נרגש מאוד בלילה הזה. זה לילה של ניצחון אדיר, אדיר! - שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה".

"הבאתם הישג מול תקשורת מגויסת והליכוד גדל באופן דרמטי - זה הישג מדהים. אני מבקש להודות לכולכם. הבאתם הישג דמיוני, כביר ובלתי נתפש מול תקשורת מגוייסת, והליכוד גדל באופן דרמטי. מתי קיבלנו כל כך הרבה מנדטים? - אני לא זוכר".

"היום בלילה התחלתי בשיחות עם ראשי המפלגות. כבר הלילה כמעט כולם המליצו פומבית שהם ימליצו עליי להרכיב את הממשלה. אני מתכוון לסיים את המלאכה כדי להרכיב ממשה יציבה. זו תהיה ממשלת ימין, אבל אני מתכוון להיות ראש הממשלה של אזרחי ישראל. כי אני דואג לכולם".

1:49 > מדגם מעודכן של חדשות 12: הליכוד 35, כחולבן 34, ש"ס 8, יהדות התורה 7, חדש תעל 6, רעם בל״ד 6, העבודה 6, מרצ 5, ישראל ביתנו 5, כולנו 4, איחוד הימין 4, הימין החדש וגשר 0.

1:39 > ‏על פי המדגם המעודכן של קמיל פוקס, לפני ספירת קולות החיילים בנט ושקד עומדים על 3.5 מנדטים (לא אחוזים) ופייגלין על 3.3 מנדטים. מאד מאד קרוב לאחוז החסימה אבל מתחתיו. כך מדווח העיתונאי עקיבא נוביק.

1:37 > עד כה נספרו 828 אלף קולות - 29% לליכוד 25% לכחול לבן.

1:34 > עדכון מדגם חדשות 13 עם תוצאות האמת: כבר לא שוויון - הליכוד מוביל עם 35 מנדטים, כחול לבן עם 34. ש"ס מתחזקת ל-8 מנדטים והעבודה יורדת ל-6. ישראל ביתנו מתחזקת גם היא ל-6 מנדטים והימין החדש לא עוברת את אחוז החסימה.

1:22 > דרמה: המדגם המעודכן של ׳ערוץ 13׳ - ש״ס עולה כעת ל-8 מנדטים והופכת לפלגה השלישית בגודלה.

1:15 > השר גלעד ארדן במשדר הבחירות הגדול של 'קול ברמה פלוס': "בלי החרדים אין לנו את הבסיס להקים ממשלה חדשה וקודם כל המחויבות שלנו להקים ממשלה עם החרדים ועם מפלגות הימין. הכל יכול להשתנות, על בסיס העבר - המדגמים פחות טובים למחנה הלאומי, אבל אפילו לפי המדגמים לגנץ אין יכולת להקים ממשלה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הערב עם משפחתו. צילום: איגור אוסדצ׳י

כתב חדשות 'כאן' עקיבא וייס דיווח כי מקורבי גנץ ניסו ליצור קשר עם דרעי הערב, אך קיבלו סירוב בטענה כי "דרעי תומך בנתניהו".

הפרשן הפוליטי של 'החדשות' דיווח לפני שעה קלה כי "נתניהו וגנץ מחפשים את ליברמן בהיסטריה", מאחר וככל הנראה הם מבינים כי סביר מאוד שנתונים יינעלו על תיקו. 'בחדרי חרדים' עם התוצאות המלאות מכל המדגמים.

מדגם חדשות 12

כחול לבן 37
‏הליכוד 33
‏רע"מ בל"ד 6
‏חד"ש תע"ל 6
‏עבודה 6
‏מרצ 5
‏ש"ס 6
‏יהדות התורה 7
‏איחוד מפלגות הימין 5
‏כולנו 4
‏ישראל ביתנו 5
‏גשר, הימין החדש וזהות - בחוץ

תמונת הגושים - תיקו

---

מדגם חדשות 13
הליכוד - 36
כחול לבן - 36
העבודה - 7
ש״ס - 7
חד"ש תע"ל -7
יהדות התורה - 7
איחוד מפלגות הימין - 4
הימין החדש - 4
מרצ - 4
כולנו - 4
ישראל ביתנו - 4

לא עוברות
זהות
בל"ד
גשר

תמונת הגושים

ימין - 66

שמאל - 54

---

מדגם חדשות 'כאן'

כחול לבן – 37
הליכוד – 36
העבודה – 8
יהדות התורה - 7
ש"ס – 7
חד"ש–תע"ל – 6
איחוד מפלגות הימין – 5
כולנו – 5
מרצ - 5
ישראל ביתנו – 4

לא עברו את אחוז החסימה:
הימין החדש (קרובים לאחוז החסימה)
זהות של משה פייגלין
גשר של אורלי לוי
בל''ד

תמונת הגושים:
גוש ימין - 64
גוש שמאל - 56

---

מערכת בחירות סוערת במיוחד שנמשכה כ-100 ימים, 10,720 הקלפיות ננעלו לאחר 13 שעות. הפעם באופן חסר תקדים, בשל ריבוי המפלגות המתמודדות ובעיקר אלה הימניות הלחץ עושה את שלו ולאורך היום הופצו מסרים המעידים על דאגה ותסכול בקרב המפלגות החרדיות.

לפני דקות אחדות שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם יו"ר דגל התורה' ח"כ משה גפני. גפני אמר לנתניהו כי 'יהדות התורה' תמליץ עליו להרכיב את הממשלה הבאה.

לפני שעה קלה אמר נתניהו: "‫גוש הימין בהובלת הליכוד ניצח ניצחון מובהק. אני מודה לאזרחי ישראל על האמון. אתחיל בהרכבת ממשלה ימנית עם שותפינו הטבעיים כבר הלילה"‬.

יו״ר ש״ס השר אריה דרעי, שוחח הערב עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והודיע לו כי שס תמליץ עליו לנשיא המדינה ותתמוך בהקמת ממשלת ימין כפי שהתחייבה לפני הבחירות. השר דרעי הגיע למעונו של מרן הכהן הגדול להודות לו על ההצלחה הגדולה של תנועת ש״ס במערכה הבחירות

דרעי במעונו של הגר"ש כהן. צילום: באדיבות המצלם

הרמטכ"ל לשעבר ‏גבי אשכנזי, מראשי כחול לבן: "ניצחון ענק למפלגה שקמה לפני חודשיים, עבודה מדהימה של מתנדבים, חברי הסיעה. אנחנו שמחים מאוד. אנחנו עוסקים בשלב הבא, אנחנו רוצים להיפגש עם כל הפעילים, להודות להם, ולהמשיך לעבוד על פרק ב'. נראה איך נקום מחר בבוקר. אנחנו אנשים מפוכחים, נחכה לתוצאות החיילים".

שרת התרבות מירי רגב: "נמתין לתוצאות האמת ולקולות החיילים. ראש הממשלה חוזר ואומר שהוא רוצה להרכיב את הממשלה עם גוש הימין".

השר נפתלי בנט הגיב מיד עם פרסום התוצאות המדגמיות: "‏חברים, אל תיפול רוחכם. מנהיגות נבחנת ברגעים קשים. יש לנו סבלנות, אמונה ועצבי פלדה. הימין החדש תעבור, ותעבור יפה. אנחנו בטוחים בצדקת דרכנו. איילת ואני מוסרים לכל תומכינו: אתם הקבוצה המדהימה ביותר שיש!. עוד מעט נגיע למטה לפגוש את תומכינו הנפלאים!".

שרת המשפטים איילת שקד בתגובה לתוצאות המדגם: "אני מציעה שנעשה מה שבוז'י היה עושה, נלך לישון, נקום מחר בבוקר ונראה את תוצאות האמת. אני בטוחה שנראה שעברנו ושיש לנו תפקיד חשוב בניהול המדינה. יש לנו הרבה אתגרים לפנינו, תהיו חזקים, נקום בבוקר ונדבר".

ח"כ ‏בצלאל סמוטריץ': "הקמת ממשלת ימין תלויה בתיקון חוק החסינות שעליו הודעתי לפני כמה שבועות. הוא יאפשר לקיים את הממשלה הזו קדנציה שלמה. קורא לכל מפלגות הימין להצטרף לתמיכה".

ח״כ איימן עודה, יו״ר חד״ש תע״ל בתגובה לתוצאות המדגמים: "דבר ראשון אני אומר תודה לציבור שלנו: האזרחים הערבים ויהודים דמוקרטים, שיצאו להצביע למרות ההסתה, השנאה והחקיקה הגזענית ונתנו בנו את אמונם. ביבי מבין את זה וגם אנחנו - לא יהיה שינוי במדינה הזו ללא הכוח הפוליטי של הציבור הערבי. אנחנו מחכים לתוצאות האמת ואני מאמין שגם בל״ד רע״ם יהיו איתנו בכנסת. ביחד נמשיך להיאבק למען השיוויון והשלום".

---

לפני שהתקבלו התוצאות, יו"ר ש"ס השר דרעי העביר מסרים של הפסד; "מהנתונים שאנחנו מקבלים עכשיו לפי כל הסקרים המעודכנים, נתניהו יהיה ראש הממשלה, הימין חזק אבל ש"ס נחלשת. התומכים שלנו לא באו לקלפי תצאו להצביע", כך דרעי בסביבות השעה 16:00.

גם חבר הכנסת גפני, שבראיון ל'בחדרי חדרים' אמר, "הרחובות כבר לא רדומים ושאננים, מאותו רגע שמרן שר התורה יצא לרחבי הארץ אתה רואה שהציבור התעורר עובדים בכל הכוח יש התעוררות רצינית", פרסם שעות לאחר מכן קריאה, "אחוז ההצבעה אצלנו ביהדות התורה הוא פחות מחמישים אחוז. המשמעות של העניין כמעט אסון במושגים של בחירות. דבר נורא ואיום".

בדקות הקרובות יתפרסמו המדגמים הראשוניים מערוצי הטלוויזיה הגדולים, שעל פי ההערכות הנתונים צפויים להיות דרמטיים במיוחד ומצפה לנו לילה ארוך.

'בחדרי חרדים' מעביר שידור חי מפאנל פרשנים מורחב באולפני תחנות הרדיו החרדיות קול חי וקול ברמה.

'בחדרי חרדים' עם עדכונים שוטפים מכל הזירות וההתרחשויות עד לתוצאות האמת.

בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד